Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > مازندران - مدیر موسسه بازیافت زباله استان : تفکیک زباله از مبدا کاهش نزدیک به ۴۰درصدی حجم زباله را در پی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران،مدیر موسسه بازیافت استان در جلسه بخش گتاب بابل که با حضور بخشدار واعضای بخش ودهیاران وشوراها برگزار شد بابیان اینکه مازندران روزانه 3000تن زباله تولید می کند افزود :دراستان مازندران به دلیل شرایط اقلیمی جایی برای دفن زباله نداریم واین معضلی برای محیط زیست به شمار میرود وی با اشاره به اینکه زباله های تفکیک نشده شیرابه تولید می کند گفت :این شیرابه ها آبهای سطحی وزیر زمینی را درمعرض آلودگی قرارمیدهند وزنگ خطری برای طبیعت هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس مهدوی همچنین با تاکیدبر نقش فرهنگ سازی در تفکیک زباله از مبداخاطر نشان کرد :درروستاها طرح تفکیک در دستور کار دهیاران قرارگیرد وباآموزش خانواده هاوجداسازی زباله های خشک وتر حجم زباله تولیدی کاهش یابد وی در ادامه با اشاره به اینکه روستاها بهترین مکان برای شروع تفکیک زباله هستند گفت :حجم زیادی از زباله های تر قابلیت تبدیل به کمپوست را دارند ودر کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند وی در ادامه با بیان اینکه قراراست دستگاه بازیافت شیشه در شهربابل شروع به کار کند گفت :حجم زیادی از زباله های خشک هم قابل بازیافت هستند ووباراه اندازی این دستگاه در بابل حجم زباله های خشک بازیافتی افزایش خواهد داشت در ادامه این جلسه خانم فیروز پورریاست شورای شهرستان بابل هم با بیان اینکه تمام نهاد ها باید در امر فرهنگ سازی سهیم باشند بیان داشت :بخاطر حفظ سلامتی ومحیط زیست باید مساله تفکیک در اولویت کار دهیاران قرار گیرد وهمه ما شرعا وقانونا وظیفه فرهنگ سازی در این عرصه را داریم ودر ایام محرم ومراسمات با آموزش واستفاده نکردن از ظروف یکبارمصرف از تولید زباله جلوگیری کنیم . وی با بیان اینکه با تفکیک شاهد کاهش ۴۰درصدی حجم زباله در استان خواهیم بود گفت :تفکیک زباله از مبدا کاهش هزینه بازیافت را در پی خواهد داشت وهم محیط زیست را آلوده نمی کند ودر این راستا باید در روستاها آموزش چهره به چهره صورت گیرد تا شاهد کاهش حجم زباله باشیم وی درخاتمه گفت :دهیاری ها با آموزش مردم و با کمک پیمانکاران اگر بتوانند ۸۰درصد طرح تفکیک را انجام دهند به عنوان روستای پاک محیط زیستی معرفی خواهند شد .
جلسه طرح تفکیک زباله از مبدا دربخش گتاب برگزار شد

 

46

کلید واژه‌ها : استان مازندران -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران

تین نیوز

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: در یک ماه گذشته عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه های محورهای اصلی و نقاط پر تصادف مازندران به طول ۱۴۰کیلومتر توسط این اداره کل انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن جهانیان بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه ها در کاهش تصادفات جاده ای تأکید کرد و گفت: ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می شود.

وی ادامه داد: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده ای بسیار مهم است.

جهانیان افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده ای دارد.

وی تصریح کرد: حفظ و نگهداری راه های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام های ارزنده ای بردارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تأثیر دارند گفت: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب های شیروانی راه ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟