Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - استاندار تهران گفت: 19 شهرک از مجموع 31 شهرک صنعتی فعال در این استان، فاقد شبکه گازرسانی و 15 شهرک نیز فاقد برق صنعتی(3 فاز و فشارقوی) هستند.

به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد برنامه ریزی و توسعه استان تهران در شهرستان قرچک، افزود: نبود این شبکه های زیرساختی، مشکلات زیادی را برای صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی و تولیدی این شهرک های صنعتی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: نبود خدمات و شبکه های زیرساختی مانند آب، برق، گاز و تلفن در شهرک های صنعتی فعال استان تهران، یک ضعف جدی محسوب می شود که روند توسعه صنعتی و اقتصادی استان را دچار مشکل می کند.
استاندار تهران افزود: شهرداری ها و دستگاههای اجرایی خدمات رسان باید ظرف چند روز آینده، مجوزهای لازم برای تامین شبکه های خدماتی زیرساختی در این شهرک های صنعتی را صادر و کار را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.
مقیمی گفت: دراین زمینه ضروری است تمامی دستگاه ها از جمله سازمان اوقاف برای رفع مشکلات صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در شهرک های صنعتی، همکاری وهمراهی مناسب را داشته باشند.
به گفته وی، دستگاههای مسئول باید با دریافت هزینه های مربوطه، مجوزهای موردنیاز برای تامین و ایجاد خدمات زیرساختی در بخش های صنعتی و تولیدی استان تهران را به سرعت صادر کنند.
استاندار تهران تصریح کرد: اگر قرار باشد سرمایه گذار برای گرفتن یک مجوز ساده در زمینه تامین برق و گاز، یک سال در دستگاه های اجرایی معطل شود به طور قطع، فرآیند سرمایه گذاری خود را به منطقه دیگری انتقال خواهد داد.
وی با اشاره به بازدید اخیر خود از شهرک های صنعتی استان تهران اشاره و تاکید کرد: یک سرمایه گذار اقتصادی می گفت که اگر گاز به واحد تولیدی من بدهند، ظرف 32 روز کار تولید را آغاز کرده و برای 500 نفر شغل ایجاد می کنم.
استاندار تهران تصریح کرد: توجه به این موضوع و تلاش برای ایجاد زیرساخت های خدماتی، به طور قطع منجر به رفع مشکلات موجود به ویژه در بحث ایجاد اشتغال خواهد شد.
استاندار تهران گفت: اینکه شهرداری ها مجوزهای موردنیاز برای سرمایه گذاری بخش خصوصی را صادر نکنند به نحوی که افراد مجبور به مراجعه به استانداری شوند، بسیار بد است.
مقیمی تصریح کرد: شهرداری ها تحت نظارت معاونت عمرانی استانداری تهران کار می کنند و باید با نظارت دقیق، این قبیل مشکلات در سطح استان به سرعت حل شود.
وی تأکید کرد: مدیر را انتخاب نکرده ایم که به مردم نه بگوید، مدیران برای حل مشکلات مردم و کار و تلاش شبانه روزی برای رشد و توسعه کشور انتخاب و منصوب شده اند.
مقیمی گفت: بنده به عنوان استاندار و عالی ترین مقام اجرایی استان در صورتی که مدیران کار مردم را انجام دهند، شخصا به مشکل مردم رسیدگی می کنم چراکه وظیفه ما خدمت به مردم برای رفع مشکلات در حوزه های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی است.
استاندار تهران اظهار کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی برای گرفتن مجوز سرمایه گذاری در راستای رونق کار و تولید نباید از دنبال مدیران باشد، بلکه مدیران اجرایی باید برای جذب سرمایه گذار، مشکلات و نیازهای آنها در چارچوب قانون در کمترین زمان ممکن حل و تامین کنند.
استاندار تهران تأکید کرد: برهمین اساس باید مشکل آب ، برق و گاز تمامی شهرک های صنعتی استان تهران در کوتاهترین زمان ممکن رفع شود تا بتوانیم شاهد رونق فعالیت های اقتصادی و تولیدی در این شهرک ها باشیم.
مقیمی تصریح کرد: در صورت وجود این قبیل مشکلات، با فرماندار شهرستان مربوطه برخورد قاطع خواهد شد.
استاندار تهران امروز - چهارشنبه - در ادامه سفرهای شهرستان خود، به شهرستان قرچک رفته است.
ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده شهدای شهرستان، شرکت در جلسات کاری و نشست با مدیران اجرایی و دیدار با مردم و نخبگان از جمله برنامه های سفر یک روز استاندار تهران به شهرستان قرچک است.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سیدحسن میری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7254**1625

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران

آفتاب‌‌نیوز :

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که با توجه به اینکه این محدوده در خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران قرار داشت، همکاران از وقوع این آتش‌سوزی اطمینان حاصل کردند و یک ایستگاه کمکی به همراه خودرو‌های پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس‌آباد، شهرک‌های صنعتی مجاور و آتش‌نشانی باقرشهر محل حضور داشتند، گفت: آتش‌نشانان تهرانی نیز در محل حاضرشده و مشاهده کردند که حریق در یک کارخانه بزرگ ۲۰۰۰ متری مسقف تولید مبلمان پلیمری بسیار قابل اشتعال رخ داده و شعله‌های آتش حدود ۷۰ درصد این فضا را دربرگرفته است و همین اندازه سقف‌ها تخریب و روی اجناس شعله‌ور ریخته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیان کرد: همچنین به گفته افراد حاضر در محل داخل این کارگاه مملو از ظروف رنگ و پارچه و تینر، مواد نفتی و ... مورد استفاده در تولید مبل در حجم زیاد وجود داشت که همین موضوع نیز سبب گسترش سریع آتش و دود غلیط برخاسته از آن شده بود.

ملکی گفت: در مجاورت این محل یک کارگاه تولید مواد پتروشیمی قرار داشت که احتمال سرایت شعله‌های آتش به آن وجود داشت؛ در همین راستا نیز آتش‌نشانان از چند جهت وارد عمل شدند تا هم شعله‌های آتش را مهار کنند و هم از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در حال حاضر از گسترش آتش جلوگیری شده است، گفت: هم‌اکنون آتش تا حد زیادی تحت کنترل است، اما آتش‌نشانان همچنان در حال اطفاء آن هستند و تا این مورد مورد مصدوم و تلافات جانی نداشته‌ایم، اما چون سقف‌ها تخریب شده ورود به مرحله لکه‌گیری قدری زمان‌بر است و با احتیاط کامل این کار را آتش‌نشانان انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی