Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی جذاب (فیلمساز عرصه فیلم کوتاه و مستند) با انتشار نامه‌ای سرگشاده از وضعیت امروز سینماگران مستند و کوتاه گلایه کرد.

ایران آنلاین / متن نامه مرتضی جذاب که برای ایلنا فرستاده شده، به شرح زیر است:با عرض سلام و خسته نباشید خدمت وزیر محترم جناب آقای عباس صالحی، چندی که جنابعالی سکان هدایت وزارتخانه‌ای را به عهده گرفتید که سلف‌های پیشین شما نیز با وعده‌های بهتر کردن حال هنرمندان و وضعیت فرهنگ این مرز و بوم در پشت‌‌ همان میز وزارت که اکنون جنابعالی نشسته‌اید، نشسته‌اند اما در پایان کارشان چیز چشمگیری دستگیر هنرمندان نشده است، آقای وزیر بسیار کوتاه عرض می‌کنم حال اهالی فرهنگ و هنر خوش نیست و متاسفانه گرفتار‌‌ همان مشکلات سالهای پیش هستند و هنوز توان سرپا ایستادن ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه سینمای امروز بسیار گسترده است و امیدوارم در دوران تصدی شما همه این جامعه یکسان دیده شوند و‌‌ همانطور که شعار دولت محترم شما اعتدال است ما نیز شاهد اجرای آن در همه بخش‌های هنر و فرهنگ باشیم به خصوص فیمسازانی که متاسفانه صدایشان به جایی نمی‌رسد و در زیر چرخ‌های وحشتناک فساد و رانتخواری له می‌شوند، آقای وزیر چرا باید در جایی که سازمان سینمایی دارای بازوان قدرتمندی نظیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و فارابی، انجمن سینمای جوانان و غیره دارد فیلمسازان باید در پی شغل دوم و سوم راهی خیابان‌ها شوند و از طرفی راه کار کردن با بخش خصوصی و بین‌الملل نیز بسته است.

آقای وزیر بدون تعارف عرض می‌کنم امروز جایی مانند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در جهت معکوس عمل می‌کند و برخلاف وظایف ذاتی خود بسیار سلیقه‌ای و به یک شبکه خصوصی در ینگه دنیا شبیه‌تر است تا یک نهاد حمایتی در سازمان سینمایی. جناب آقای صالحی این عدم شفافیت‌هاست که کمر مستندسازان زحمتکش که کمترین میزان دستمزد را در بین کارگردانان سینما دارند را شکسته است، آقای وزیر خواهش می‌کنم صدای خرد شدن استخوان‌های فیلمسازان سینمای مستند و فیلمسازان فیلم کوتاه و هنرمندان مستقل هنر و تجربه و فیلم اولی‌ها را بشنوید و جلوی این برنامه حذف سیستماتیک و خطرناک را بگیرید.

مرتضی جذاب دارای مدرک کارشناسی سینما است و تهیه کنندگی و کار گردانی بیش از ۱۴ فیلم مستند و کوتاه را در کارنامه خود دارد و جوایز ی از جشنواره های همچون  جشنواره فیلم سوئیس،یاس،سن پترزبورگ،ازمیر کسب کرده است./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن وارد چین شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه وارد چین شد.

این دومین سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در کمتر از یک سال گذشته است. شانگهای اولین مقصد بلینکن در سفر خود به چین است.

بنا به گزارش های رسانه ای، وزیر خارجه آمریکا با هدف افزایش فشار بر پکن در موضوعات مختلف از جمله حمایت این کشور از روسیه راهی چین شده است.

قرار است بلینکن در این سفر علاوه بر مقامات سیاسی با سران تجاری و نیز جوانان چینی در شانگهای دیدار کند.

وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل (پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان هم در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

بلینکن پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

کد خبر 6087959

دیگر خبرها

  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • تکرار قصه حساس «گشت ارشاد» در خیابان‌ها | دولت رئیسی مدافع اصلی رویکردهای تند در حجاب | بعد از فوت مهسا امینی چه گفتند؟
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • «هفت» در فضایی نوستالژیک راهی آنتن می‌شود
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • بلینکن وارد چین شد
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • فرار «فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعده
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود