Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سي و يکمين جلسه شوراي عالي هيئت خدمات مالي اسلامي روز دوشنبه بيستم آذرماه 1396در کوآلالامپور مالزي به ميزباني مشترک بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران و بانک مرکزي مالزي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، در اين جلسه که با حضور دکتر کميجاني به نمايندگي از بانک مرکزي برگزار شد، گزارشي از عملکرد و اقدامات دبيرخانه هيئت خدمات مالي اسلامي (IFSB) در سال جاري ميلادي که براساس تصميمات و مصوبات جلسات پيشين شوراي عالي انجام شده بود، تشريح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين در نشست مذکور برنامه هاي سال 2018هيئت خدمات مالي اسلامي مطرح و به تاييد اعضا رسيد. علاوه بر اين، بودجه سازمان در سال آتي و نيز تغييرات پيشنهادي دبيرخانه IFSB در خصوص آيين‌نامه اداري و ضوابط ناظر بر امور مالي آن سازمان مطرح و به تاييد اعضا رسيد.
در اين جلسه تدوين استانداردها و رهنمودهاي فني، برگزاري کارگاه هاي آموزشي و ارايه کمک‌‌هاي فني در موضوعات مختلف تخصصي در کشورهاي عضو، ادامه گردآوري و انتشار شاخص هاي نظارتي و احتياطي موسسات مالي اسلامي و به تبع آن تنظيم گزارش ثبات مالي و تداوم برنامه هاي اصلاحي مالي، اداري و ارتباطي با رويکرد حداقل کردن هزينه‌ها از مهمترين برنامه هاي سال 2018هيئت خدمات مالي اسلامي عنوان و به تأييد رسيد.
در جلسه ياد شده، بانک مرکزي کويت به عنوان رئيس دوره اي آن سازمان در سال 2018برگزيده شد و بانک مرکزي بنگلادش به عنوان معاون سازمان همچون سال جاري باقي ماند.
در ادامه جلسه، گزارش اقدامات انجام شده در خصوص انتخاب دبيرکل جديد IFSB به استحضار اعضاي شوراي عالي رسيد و مطابق با نظر و بررسي هاي کميته تعيين شده در اين خصوص که نماينده بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران نيز در آن عضويت داشت، دبيرکل جديد هيئت خدمات مالي اسلامي انتخاب شد و مقرر شد تشريفات مقتضي براي شروع به کار وي از ابتداي سال 2018، انجام پذيرد.
گفتني است بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در سال 2017ميلادي رياست دوره‌اي هيئت خدمات مالي اسلامي را بر عهده داشت و مهمترين رويداد اين دوره که تعاملات و هماهنگي بيشتري را با دبيرخانه نياز داشت، موضوع انتخاب دبيرکل جديد IFSB بود. ضمن آن که تابستان سال جاري، کارگاه آموزشي براي همکاران حوزه نظارت بانک مرکزي توسط مدرسان هيئت خدمات مالي اسلامي در بانک مرکزي برگزار شد.
در حاشيه نشست فوق‌الذکر، جلسه هم‌انديشي نيز با موضوع "‌بازسازي و حل و فصل مؤسسات مالي با تمرکز بر مؤسسات مالي اسلامي"‌ برگزار شد و سخنرانان به بيان نظرات و ملاحظات خود در اين زمينه پرداختند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه، کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به آمار منتشر شده پیرامون دستگیری ۹۰۰ تن از دانشجویان و اساتید در آمریکا طی روزهای گذشته در جریان خیزش ضدصهیونیستی، اظهار کرد: در حالی که طی روزهای اخیر شاهد برپایی تجمعات گسترده ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و بازداشت چندصد نفر از دانشجویان و اساتید آمریکایی در این رابطه هستیم، دفتر کمیساریای حقوق بشر طی همین مدت بدون کوچکترین توجه و اعتنایی به اتفاقات رخ‌داده در آمریکا، سه بیانیه حقوق بشری علیه ایران صادر کرده است که این موضوع مؤید تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری است.

کد خبر 6092237

دیگر خبرها

  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری