Web Analytics Made Easy - Statcounter

رایزن سابق فرهنگی ایران در لبنان گفت: اکنون زراد‌خانه‌های سلاح‌های موشکی مقاومت در خاورمیانه به سمت اسرائیل آماده شلیک است تا در زمان خود به سمت اسرائیل پرتاب شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمد علی میرزایی در گفت‌و‌گوی با خبرنگار صبح توس؛ در رابطه با ادعای ترامپ مبنی بر انتقال پایتخت اسرائیل از تل‌آویو به بیت‌المقدس اظهار کرد: اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم جعلی و غیر مشروع اسرائیل را نباید مرتبط با شخصیت ترامپ و اختلال استراتژیک در نگاه‌های ترامپ یا اتفاقی ناگهانی و گسیخته از روال کلی سیاست‌های آمریکا تلقی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایزن سابق فرهنگی ایران در لبنان گفت: اقدام آمریکا در دوران ترامپ که یک بالفور دومی تلقی می‌شود ناشی از طراحی جهانی با شراکت و نقش لابی‌های صهیونیستی داخل ساختار قدرت آمریکا و آماده‌سازی زمینه‌ی پذیرفتاری چنین اقدامی در نزد افکار عمومی جهان اسلام توسط عربستان و برخی از دستگاه‌های سیاسی منطقه و بالاخره ناشی از موج جهانی امپراتوری رسانه‌های صهیونیستی در ایجاد فضای همسو و همگرا با چنین تصمیمی در عرصه جهانی است.

وی بیان کرد: در حقیقت این تصمیم زاییده‌ی تاریخی از طراحی استکباری قدرت‌های جهانی و تاریخ بلندی از مزدوری و دست‌نشاندگی و وابستگی سیاسی کشورهایی از منطقه به‌ویژه عربستان و نزدیک یک قرن تلاش صهیونیست‌ها در تحت تأثیر قرار دادن جریان عمومی جهان اسلام بود.

حجت‌الاسلام میرزایی افزود: این مهم حقیقتی است که نباید ازنظر دور بداریم و تحلیل‌های موقتی و مرتبط با لحظات خاص کنونی نباید پشت سر چنین تصمیمی قرار بگیرد.

وی گفت: خوشبختانه این تصمیم برخلاف نیت و اراده و طراحی و نقشه‌های چند 10 ساله‌ی دشمنان، نقش بر آب شد و برون داد محصول بیرونی چنین اقدام نابخردانه و احمقانه‌ای یکپارچه‌تر شدن جریان‌های جهان اسلام علیه آمریکا و اسرائیل و حتی کشورهای رسمی و دستگاه‌های حاکمیتی وابسته عربی آن‌ها است.

رایزن فرهنگی سابق ایران در لبنان ابراز کرد: این مهم دقیقاً اتفاق پر خیروبرکتی است که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» و واقعیتی است که ما باید خداوند را به خاطر این نعمت بزرگ شکرگزار باشیم که در لحظه‌های حساسی که دولت‌های رسمی با هزینه کردن میلیاردها دلار و خالی کردن انبارهای نفت و پول خودشان برای سیه‌چرده نشان دادن نظام مقدس ایران و دشمن گزینی ایران به‌جای اسرائیل و معطوف توجه کردن ایران برای فراموش کردن ماجرای اسرائیل که برنامه اصلی و کانونی و راهبردی عربستان بود شاهد رسوایی روزافزون عربستان سعودی و اسرائیل و آمریکا هستیم.

وی بیان داشت: امروز افکار عمومی، نخبگان عربی و اسلامی یکپارچه علیه آمریکا متحد شدند و حداقل نوعی انتفاضه فکری و انتفاضه وجدان در ضمیر و درون انسان عربی و مسلمان اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام میرزایی گفت: این تحول و بازگشت اسرائیل به کانون نفرت و عداوت و دشمنی و نقش بر آب شدن طراحی‌های چند 10 ساله‌ی آن‌ها، اگر منجر به سکوت ترامپ و نتانیاهو نشود اما بدون تردید جایگاه آمریکا و اسرائیل را که متزلزل بود بازهم ضعیف‌تر خواهد کرد و هیبت و حقانیت محور جهانی مقاومت که جمهوری اسلامی است بیشتر برای جهان آشکار خواهد شد.

وی ادامه داد: درنتیجه ما بجای تمرکز روی جریان‌هایی که علیه مردم فلسطین به نادانی خیانت کردند و به‌جای پرداختن به ضعف عرفات یا فتح امروز بهتر است از زبان و منطق همدلی صحبت کنیم.

رئیس اندیشکده المصطفی ابراز داشت: امروز محمود عباس صریحاً تأکید کرده است که قدس پایتخت ابدی فلسطین است و ما باید از این اقدام تقدیر کنیم و اینکه این‌ها تاریخ  پر از عجز و ناتوانی داشتند و روشن هم هست است اما ما باید هرگونه نیرو داریم در یکپارچه کردن و ایجاد وحدت و انسجام در جهان عرب به کار ببریم.

وی بیان کرد: در فلسطین گروه‌های بسیار بزرگی علیه اسرائیل وجود دارد، گروه‌هایی که کاملاً منطبق بر سیاست‌ها و راهبرد‌های ما با اسرائیل است مانند الجهاد و تا گروه‌هایی که 70 درصد با ما همراهی می‌کنند مانند حماس و گروه‌هایی که 30 درصد با ما همراه هستند مثل حرکت فتح که اکنون ضروری است اتحادمان را تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام میرزایی تأکید کرد: امروز در تولید ادبیات رسانه‌ای تلاش شود به‌جای باز کردن پرونده‌های گذشته به منطق تازه‌ای برای حمایت از قدس برسیم و این منطق حتی‌الامکان گسترده تعریف شود و دایره‌ی خودی‌های دفاع از فلسطین را فراخ‌تر و گسترده‌تر کنیم.

وی در پاسخ به خبرنگار ما که پرسید آیا در شرایط کنونی و بیداری اسلامی مسلمانان بازهم توافق‌نامه‌هایی مانند توافق‌نامه اسلو تکرار خواهد شد؟ گفت: قطعاً روشن است که توافق‌نامه‌ای به این شکل تکرار نخواهد شد و برخی از جریان‌ها مانند جریان حماس هم اسرائیل را  نه به‌عنوان یک مسئله پذیرفته‌شده بلکه به‌عنوان یک واقعیت بیرونی با چنین حرفی تعامل مثبت می‌کنند یعنی به‌عنوان یک امری که در بیرون هست و نمی‌توانند تغییر بدهند.

رایزن فرهنگی سابق ایران در لبنان تأکید کرد: امروز شرایط اسلو در منطقه وجود ندارد، شرایط اسلو شرایط ایجاد صلح در برابر زمین بود یعنی فلسطینی‌ها اسلحه بر زمین بگذارند و اسرائیلی‌ها هم با صلح و توافق یک‌قسمتی از منطقه را به فلسطینی‌ها بدهند اما امروز شرایط منطقه شرایط گفت‌و‌گو و طرح اسلو نیست.

وی گفت: امروز سازش‌کارترین فلسطینی‌ها و حتی تمام نخبگان اصلی جریان فتح  از به نتیجه رسیدن راهبرد گفت‌و‌گو با اسرائیل ناامید هستند درنتیجه صحبت از بازگشت به اسلو مطرح نیست.

حجت‌الاسلام میرزایی ادامه داد: وقتی جریانی مانند جریان جنبش فلسطین و فتح و جریان‌هایی که با اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها تا مرزی که ممکن است راه آمدند و از حقوق مردم فلسطین و سرزمین فلسطین تنزل کردند و وقتی‌که این جریان‌ها به تنگ می‌‌آیند و صحبت از ناامید شدن می‌کنند و تصدیق می‌کنند که دیگر آمریکا نمی‌تواند حامی و راهبر جریان صلح اسرائیل و فلسطین باشد این نشان می‌دهد اکنون همه‌ی راه‌ها به روی فلسطینی‌ها با همه طیف‌ها بسته است و راهی به‌جز سلاح و آزادسازی فلسطین و مقاومت مسلحانه استراتژیک ندارند.

وی در پاسخ به خبرنگار ما در تبیین فرمایش مقام معظم رهبری که «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید» گفت: اگر یک استراتژیک و تحلیل‌گر به سیر حوادث منطقه دقت کند و درایت و بصیرتی داشته باشد که بتواند جریان‌های داعش و تکفیری و ارتباط آن‌ها با اسرائیل و عربستان و آمریکا و به‌ویژه نقش ایران را در تحولات منطقه و نابودی داعش تحلیل کند و دریافت داشته باشد قطعاً به همین نتیجه نابودی اسرائیل می‌رسد.

رایزن سابق فرهنگی ایران در لبنان ادامه داد: اگر کانون‌های استراتژیک و تحلیل‌گرهای راهبردی ما این قدرت را داشته باشند که از ابعاد ویرانگر پیروزی مقاومت در سوریه، عراق، فلسطین و یمن بر وجود اسرائیل صحبت کنند و پرده بردارند، جهان درک خواهد کرد که همه پیش‌بینی‌ها و همه تحلیل‌های مقام معظم رهبری نه بر اساس علم غیب بلکه بر اساس بصیرت استراتژیک و شخصیت عمیق و بینش‌های بنیادین ایشان بوده است.

وی ابراز کرد: همه ماجراهای کنونی از 10 سال پیش تا الآن و بلکه قبل از آن نشان‌دهنده‌ی شیب تند اسرائیل به سمت نابودی است درنتیجه ما امروز شاهد تحقق نابودی اسرائیل هستیم منتها تحقق نابودی اسرائیل  یک‌روزه اتفاق نمی‌افتد بلکه مقدمات نابودی هست که سرنوشت اسرائیل را تعیین می‌کند.

حجت‌الاسلام میرزایی گفت: ما اکنون در مقدمات سقوط اسرائیل هستیم، دیگران مقدمات ظهور را برای اسرائیل درست کردند اما ایران مقدمه‌ساز سقوط اسرائیل است و این اتفاق به اقرار دوست و دشمن در حال افتادن است؛ زمانی همه مرزها به سمت اسرائیل بسته بود اما اکنون ایران و تمام جریان مقاومت در مرزهای اسرائیل حضور استراتژیک و قدرتمندانه دارند.

وی یادآور شد: اکنون زراد‌خانه‌های سلاح‌های موشکی مقاومت در خاورمیانه به سمت اسرائیل آماده است تا در زمان خود به سمت اسرائیل پرتاب شود درنتیجه فرمایش مقام معظم رهبری خوانش استراتژیک تحولات جهان اسلام و جهان عرب و خاورمیانه بوده و ما عملاً شاهد تحقق تدریجی فرمایش ایشان هستیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه دشمنان ادعای حقوق بشر دارند، گفت: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیرو‌های نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام، افزود: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد، در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کرد ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این اقدام ایران مقابل آمریکا یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود، گفت: در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آن ها متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

امام جمعه زنجان افزود: ما از اول گفته بودیم که آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند.

حجت‌الاسلام خاتمی در بخشی دیگر با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه درحال نقش‌آفرینی است.

دیگر خبرها

  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت ۲ هدف مهم در تل‌آویو
  • لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو+فیلم
  • (ویدئو) لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت بئرالسبع و تل‌آویو
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی