Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئيس کمیته علمی اولین کنگره بین‌المللی حقوق سلامت در این باره گفت: اخلاق پزشكي و حقوق متقابل پزشک و بیمار مبحثی مهم و كاربردي است كه راهكارهاي سازمان‌يافته و از پیش ‌تعیین شده‌ای را براي كمك به پزشك در تبيين، تحليل و حل مباحث اخلاقي و حقوقى در طب باليني فراهم می‌سازد؛ از این رو ايجاد تعاملي منطقي و صحيح در رابطه‌ي پزشک و بيمار مستلزم رعايت نکاتي است که توجه به آن‌ها راهگشاي مشکلات مربوط به حفظ حقوق بيماران و حرمت پزشکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مهدی علامه افزود: رابطه پزشک و بیمار اگر چه یک رابطه مقطعی و بسته به شرایط است ولی یک رابطه دو سویه و مبتنی بر حقوق و تعهداتی است که تعهد اصلی پزشک، ارائه خدمات و انجام اقدامات لازم جهت درمان بیمار است و از طرف دیگر تعهد اصلی بیمار پرداخت هزینه‌های درمان، ارائه اطلاعات صحیح و بی‌پرده به پزشک معالج و نهایت همکاری در طی دوره درمان است.

وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر رعایت حقوق متقابل پزشک و بیمار خاطر نشان کرد: اعتماد متقابل بیمار و پزشک به یکدیگر، عدم نگاه اقتصادی پزشک به فرایند درمان، همکاری بیمار با پزشک در طول دوره درمان و رعایت حدود شرعی و موازين اخلاقى از مهم‌ترین نكات قابل توجه و تأمل در رابطه متقابل پزشک و بیمار از نگاه اسلام و تعاليم الهى است.

وی محورها و زمینه‌های کنگره بین‌المللی حقوق سلامت را حق بر سلامت، حقوق بیمه سلامت، تحول نظام سلامت، سهم‌خواری در پزشکی و حمایت قانونی از بیماران خاص عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا در این کنگره به صورت زیربنایی این مباحث را مورد بررسی و تحليل قرار داده و نتایج خوبى به جامعه حقوق‌دانان و پزشکان ارائه شود.

رئيس علمی کنگره بین‌المللی حقوق سلامت تصریح کرد: علاوه بر اندیشمندان و صاحب‌نظران داخلی، این کنگره میزبان فرهیختگانی از کشورهای فرانسه، سوئیس، کانادا، قزاقستان و لبنان خواهد بود.

سيد مهدى علامه خاطرنشان کرد: اولین کنگره حقوق سلامت با تاکید بر حقوق متقابل پزشک و بیمار توسط انجمن علمی حقوق پزشکی ایران و با همکاری نهادو موسساتی همچون دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، مرکز پژوهشی اخلاق زیستی و حقوق سلامت سینا، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و .... در روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 آذرماه سال جاری به میزبانی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900203

دیگر خبرها

  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد