Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه از پایان پروژه رفع آبشستگی خط لوله زیردریایی 30 اینچ انتقال میعانات گازی به SPM (گوی شناور) شماره یک منطقه پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، ایرج قوامی تصریح کرد: با توجه به ضرورت شتاب‌دهی در توسعه و بهبود زیرساخت‌های صادراتی کشور، تکمیل پروژه رفع آبشستگی‌های خطوط لوله زیردریایی صادراتی میعانات گازی در اولویت شرکت پایانه‌های نفتی ایران بود که خوشبختانه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با انجام این پروژه ضریب اطمینان و سلامت روند صادرات میعانات گازی افزایش می‌یابد، ادامه داد: با ایمن کردن خطوط لوله زیردریایی استراتژیک کشور علاوه بر اطمینان خاطر از صحت عملیات در تاسیسات پایانه میعانات گازی عسلویه، از ایجاد حوادث احتمالی نیز جلوگیری می شود.

پدیده آبشستگی زمانی ایجاد می شود که تماس خط لوله در فاصله قابل توجهی در بستر ناهموار دریا از بین برود، در این حالت در اثر اعمال بارهای دینامیک متناوب وارد شده به علت سرعت حرکت امواج و جریان های زیر آبی، خط لوله دچار پدیده خستگی شده و در نهایت منجر به شکست می شود.



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، «ارسلان رحیمی» امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت) در نشست خبری با بیان اینکه سرقت از خطوط همیشه وجود داشته و مسئله اصلی صدماتی است که به نفرات و محیط زیست وارد می‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ انتقال نفت و فرآورده از مسیر خطوط ۱۳۲ میلیارد لیتر بود، رقم انتقال از خطوط در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷ میلیارد لیتر رسیده که از این میزان ۷۱ میلیارد لیتر انتقال نفت و ۶۶ میلیارد لیتر فراورده نفتی منتقل شده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: انتقال فرآورده با خط لوله حدود یک میلیارد دلار برای کشور ارزش افزوده دارد، چنانچه اگر بخواهیم ۱۳۷ میلیارد لیتر را با نفتکش انتقال دهیم، نیازمند ۵.۵ میلیون نفتکش هستیم و هر نفتکش هر مسیر رفت و برگشت را ۱۲۰۰ کیلومتر طی می‌کند که مصرف گازوئیل آن‌هم به طور میانگین برابر ۳۸ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود که اگر بخواهیم با نفتکش نفت و فرآورده‌های نفتی را انتقال دهیم، نیازمند ۲.۵ میلیارد لیتر گازوئیل هستیم.

وی گفت: هم اکنون ۸۰۰ میلیون لیتر سوخت برای انتقال مصرف می‌کنیم؛ بنابراین با این کار ۱.۷ میلیارد لیتر سوخت صرفه‌جویی می‌شود که برابر با یک میلیارد دلار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران افزود: خط لوله گوره جاسک هدف اصلی‌اش صادراتی بود و این موضوع در اساسنامه آن ذکر شده است. این پروژه مربوط به شرکت ملی نفت بوده و یک انشعاب این خط لوله، نفت خام بندرعباس را تأمین خواهد کرد.

رحیمی ادامه داد: ۳.۸۵۰ میلیارد سوخت به نیروگاه‌ها تحویل داده شد. در زمینه جلوگیری از قاچاق و انشعاب از خط لوله نیز دو راهکار استفاده از پهپاد و فیبر نوری را مدنظر داریم.

وی گفت: در سال جدید حدود ۱۰۰۰ کیلومتر به خطوط لوله کشور افزوده خواهد شد که اصلی‌ترین آنها خط لوله ۲۶ اینچی رفسنجان به بندرعباس، خط لوله تبریز به ارومیه و خط لوله ۲۲۸ کیلومتری رفسنجان به یزد و خط لوله نظامیه اهواز به اندیمشک خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود