Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد – ایرنا – استاندار خراسان رضوی گفت: مهمترین و تنها راه موثر برای مبارزه با مواد مخدر، اجتماعی شدن مبارزه با آن از طریق جلب همکاری تشک لهای مردم نهاد است.

به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان چهارشنبه شب در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: به طور قطع افزایش سطح زیر کشت و تولید مواد مخدر طبیعی در افغانستان، هشداری برای ما در حوزه افزایش ورود مواد مخدر و افزایش اعتیاد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اگر دولت افغانستان می توانست مانع از رشد بیش از 63 درصدی سطح زیر کشت خشخاش و 78 درصدی تولید مواد مخدر طبیعی در کشورش شود، کار متولیان مبارزه با مواد مخدر در ایران نیز آسان تر بود.
وی بیان کرد: تامین امنیت در ایران تا زمانی که امنیت پایدار در کشور افغانستان ایجاد نشود، به طور کامل صورت نمی گیرد و نمی توان امنیت 100 درصدی مرزهای ایران را تضمین کرد در شرایطی که در آن سوی مرز شرایط در زمینه مواد مخدر طبیعی و غیرطبیعی بد است.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر انجام فعالیت های فوق العاده در زمینه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرده اند و این اقدامات فوق العاده فقط در توان دستگاه های اجرایی نیست بلکه باید مبارزه با مواد مخدر، اجتماعی شده و مشارکت همه مردم با دستگاه های متولی جلب شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: برگزاری همایش منطقه ای 'صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر' که با حضور وزیر کشور و رئیس دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مسئولان متولی مبارزه با مواد مخدر پنج استان و خراسان رضوی در مشهد برگزار می شود، فرصت مغتنمی برای بسترسازی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.
رشیدیان بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در زمینه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، هماهنگ کردن اقدامات تشکلهای مردم نهاد یا سمن های فعال در زمینه اعتیاد است.
وی اظهار کرد: از 945 تشکل مردم نهاد فعال در خراسان رضوی، 293 سمن در حوزه مسائل پیشگیری و درمان اعتیاد و فعالیت های اجتماعی این حوزه فعالیت دارند که می توانند ظرفیت بالقوه ای برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باشند.
وی افزود: از سوی دیگر خانه تشکلهای غیرمردمی در استان افتتاح شده و این خانه سرپلی برای برقراری تعاملات بین دستگاه ها و نهادهای دولتی با تشکلهای مردم نهاد به منظور هم افزایی اقدامات در خصوص مبارزه با مواد مخدر است.
استاندار خراسان رضوی گفت: وزارت کشور توجه ویژه ای در بهره گیری از ظرفیت تشکلهای مردم نهاد برای مبارزه با مواد مخدر داشته است به طوری که پارسال 85 فعالیت در این زمینه برای تشکلهای مردم نهاد، تعریف کرده که 40 میلیارد ریال اعتبار برای این بخش تخصیص یافت.
رشیدیان اظهار کرد: امسال نیز در سطح ملی سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت های مشترک بین دولت و تشکلهای مردم نهاد اختصاص پیدا کرده که پیش پرداخت آن به استان آغاز شده و تاکنون 10 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات در بخش مبارزه با مواد مخدر، اشتغال بهبودیافتگان و جلوگیری از بازگشت آنان به اعتیاد بود که با کمک تشکلهای مردم نهاد در استان برای یکهزار و 100 معتاد اشتغال ایجاد شده است.
استاندار خراسان رضوی همچنین در مورد پلمب خانه های واقع در حاشیه شهر که به توزیع مواد مخدر اختصاص داشته، گفت: باید یا این خانه ها که ارزش اقتصادی چندانی ندارد تخریب و یا بهسازی شود تا دیگر به محلی برای ورود مجدد توزیع کنندگان مواد مخدر تبدیل نشود.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه