Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@19:04:10 GMT

افزایش 65 درصدی جمع‌آوری زکات در شهرستان سبزوار

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۷۵۴۶

حجت‌الاسلام هادی شاره، مسئول جمع‌آوری زکات کمیته امداد شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اظهار اینکه جمع‌آوری زکات در این شهرستان نسبت به سال قبل 65 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در نه ماهه سال گذشته، مبلغ 10 میلیارد و بیست و هفت میلیون ریال که در مدت مشابه سال جاری 16 میلیارد و ششصد و هفتاد و نه میلیون ریال زکات جمع آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به عوامل افزایش جمع‌آوری زکات، تصریح کرد: یکی از عوامل افزایش دریافت زکات حضور بیشترعوامل جمع‌آوری زکات در بین مردم به صورت چهره به چهره و تبلیغات موثر روحانیان در این ایام است.
وی با بیان اینکه از دیگر عوامل افزایش زکات در سال جاری تبلیغات موثر در مناطق مختلف با شعار نویسی و یادآوری پرداخت زکات در بین مردم بود، اضافه کرد: آگاه سازی مردم و فرهنگ سازی پرداخت زکات یکی از مهم‌ترین عواملی است که مردم را به پرداخت زکات تشویق می‌کند.

حجت‌الاسلام شاره افزود: در حالی که در سال 96 در برخی از مناطق خشکسالی بوده و بعضی از کشاورزان درآمدی نداشتند ولی با تبلیغات موثر و فرهنگ‌سازی، پرداخت زکات بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه زکات هر منطقه‌ای که جمع‌آوری می‌شود، بنا بر قانون در همان منطقه هزینه می‌شود، تصریح کرد: اولویت هزینه در بین مردم با محرومان و پس از آن برای ساخت مسجد، حسینه و هزینه برای دیگر موارد پیش‌بینی شده در دین اسلام است.
مسئول جمع‌آوری زکات شهرستان سبزوار با تأکید بر اینکه شفافیت درهزینه کرد زکات جمع‌آوری شده، باعث رونق گرفتن پرداخت زکات و افزایش اعتماد مردمی خواهد شد، گفت: هیچ نهاد و سازمانی نمی‌تواند بدون هماهنگی با کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدام به جمع آوری زکات کند و جمع آوری قانونی زکات تنها بر عهده کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
وی با اشاره به اینکه برخی از موسسات خیریه اقدام به جمع‌آوری زکات می‌کنند و بدون توجه به مسائل شرعی، سلیقه‌ای زکات را هزینه می‌کنند، اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در این موارد هیچگونه نظارتی تا کنون نداشته است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته

حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امدادگفت: مراکز نیکوکاری سراسر کشور در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان صدقه را جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار دادند.

وی ادامه داد: همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۶۱۹ میلیارد تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱۱۲۷ میلیارد تومان زکات نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و به نیازمندان پرداخت شد.

آسوده اظهار کرد: در سال گذشته مراکز نیکوکاری ۹۷۷۰ میلیارد تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز را جذب و به محرومان ارائه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی اضافه کرد: در مجموع عملکرد مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۲۸ درصد رشد در جذب کمک‌های مردمی را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند