Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ستار علیزاده روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری در رشت با اشاره به بهره گیری اوقاف از ظرفیت های مختلف در کشور برای ترویج وقف افزود: استفاده از ابزار هنر شامل خوشنویسی، شعر، داستان، عکس ، تئاتر و فیلم مورد توجه اوقاف و امور خیریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به جایگاه هنر خوشنویسی از میان هنرهای یادشده خاطرنشان کرد: خوشنویسی یکی از بزرگترین هنر جهان اسلام به شمار می رود که مورد تایید اهل بیت عصمت و طهارت و بزرگان دینی بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه مبانی اهل بیت مدیون خوشنویسان گرانقدر است، اظهار کرد: قرآن کریم، اهل بیت (ع) و اسلام با نوک قلم هنرمندان خوشنویسی به دنیا معرفی شده، بنابراین حوزه خوشنویسی پرارزش است.
وی در ادامه سخنانش با تعریف وقف به عنوان چشمه همیشه جاری خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن احیاء موقوفات و گسترش فرهنگ وقف، نگرش مردم و مسئولان به وقف ارتقاء یافته و هر سال بر دامنه تاثیرگذاری فرهنگ وقف در جامعه افزوده می شود.
حجت الاسلام و المسلمین علیزاده با بیان این که ما در زمان حاضر تنوع و نوآوری های گسترده ای را در جلوه های وقف و موقوفات شاهدیم، اظهار کرد: با وقف های متناسب با نیازها، بسیاری از مشکلات و چالش های فرهنگی و اقتصادی این مرز و بوم کاهش یافته است.
مراسم اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری ، امروز (چهارشنبه) از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در سالن اجتماعات مخابرات استان در رشت برگزار شد.
در این مراسم صاحبان 13 اثر برتر با لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شدند.
فراخوان جشنواره ملی خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری با موضوع وقف و احسان نیز اسفندماه سال گذشته به میزبانی گیلان برگزار شد.
200 اثر از مناطق مختلف کشور به این جشنواره راه یافت که پس از داوری 13 اثر در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث حائز رتبه شدند.
بر اساس آخرین آمار ، استان گیلان ۹۴۱ بقعه و بیش از سه هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس