Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- گمرک جمهوري اسلامي ايران در واکنش به سخان رييس فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، اعلام کرد: ادعاي ورود 5362 دستگاه خودرو لوکس و 600 دستگاه ديگر، به صورت قاچاق کذب محض است.

به گزارش ايرنا، «امير خجسته» رييس فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، 2 موضوع مجزا را درباره قاچاق خودرو از گمرک هاي کشور مطرح کرد: نخستين مورد آن به واردات 5362 دستگاه خودرو لوکس برمي گردد و مورد بعدي درباره ورود 600 دستگاه خودرو توسط خانم م.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

د.د است.
شبکه پيام رسان گمرک جمهوري اسلامي ايران چهارشنبه در بيانيه اي نوشت: متاسفانه اين نماينده مجلس با استناد به پاره اي از گزارش هاي دفتر بازرسي گمرک ايران در سال هاي گذشته در خصوص برخي پرونده ها، موضوعات را وارونه جلوه داده است و بايد پاسخ دهد چگونه اين خودروها در داخل کشور شماره گذاري شده اند و آيا پروانه گمرکي يا پته الکترونيکي براي اين خودروها صادر شده است يا خير.
در توضيح گمرک آمده است: اينکه اين خودروهاي لوکس با استفاده از کارت هاي بازرگاني يکبارمصرف وارد کشور شد و کارت بازرگاني به نام يک پيرزن روستايي بود و پس از واردات ماليات کارت پرداخت نشده است، آيا به گمرک مربوط مي شود و بايد گمرک پاسخگو باشد يا نهادي که براي او کارت بازرگاني صادر کرده است؟
در اين بيانيه يادآوري شده است: با عنايت به مصوبه دهم تيرماه 1382 هيات وزيران واردات انواع خودرو و کاميون و ماشين‌آلات راهسازي منوط به داشتن نمايندگي خدمات پس از فروش و اخذ گواهي نمايندگي از مرکز اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت، گواهي هاي سه‌گانه سازمان‌هاي ملي استاندارد، سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان بهينه سازي مصرف سوخت است.
«همچنين با توجه به لينک ارتباط الکترونيکي گمرک ايران با سازمان‌‌هاي همجوار از جمله صدور کارت ترخيص راهور ناجا (مرکز شماره‌گذاري نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران)، در عمل امکان ورود غيرقانوني خودرو و صدور پلاک ميسر نيست».
گمرک در اين بيانيه مي افزايد: به موجب مصوبه هيات دولت، ساکنان مستقر در محدوده مناطق آزاد تجاري مي‌‌توانند با خودروهاي وارداتي خود فقط در محدوده و شعاع تعيين شده و براساس پلاک صادر شده از سوي مناطق آزاد تردد کنند. بنابراين آمار ارائه شده مبني بر ورود 5362 خودرو لوکس به صورت قاچاق از گمرک کذب محض است.
** ورود 600 دستگاه خودرو
«موضوع ديگر درباره ورود 600 دستگاه خودرو توسط خانم م.د.د است. يادآور مي‌شود اين خودروها با رعايت ضوابط فني پس از اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و با اخذ حقوق ورودي مربوط از گمرک ترخيص شده و مشمول مقررات قاچاق نبوده است».
گمرک ادامه مي دهد: متاسفانه واردکنندگان سودجو با کارت بازرگاني افراد غير، خودرو لوکس وارد مي‌کرده اند که موضوع توسط گمرک شناسايي و به مراجع قانوني ذي‌ربط اعلام شده است.
«گمرک به عنوان يک سازمان مجري هيچگونه دخالتي در صدور کارت بازرگاني صادر شده از سوي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن و کشاورزي ندارد و پس از اخذ مجوز ورود (ثبت سفارش) از وزارت صنعت، معدن و تجارت و پرداخت حقوق ورودي، به ترخيص کالا با رعايت ساير مقررات مکلف است».
اطلاعات همه خودروهاي ترخيص شده از گمرک در سامانه جامع گمرکي و پنجره واحد تجارت فرامرزي ثبت شده است و به تفکيک پروانه هاي گمرکي صادر شده وجود دارد و حتي يک دستگاه خودرو وارداتي نيز بدون اخذ مجوزها و حقوق ورودي و سود بازرگاني از گمرک ها ترخيص نشده است.
گمرک جمهوري اسلامي ايران بارها درباره واردات خودرو لوکس با استفاده از کارت هاي بازرگاني يکبار مصرف به نام افراد روستايي هشدار داده است.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام*9123*1961
تنظيم: زهره دريغ گفتار* انتشار: مريم مسعود
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد

براساس مصوبه هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت و با اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه، بهداشت و تخصصی مقرر شد آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در مرداد سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

ثبت نام در آزمون دکتری حرفه ای فیزیوتراپی از شنبه ۲۲ اردیبهشت آغاز می شود و داوطلبان تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

ثبت نام فقط بصورت الکترونیکی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انجام می پذیرد.

داوطلبان باید پس از پرداخت الکترونیکی هزینه آزمون، فرم ثبت نام را تکمیل کنند. لینک پرداخت هزینه و ثبت نام آزمون در مهلت اعلام شده بر روی سایت قرار خواهد گرفت.آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کارت ورود به جلسه آزمون از روز یکشنبه ۷ مرداد تا چهارشنبه ۱۰ مرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می گیرد و داوطلبان باید در این بازه زمانی با مراجعه به سایت، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. ساعت دقیق برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه درج خواهد شد.

به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه عکسدار) در روز آزمون الزامی است.

بر اساس شرایط، ممکن است آزمون بصورت الکترونیکی یا کاغذی برگزار شود.

شرایط شرکت متقاضیان در آزمون:

۱) افراد با داشتن دانشنامه مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور که به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

۲) دانشجویان مشغول به تحصیل در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی به شرط فراغت از تحصیل تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ می توانند در این آزمون شرکت کنند.

 همچنین مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای خطاب به دانش آموختگان رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور اعلام کرده است: بر اساس مصوبه شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور وزارت بهداشت در ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ به منظور حفظ کیفیت و رعایت عدالت در سنجش و ارزیابی علمی متقاضیان ارزشیابی، مقرر شد آزمون ارزشیابی کتبی به صورت متمرکز جایگزین مصاحبه‌ های انجام شده در جلسه کمیسیون‌ های ارزشیابی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • کشف ۲۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت قاچاق در مازندران
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود