Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون جهاد کشاورزی با تاکید بر این نکته که دولت مجوزی برای افزایش قیمت نان نداده است، گفت: تنها به دلیل آنکه نان در سه سال گذشته افزایش قیمتی نداشته و از طرفی هزینه‌های نانوایی‌ها بالا رفته، این بحث در کارگروه تنظیم بازار به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یزدان سیف در جمع خبرنگاران در مشهد با اشاره به این نکته که بیش از 80 درصد گندم فعلی از خرده کشاورزانی خریداری شده است که زیر پنج تن محصول برداشت داشته‌اند، گفت: این نکته به آن معنی است که دولت 116 هزار میلیارد ریال پول بین خانواده‌های کشاورزان خرد کشور توزیع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: رویکرد تولید گندم در کشورهای جهان نشان می‌دهد تولید غذا در داخل مورد توجه دیگر کشورهای جهان نیز قرار دارد و ما هم باید بتوانیم امنیت غذایی را در داخل رقم بزنیم در غیر این صورت ممکن است وضع ذخیره گندم کشور مانند سال 91 یا 92 شود که تا 10 روز بیشتر گندم در کشور ذخیره نداشتیم.

 

سیف با اشاره به اینکه باید نسبت به مساله تولید، نگاه عالمانه و بلندمدت داشت، تصریح کرد: چراکه چنانچه در آینده میزان تولید گندم روسیه به هر دلیلی 10 میلیون تن کاهش پیدا کند، قیمت جهانی گندم بالا خواهد رفت.

 

وی با اشاره به برخی اظهارات در خصوص پایین بودن کیفیت گندم تولید داخل، افزود: بر اساس استانداردهای جهانی کیفیت گندم براساس میزان پروتئین آن از یک تا سه درجه بندی می‌شود که بر این اساس در سال 95 درجات مزبور به ترتیب 42، 25 و 33 درصد از گندم خریداری شده این شرکت از کشاورزان را شامل می‌شده است.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی این نسبت را مطابق با استانداردهای تولید گندم در دیگر کشورها عنوان کرد و گفت: عمده گندم تولیدی استان‌های گلستان، خوزستان، فارس و اردبیل درجه یک هستند.

 

سیف عنوان کرد: برای تولید نان با کیفیت به روش نان تخت که در کشور مرسوم است، کیفیت گندم داخلی برای این نوع نان مناسب است.

 

وی افزود: از طرفی در سال 91 حدود 7.5 میلیون تن گندم وارد کشور شد؛ اما در کیفیت نان تولیدی تفاوتی حاصل نشد لذا به نظر می‌رسد اظهارات صورت گرفته در خصوص کیفیت گندم داخلی بدون پایه و مبتنی بر فرضیات ذهنی است و شاید هم بیان این اظهارات منافعی را برای برخی ایجاد می‌کند.

 

دولت مجوزی برای افزایش قیمت نان نداده است

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته که دولت مجوزی برای افزایش قیمت نان نداده است، بیان داشت: تنها به دلیل آنکه نان در سه سال گذشته افزایش قیمتی نداشته و از طرفی هزینه‌های نانوایی‌ها بالا رفته، این بحث در کارگروه تنظیم بازار به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شده است.

 

سیف با بیان این مطلب که این کارگروه مقرر کرد در صورت لزوم قیمت نان تا 15 درصد رشد یابد، خاطرنشان کرد: البته ممکن است این بررسی به افزایش قیمت نان منجر نشود.

 

وی در خصوص تامین کسری گندم مورد نیاز خراسان رضوی هم، تصریح کرد: این استان سال گذشته گندم مصرفی 20 ماهه خود را ذخیره کرده بود، ولی امسال تنها به اندازه مصرف 9 ماه گندم در انبار دارد، بنابراین این کسری گندم مورد نیاز خراسان رضوی، از گندم با کیفیت استان‌های خوزستان و گلستان جبران می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حیدر آسیابی افزود: پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی یکی از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته بود که نمونه بارز آن، توقف  ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه‌های مصالح فروشی در این منطقه به کار‌های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.
وی ادامه داد: قوی‌ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان انتخاب کردیم که در نتیجه امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده‌ها در بخش دادستانی هستیم که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم، رسیدگی به پرونده‌ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در اغتشاشات ۱۴۰۱، دادستان‌ها و قضات دادسرا‌های ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می‌کردند.
آسیابی به اهتمام ویژه دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه هم اشاره کرد و گفت: شاخص‌ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل النگدره با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.
وی گفت: رونق تولید در ۱۱۰ واحد تولیدی تعطیل یا در آستانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات  تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.
جلسه دادستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم