Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@12:04:31 GMT

مرگ غم انگیز کارگر زیر دستگاه پرس

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۶۰۵۰

رویداد۲۴-کارگر کارخانه کارتن‌سازی در اتفاقی هولناک داخل دستگاه پرس کهنه‌ای افتاد و به طرز فجیعی جان باخت...
     
اواخر آذر امسال، گزارش گرفتارشدن کارگری در دستگاه پرس کارخانه کارتن‌سازی به مرکز اورژانس دماوند گزارش شد.  آن‌طور که تیم امدادی تعریف می‌کرد، وقتی به محل رسیده بودند، مردی خون آلود روی زمین افتاده بود و در حلقه کارگران کارخانه، زن جوان و کودکی هم بالای سرش مویه می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکارانم در معاینه‌های نخست، مرگ این کارگر را اعلام کردند.  اما صحنه آنقدر دلخراش بود که همکارم از کارگران خواست زن و فرزند مرد جوان را از آنجا ببرند. آن‌طور که کارگران می‌گفتند، این مرد همراه همسر و فرزندش در اتاق سرایداری کارخانه زندگی می‌کرد و نگهبان و کارگر آنجا نیز بود. پسرشان همه را می‌شناخت و با هیچ کس غریبی نمی‌کرد، همه دوست‌شان داشتند.  یک ساعت قبل از آن فاجعه، مرد جوان همراه همسر و فرزندش در ناهارخوری با همکارانش حسابی خوش و بش کرده بود اما نه او و نه هیچ کس دیگری هرگز تصور نمی‌کرد که دقایقی بعد چنین فاجعه هولناکی رخ دهد و...حادثه بسیار تلخ وغم انگیز بود اما افسوس که دیگر از کسی کاری برنمی‌آمد.  آن‌طور که همکارانم از مدیر کارخانه شنیده بودند؛ دستگاه پرس مدت‌ها استفاده نشده بود و معلوم نیست مرد جوان به چه منظوری سراغش رفته و تا کمر در آن خم شده بود و...معلوم نبود با آن غم سنگین و واقعه دردناک، چند روز طول می‌کشید که کارگران با شرایط کنار بیایند و...من آن روز در مرکز پیام بودم اما آن گزارش به قدری تکانم داده بود که ماجرا را لحظه به لحظه پیگیری می‌کردم.  همکارم می‌گفت: «آن کارگر نگون بخت 36، 37 سال بیشتر نداشت. وقتی هم داشتم روی صورتش را می‌انداختم همه ذهنم پیش فرزند وهمسرش بود و...با خودم فکر می‌کردم کاش آن مرد بیشتر احتیاط کرده بود. کاش دستگاه طوری طراحی شده بود که می‌شد به نوعی از این اتفاق جلوگیری کرد و هزاران‌ ای کاش دیگر که... دیگر نتیجه‌ای نداشت.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین در شهرک شکوهیه خبر داد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدجواد سجادی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی گسترده کارخانه تولید پارافین در شهرک صنعتی شکوهیه قم گفت: این آتش‌سوزی 30 دقیقه بامداد امروز به مرکز آتش‌نشانی شکوهیه و بلافاصله به آتش‌نشانی شهرداری قم اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله 5 دستگاه خودرو اطفاء حریق از شهرک صنعتی شکوهیه و یک دستگاه خودرو اطفا حریق از شهرک صنعتی محمودآباد به محل اعزام شدند، افزود: با توجه به وسعت آتش، 6 دستگاه خودرو اطفای حریق نیز از آتش‌نشانی شهر قم به محل حریق اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بیان کرد: با تلاش مشترک نیروهای آتش‌نشانی قم، شکوهیه و محمودآباد، آتش‌سوزی بعد از ساعت‌ها تلاش مهار شد و آتش‌نشانان مشغول عملیات لکه‌گیری و جداسازی شدند.

به گفته وی، در این عملیات با توجه به حجم بالای مواد سوختنی و خطر آتش‌سوزی کارخانه‌های مجاور آتش‌نشانان با پوشش دهی کامل حریق مانع از رسیدن آتش به کارخانه‌های مجاور شدند.

سجادی با تأکید بر اینکه این آتش‌سوزی خسارت جانی در پی نداشت، تصریح کرد: علت آتش‌سوزی توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • عکسی از دست‌نوشته متفاوت یک کارگر در دیدار امروز با رهبری
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم