Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی باقر زاده روز چهارشنبه در نخستین یادواره شهدای نهضت سواد آموزی استان مرکزی در دلیجان، افزود: شهدا زنده تاریخ هستند زیرا کسانی که در راه دین و اعتقادشان از خود می گذرند سرمایه عظیم از انسانیت را با خود دارند که جاودانه می شود.
وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی که هفت سال و 11 ماه طول کشید یک هزار و 500 کیلومتر از مرزهای این کشور درگیر جنگ شد و در طول این مدت 32 کشور به صورت مسقیم عراق را مورد حمایت مالی، نظامی، اطلاعاتی و تجهیزاتی کردند اما تفکر ایثارگری و شهادت با جانمایه حق بر تمامی تجهیزات پیشرفته غلبه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی همواره در حال توطئه گری هستند و رسالت مهم هر ایرانی آزاده و بصیر این است که میراث شهدای انقلاب اسلامی را به نسل‌های آینده انتقال دهد و در برابر هر تهدید نرم و سخت دشمنان هوشیار باشد.
باقرزاده خاطر نشان کرد: جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که یک وجب از زمین‌های کشور به طرف مقابل داده نشد و این امر به واسطه ایمان رزمنده ها و رهبری داهیانه امام خمینی(ره)، شجاعت، صبر و استقامت خانواده های شهدا و رزمندگان محقق شد.
وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند امروز تکریم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از شهادت نیست و پرداختن به این مهم کمترین کاری است که می توان در برابر اخلاص و از جان گذشتگی شهدا انجام داد.
معاون وزیر آموزش و پرورش بر تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا تاکید کرد و گفت: مهمترین رسالت متولیان تعلیم و تربیت به عنوان افسران جنگ نرم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
باقرزاده گفت: 176 شهید نهضت سوادآموزی در کشور وجود دارد که هفت شهید آن متعلق به استان مرکزی است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این یادواره گفت: شهدا با شناخت خود پای در راه عشق بازی با خدا و دفاع هدفمند و ارزشی از حریم دین و کشور گذاشتند و اجر آنان بسیار است.
سردار محسن کریمی افزود: شهدا واژه هایی مانند معرفت، هجرت، همت، استقامت، سرعت، سبقت وصال را عملیاتی کردند تا به جایگاه شهادت برسند.
امام جمعه دلیجان نیز دراین آیین گفت: وجود شهدا سرمایه‌های بزرگی برای ملت و نظام اسلامی ایران است و عزت جمهوری اسلامی به عنوان اسوه و الگوی دینی در تمام نقاط جهان به برکت خون شهیدان حاصل شده است.
حجت الاسلام محمد تقی کرامتی افزود: شهدای والامقام در هشت سال دفاع مقدس به آسانی از جان و مال خود گذشتند و آرامش را برای تک تک این ملت در هر کجای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.
وی اظهارکرد: شهدا با اهدای خون و جان خود به تمام آزادمردان جهان درس آزادگی را آموختند و آحاد جامعه باید ادامه دهنده راه و آرمان این بزرگان باشند.
فرماندار دلیجان نیز در این یادواره گفت: دلیجان 20 شهید مدافع حرم تقدیم اهل بیت کرده که افتخاری برای استان مرکزی و این شهرستان است.
محمد کردی افزود: از هفت شهید نهضت سواد آموزی استان مرکزی 50 درصد آن متعلق به دلیجان است.
وی ادامه داد: 400 واحد تولیدی و صنعتی در دلیجان در اجرای منویات رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در صحنه جهاد اقتصادی تلاش می کنند.
در پیام استاندار مرکزی که در این یادواره قرائت شد، آمده است: شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهدای فرهنگی، دانش آموز و سواد آموزی معلم فرهنگ ایثار هستند و حضور در سنگرهای علم و شهادت ویژگی مهم این شهدا است.
پیام می افزاید: شهدای فرهنگی با الهام گرفتن از قیام امام حسین(ع) به سوی جبهه های حق علیه باطل ایثار شتافتند و واژه بی همتای عشق و معلمی را تفسیر کردند.
در بخشی از پیام استاندار استان مرکزی آمده است: برگزاری یادواره های شهدا نقش مهمی در زنده نگه داشتن نام شهیدان و اشاعه فرهنگ حراست از ارزش های دینی دارد.
حضوررئیس نهضت سوادآموزی کشور و مسئولان محلی دلیجان در گلزار شهدای شهر نراق و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان از برنامه های جانبی این یادواره شهدا بود.
شهرستان دلیجان در جنوب استان مرکزی واقع شده که با 50 هزار نفر جمعیت در هشت سال دوران دفاع مقدس 185 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.
این شهرستان در جبهه مقاومت با تقدیم 20 شهید مدافع حرم دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده‌است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان یادواره هشت شهید روستای رودشتی سادات محمودی بخش پاتاوه و شهید ابروی محله شهید نورمحمد بیاد در روستای بنزرد بخش پاتاوه با حضور مسولین استانی وخانواده معظم شهدا جانبازان واقشار مختلف مردم برگزار شد.
جانشین سپاه شهرستان دنا گفت: شهدای ایران اسلامی در راه اعتلای اسلام و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی که یک الگوی برگرفته از حاکمیت نبوی و علوی است به شهادت رسیدند. سرهنگ حسن زاده افزود: در طول تاریخ ایران برکتی به اندازه انقلاب اسلامی سراغ نداریم که خیرات و برکات آن برای عموم قابل مشاهده باشد و باید شکرگذار این جنبش بزرگ باشیم.
امام جمعه پاتاوه هم گفت: امروز کمردشمنان اسلام در برابر تفکر بسیجی و آرمان‌های شهدا خم شده است.
حجت الاسلام سیادت افزود: شهدای جنگ تحمیلی روز‌های پیروزی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام را باور داشتند و پرچم پیروزی را به دست ما داده اند که باید جوانان ما در قالب بسیج جهانی مسلمانان در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند تا نابودی دشمنان را رقم بزنند. مسوول بسیج حوزه مقاومت سادات محمودی گفت: این یادواره با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، یادآوری جانفشانی‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا شد.
قوام صفت افزود: این یادواره‌ها در همه روستاههای سادات محمودی بخش پاتاوه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی