Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: ابلاغ منشور حقوق شهروندی طبق مستندات قانون اساسی بوده و باید رعایت این مهم از سوی مردم و مسئولان جدی گرفته شود تا نهادینه و اثربخشی مثبت آن در جامعه لمس گردد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید مناف هاشمی عصر چهارشنبه در نشست کارگروه حقوق شهروندی در استان اظهار کرد: برای اینکه رعایت حقوق شهروندی در جامعه نهادینه شود نباید به انجام سخنرانی، توصیه و ارائه گزارش در نشست ها اکتفا کنیم بلکه باید فعالیت دستگاه ها عملیاتی و فرهنگ سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از مدیران دستگاه های مرتبط خواست که در برپایی نشست های حقوق شهروندی، از برش برنامه ای برای عملیاتی شدن آن برخوردار باشند.
استاندار گلستان بر سرمایه گذاری در حوزه آموزش رعایت حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: دستگاه های مرتبط باید از ظرفیت رسانه های دیداری و شنیداری برای آموزش حقوق شهروندی به مردم بیشترین استفاده را ببرند.
به گزارش ایرنا منشور حقوق شهروندی دارای 120 بند است که 29 آذر سال 95از سوی رییس جمهور به طور رسمی برای اجرا ابلاغ شد.

**ابلاغ منشورحقوق شهروندی احیای بند 134 قانون اساسی است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان گفت که ابلاغ این منشور در واقع احیای بند 134 قانون اساسی است که مغفول مانده بود.
علی اصغر طهماسبی افزود: خیلی ها در برابر منشور حقوق شهروندی ابلاغی رئیس جمهور مقاومت دارندد ولی این منشور قانون اساسی را بند به بند تفسیر می کند تا مردم حقوق و مطالبه خود را به خوبی بدانند.
وی بر سرمایه گذاری در حوزه آگاه سازی جامعه و آموزش در حوزه حقوق شهروندی و استفاده از ظرفیت دستگاه ها در این بخش و برای نهادینه شدن آن تاکید کرد.

** پوشش بازماندگان از تحصیل اولویت در رعایت حقوق شهروندی
مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان در این نشست با اشاره به اینکه 20 هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد، پیشنهاد داد که پوشش تحصیلی این عده اولویت مطالبه در رعایت حقوق شهروندی در استان باشد.
عبدالرضا چراغعلی افزود: بیشترین فراوانی کودکان بازمانده از تحصیل گلستان در شرق استان به ویژه در روستاهای سنی نشین است.
وی همچنین وجود 64 هزار خانوار بی سرپرست را یکی از آسیب های اجتماعی برشمرد و افزود: توانمندسازی این عده در قالب رعایت حقوق شهروندی باید اولویت دوم کار گروه باشد.
وی همچنین گزارشی از عملکرد یکساله اجرای ابلاغ منشور حقوق شهروندی رییس جمهور در استان ارائه داد.

**حضور نداشتن 2900 کودک کلاس اولی گلستان در مدارس
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت که در این استان دو هزار و 900 کلاس اولی امسال به دلیل فقر مالی، معلولیت ومشکلات مختلف در کلاس حاضر نشده اند.
سعید مازندرانی افزود: اقدام هایی با همکاری آموزش و پرورش استان برای بازگشت آنها به مدرسه انجام شده ولی هنوز تعدادی در کلاس ها حاضر نیستند.
وی اظهار کرد که برای حضور کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار در مدارس نیاز به لحاظ بودجه خاص و همراهی و همکاری همه دستگاهها است.

**فرهنگ سازی حقوق شهروندی نیاز به مشخص کردن اولویت
فرمانده انتظامی گلستان گفت که فرهنگ سازی رعایت حقوق شهروندی در جامعه نیاز مبرم به تقویم و مشخص کردن اولویت ها در استان دارد.
سردار علی اکبر جاویدان افزود: اگر به این مهم با رعایت اولویت توسط دستگاه ها پرداخته شود آگاهی از رعایت حقوق شهروندی در جامعه شتاب گرفته مطالبه مردم برای آن افزایش می یابد.
استان گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر در شمال کشور قرار دارد، مردم این استان از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که با حضور مدیران ادارات تشکیل شد، با تاکید بر برنامه محوری مسؤولان اظهار کرد: باید همه اقدامات منطبق بر برنامه باشد و در ارائه از زیاده گویی ها خودداری و بدون محاسبه منابع و محدودیت‌ها برآورد انجام ندهیم.

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت انعطاف پذیری در برنامه‌ها گفت: با رعایت اصول و چارچوب‌ها و با توجه به اسناد بالادستی می‌توانیم به یک برنامه منعطف دست یابیم. فخاری با تاکید بر ارزیابی مدیران بر اساس عملکرد برنامه‌ها عنوان کرد: برنامه‌های ارائه شده باید طبق واقعیت‌ها باشند و برای مشارکت در برنامه ریزی استان نیازمند ادبیات مشترک میان همه مسؤولان هستیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی و آینده پژوهی دستگاه‌ها و سازمان‌ها بیان کرد: برای برنامه ریزی باید انتقادها را شنید و یک برنامه عملیاتی، اجرایی و واقع گرایانه تنظیم کرد و نتیجه کار را در قالب عملکرد دستگاه‌ها به قضاوت مردم بگذاریم، چرا که در این صورت سطح پاسخگویی به مردم با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه برنامه مورد ارائه توسط مدیران باید در بستر اتفاقات تنظیم و تهیه شود گفت: در این صورت است که نیازها و ضروریات شناخته می‌شود و می‌توان برای آن برنامه ریزی صحیح انجام داد، زمانی که مدیری در تعامل با مردم باشد نیازمندی‌ها و ضرورت‌ها را شناسایی و برای آنها برنامه ریزی می‌کند.

وی با اشاره به همسو شدن افکار در مدیران بر ضرورت نظام برنامه ریزی تاکید و اظهار کرد: برای اداره کردن استان باید نسبت به میزان ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها شناخت دقیق داشته باشیم.

فخاری در خصوص انتظارات از سازمان برنامه و بودجه در حوزه برنامه ریزی عنوان کرد: ضروری است که سازمان برنامه و بودجه از رخوت حضور در صحنه و توزیع کنندگی پول خارج و ناظر بر اقدامات اجرایی دستگاه‌ها در جهت تحقق برنامه شود و برای ارزیابی پروژه‌ها به میدان بیاید.

کد خبر 6097586

دیگر خبرها

  • ضرورت تلاش جمعی دستگاه‌ها برای ادای حق مساجد
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • شهرداری قم در مسیر تغییر ریل / کیفی‌سازی فضای شهری در اولویت قرار گرفت
  • واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد | دولت بر رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی در تعیین حقوق کارگران تاکید دارد
  • ضرورت تجلیل از پیشگامان موج جدید ضد صهیونیستی
  • جنجال ورود حجاب به سهمیه دارویی داروخانه‌ها | آنجا محلی برای بیمار است، با روان‌شان بازی نکنید!
  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند