Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد گزارشی را درباره اجرای قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تقدیم اعضای این شورا کرده است. 

گوترش در این گزارش که به رویت خبرگزاری آسوشیتدپرس رسیده گفته سازمان ملل متحد درباره نقش ادعایی ایران در انتقال موشک‌های بالستیک به حوثی‌ها در یمن که در روزهای ۲۲ جولای و ۴ نوامبر برای حمله به عربستان مورد استفاده قرار گرفتند، تحقیق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کل سازمان ملل در این گزارش از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به عنوان بهنرین روش برای تضمین ماهیت صرفاً صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران یاد کرده است. 

گوترش تصریح کرده تصمیم ترامپ برای اعلام عدم پایبندی ایران به برجام در روز ۱۳ اکتبر باعث ایجاد «ابهام‌های فراوان» درباره آینده این توافق هسته‌ای شده است. 

او با وجود این گفته است: «اطمینان خاطر یافته‌ام که ایالات متحده فعلاً تعهد خود را برای ماندن در برنامه جامع اقدام مشترک ابراز کرده است.»

گوترش، همچنین نوشته است: «ایالات متحده را به حفظ تعهداتش در این توافق و در نظر گرفتن تبعات وسیع‌تر اقدام خود برای منطقه، قبل از برداشتن هر گام دیگر ترغیب می‌کنم. به قیاس مشابه، جمهوری اسلامی ایران را نیز ترغیب می‌کنم نگرانی‌های مطرح‌شده توسط سایر شریکان در این توافق را در نظر بگیرد.»

دبیر کل سازمان ملل متحد  خاطرنشان کرده این سازمان در حال بررسی بقایای موشک‌هایی است که در روزهای ۲۲ جولای و ۴ نوامبر به سمت عربستان سعودی شلیک شده‌اند.

گوترش در بخش دیگری از این گزارش گفته فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا با ارسال نامه‌ای مدعی شده‌اند ماهواره‌بر سمیرغ که ایران در روز ۲۷ جولای آن را پرتاب کرد، اگر به صورت موشک بالستیک ترکیب‌بندی شود قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای است. 

اما گوترش گفته روسیه هم در نامه‌ای به تاریخ ۱۶ آگوست اعلان کرده قطعنامه شورای امنیت تنها از ایران می‌خواهد کار بر روی موشک‌ها را متوقف کند و ممنوعیتی در این زمینه اعمال نمی‌کند. 

گوترش نوشته شورای امنیت ۸ دسامبر پرتاب این ماهواره‌بر را بررسی کرده اما اجماعی میان اعضای شورای امنیت درباره اینکه این اقدام ایران چه ارتباطی با قطعنامه ۲۲۳۱ دارد وجود نداشته است. 

انتهای پیام/

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه

رئیس سازمان غذاودارو از ابلاغ آیین نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی خبر داد و گفت: عرضه دارو به صورت آزمایشی به مدت ۶ ماه در یک استان اجرا خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی، اظهار کرد:  تدوین این آیین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق(سکو) پلتفرم ها و کسب و کارهای اینترنتی ابلاغ شد، افزود: عرضه و حمل دارو به‌صورت آزمایشی به مدت 6 ماه در یکی از استان ها اجرایی خواهد شد؛ فعالیت سکوهای اینترنتی تنها در حوزه حمل دارو و با نظارت سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکوهای اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، عنوان کرد: آنچه درمورد حمل دارو توسط سکوها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود

معاون غذاوداروی وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آیین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکوهای اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکوهای مورد تایید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، گفت: این آیین‌نامه تنها درمورد حمل دارو و  تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه داروهای خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته محمدی مجوز فعالیت سکوهای اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند، دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکوهای متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت(سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکوها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آیین‌نامه برای سکوها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

وی تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکوهای اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تایید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین درصورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان