Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: در سطح قواي سه گانه، هماهنگي و رفت و آمدهاي فکري وجود دارد و طبيعي است در کشوري که مردم سالاري حاکم است، اختلاف نظر و سليقه نيز وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي لاريجاني عصر چهارشنبه در جلسه شوراي اداري گيلان در رشت بيان داشت: در حوزه هاي بين الملل و منطقه اي، تحولاتي رخ داده که بي تاثير در مناسبات داخلي هم نبوده و لازم است در شرايط موجود، درست تصميم گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: تحولات بين المللي اخير، نشان مي دهد که دولت ايالات متحده، روش ايضايي را براي جمهوري اسلامي دنبال مي کند؛ البته امروز آمريکايي ها هستند که زير ميز مي زنند و در زمينه هاي مختلف اعم از برجام و ديگر مسائل دغدغه ايجاد مي کنند و نمونه بارز آن، بيانيه اخير رئيس جمهوري آمريکا در انتقال پايتخت رژيم صهيونيستي است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: معلوم است کار آنها، بي حساب و کتاب و عجولانه است؛ هرچند که پشت آن نقشه اي هست چراکه اين کار در منطقه آشفتگي سياسي ايجاد کرده و همه اين شرايط بيانگر آن است که رفتار آمريکا، سنجيده نيست و لازم است ايران با دقت نظر بيشتري گام بردارد.
وي با اشاره به ضربه خوردن جدي تروريسم در عراق و سوريه و نقش بي بديل و تاثيرگذار ايران اسلامي گفت: رهبر معظم انقلاب در هدايت اين امور، نقش راهبري ايفا کردند و شوراي عالي امنيت ملي نيز گام هاي موثري در اين راه برداشت و محاسبات دشمنان ، غلط از آب درآمد.
وي با تصريح اينکه بايد در مسير پيشرفت کشور صحيح گام برداشته و استقامت داشته باشيم، گفت: لازم است از تجربه ها و دستاوردهاي گذشته درست استفاده کنيم و دستاويز برخي سلايق قرار نگيرد و در اين زمينه، هماهنگي در کل کشور وجود دارد و تدابير رهبري معظم انقلاب، راهگشاست.
لاريجاني همچنين بر ضرورت افزايش همبستگي ها ، هماهنگي ها و هم افزايي ها در داخل کشور و نيز پرهيز از برخي چالش هاي دروني تاکيد و اضافه کرد: اختلاف نظر و سليقه هايي نيز که در کشور وجود دارد، طبيعي است و در سطح قواي سه گانه، هماهنگي و رفت و آمدهاي فکري وجود دارد.
وي با اشاره به وجود چالش هايي مهم در حوزه هاي اقتصادي، سياسي و بين الملل اظهار داشت: عقل صلاح انديش مي گويد بايد همگرايي ها بيشتر شود و هرچه تعامل بيشتر باشد، دستاوردهايمان نيز فزون تر خواهد بود.
** اولويت کشور، شکوفايي اقتصادي و رونق توليد
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنانش در جلسه شوراي اداري گيلان گفت: اولويت کشور در وهله نخست، شکوفايي اقتصاد و رونق توليد و صادرات است و بايد به سمت اقتصاد ثروت زا برويم.
وي ادامه داد: ايران پيشرفت هاي بسياري در ايجاد زيرساخت ها داشته اما گير ما آن است که اقتصادمان، ثروت زا نيست و براي رسيدن به اين مهم، بايد سياست هاي اصل 44 و اقتصاد مقاومتي به درستي اجرا شود.
لاريجاني گيلان را داراي ظرفيت هايي خوب در همه حوزه ها دانست و افزود: متاسفانه هنوز آمايش سرزميني مدون نداريم هرچند دکتر نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه گفته که تا پايان امسال طرح آمايش را آماده مي کنيم.
وي اولويت اول گيلان را بحث کشاورزي دانست و گفت: همچنين گيلان به دليل دارا بودن راه دريايي و استفاده از ظرفيت کشورهاي حاسيه خزر، از نعمت صادرات برخوردار است و با توجه به علاقه مندي روس ها به توسعه مراودات با ايران، در بودجه امسال به صادرات توجه مي شود و بايد از ظرفيت هاي مرزي اين استان استفاده کرد.
لاريجاني همچنين تاکيد کرد که مشوق هاي صادراتي پايدار در بودجه امسال لحاظ مي شود و گفت: در استان هاي سرسبز مي توان کارخانجاتي ايجاد کرد که محيط زيست را نيز آلوده نکند.
وي با بيان اينکه صنعتي شدن گيلان باعث ايجاد پرش اقتصادي مي شود، بر ضرورت رفع مشکلات کشاورزي تاکيد و اضافه کرد: حدود 800 هزار تن کمبود برنج در کشور داريم ولي معتقدم مي توانيم در اين بخش به خودکفايي برسيم و بايد چرخه اقتصادي روستاها را شکوفا کرد.
** تصويب پرداخت 10 هزار ميليارد تومان وام به بخش کشاورزي از صندوق توسعه ملي
رئيس قوه مقننه همچنين گفت: در مجلس شوراي اسلامي مصوب شد از صندوق توسعه ملي، تا 10 هزار ميليارد تومان به عنوان وام براي بخش کشاورزي اختصاص يابد و مابقي نيازهاي مالي اين بخش بايد با کمک بانک ها و با نرخ سود چهار درصد تامين شود.
وي ادامه داد: بايد درآمد افراد روستايي را بالا ببريم و توصيه مي کنم جلساتي تشکيل شود تا اين مبلغ به صورت صحيح مصرف شود.
لاريجاني با بيان اينکه دولت به اندازه کافي حجيم هست، گفت: مديران دنبال اين نباشند که همه کارها از طريق بودجه هاي دولتي حل شود و بايد از بخش خصوصي کمک گرفته شود تا علاوه بر تامين بودجه مورد نياز از طريق اين بخش، پولي هم که در دست مردم هست، به چرخه اقتصادي کشور برگردد.
وي بحران آب، محيط زيست و تالاب ها را از ديگر اولويت ها خواند و افزود: راهکار رفع مشکلات بخش هاي يادشده، براي هر استان متفاوت است که بايد بررسي شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه طرح هاي عمراني دولت بايد به بخش خصوصي واگذار شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخي استان ها سليقه اي عمل مي کنند حال اينکه بايد با کمک سرمايه گذاري بانک ها و بخش خصوصي، طرح ها تکميل شود.
وي يادآور شد: 500 هزار ميليارد تومان طرح هاي عمراني نيمه کاره داريم که 65 هزار طرح روستايي و شش هزار طرح ملي است که بر اساس اصل 44 قانون اساسي، بسياري از اين طرح ها بايد به بخش خصوصي واگذار شود.
سخنراني در همايش بزرگداشت ميرزاکوچک خان جنگلي در رشت، از ديگر برنامه هاي سفر يک روزه علي لاريجاني به استان گيلان است.
خبرنگار: رضا اکبري ** انتشاردهنده:اميرحسين کبيري
7471/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش، معنویت و مهارت سه‌گانه‌ ارتقای معلم نمونه است

به گزارش خبرنگار مهر، الهام یاوری شامگاه سه‌شنبه در آئین تکریم از ۵۰۰ معلم نمونه استان اصفهان اظهار داشت: بزرگترین و قوی‌ترین روایت برای گرامیداشت یاد معلم جمله پیامبر (ص) است که فرمودند من معلم مبعوث شدم و این جمله به این معناست که معلمی شغل انبیا است.

وی ادامه داد: وجه شباهت آموزگاری با این تشبیه نورانی این است که معلمان هدایت انسان‌ها را بر عهده دارند و برای همه انسان‌های تاریخ دل می‌سوزانند حتی اگر محدودیت اجرایی داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه معلمی مانند پیامبری برای افرادی است که بی هیچ چشم داشتی دغدغه ایثارگری دارند، تصریح کرد: شیوه معلمان مانند پیامبران روش تربیتی محبت پرور است.

یاوری با بیان اینکه شباهت دیگر بین معلمان با انبیا نحوه عمل، سکوت و لبخند آنان بوده که الگو و اسوه است، گفت: معلمان مانند پیامبران واجب التکریم هستند و دانش آموزان در آینده حتماً درک خواهند کرد که موفقیت را مرهون معلمان خود هستند.

وی با بیان اینکه لازم است دغدغه معلم آموختن، ارتقای فردی و رسیدن به دستاوردهای بیشتر باشد، تاکید کرد: دانش، معنویت و مهارت معلمی سه‌گانه‌ای هستند که یک معلم بدون دغدغه مندی برای تکمیل و ارتقای آنها، معلم نمونه نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ابراز داشت: قدرشناسی از معلم ارزشمندترین هدیه‌ای است که فردی در مسیر فهمیدن و حق طلبی برمی‌دارد و همه ما مدیون شما معلمان هستیم.

پاسداشت مقام معلم در تمام شئون جامعه انجام شود

در ادامه این مراسم همچنین محمدرضا جانثاری معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری اصفهان ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه امشب درخصوص مقام معلم صحبت‌های خوبی شد، اظهار داشت: در دولت مردمی بنا بر این است که تحولی در این موضوع اتفاق افتاد ترازی برای گرامیداشت مقام معلم انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه این مراسم خوب اما نمادین است، افزود: از تمامی معلمان در سطح استان اصفهان تشکر می‌کنیم و امید است به وظایف خود در برابر این قشر عظیم عمل کنیم.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: مجلس نمادین برگزار کردن خوب است اما پاسداشت مقام معلم باید در اقصی نقاط جامعه و در تمام شئون جامعه ما سازی و جاری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم از معلمان نمونه و فداکار استان اصفهان و همچنین مادر شهید محمدرضا تورجی زاده، همسر شهید مجتبی کلاهدوزان و خواهر شهید محمد ابراهیم همت تقدیر شد.

کد خبر 6099878

دیگر خبرها

  • شهردار کرمان ترمز طرح ساخت بوستان‌های جدید را کشید
  • دانش، معنویت و مهارت سه‌گانه‌ ارتقای معلم نمونه است
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …