Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@21:50:24 GMT

قاچاق در نیمه نخست امسال چه میزان افزایش یافته؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۴۰۷۱

قاچاق در نیمه نخست امسال چه میزان افزایش یافته؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی میزان قاچاق کالا و ارز در طی ۷ ماه نخست امسال را تشریح کرد.

یحیی کمالی‌پور عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اهمیت موضوع قاچاق کالا و ارز و همچنین تخلفات در حوزه اصناف، اظهار داشت: رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گزارشی درباره پرونده‌های قاچاق کالا و ارز و همچنین پرونده‌های تخلفات صنفی، به اعضای کمیسیون ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: در جلسه مشترک اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گزارشی از عملکرد سازمان متبوعش به اعضای کمیسیون ارائه داد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، تصریح کرد: بر اساس گزارش رئیس سازمان تعزیرات حکومتی پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز به میزان 28 درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:ارجاع چند پرونده قاچاق کالا و ارز به قوه قضائیه

کمالی‌پور تصریح کرد: اما بر اساس گزارشی که رئیس سازمان تعزیرات به اعضای کمیسیون ارائه داد، در مقابل پرونده‌های صنفی در طی هفت ماه گذشته 18 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه براساس اخبار موجود سالانه در حدود 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود، گفت: اعضای کمیسیون بر این موضوع تاکید داشتند که باید در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اقدام جدی‌ای شود چرا که قاچاق به تولید داخلی خدشه وارد می‌کند.

انتهای‌پیام/

R1385/P1361/S1,15/CT1 موضوعات مرتبط قاچاق کالا کمیسیون قضایی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ شهریار شهریاری گفت: در ماه نخست امسال حدود ۴۵ هزار تُن کالای غیرنفتی از گمرکات استان صادر شد.
وی ادامه داد: ارزش کلال‌های صادراتی ۲۷ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار برآورد می‌شود.

شهریاری افزود: صادرات فروردین امسال به لحاظ وزنی نیز ۳۶ درصد بیشتر شد.

وی کشور قزاقستان را مقصد بیشترین کالا‌های صادرات استان عنوان و اضافه کرد: کامپوند پلی اتیلن، پسته فندقی، پلی استایرن، پنیر، تخم مرغ، خوراک آبزیان، سیب درختی، رب گوجه‌فرنگی، لوله‌هاو پروفیل، مفتول آهنی هم عمده کالا‌های صداراتی استان بود.

دیگر خبرها

  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل