Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@14:09:39 GMT

حفاظ قرآن در تحقق منویات رهبری تلاش کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۸۰۱۵

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در چهارمین همایش تخصصی حفاظ قرآن استان که امروز، 23 آذرماه به میزبانی دارالقرآن تفرش و با حضور 150 حافظ قرآن بالای 15 جزء در حال برگزاری است گفت: تنها استانی هستیم همایش حفاظ قرآن را با وجود مشکلات مالی به ویژه در حوزه فرهنگی برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اولین همایش تخصصی حفاظ قرآن، سال ۹۳ به میزبانی اراک، دومین همایش سال ۹۴ به میزبانی ساوه، سومین همایش سال ۹۵ به میزبانی شازند برگزار شد و چهارمین همایش نیز امروز به میزبانی تفرش برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام شفیعی افزود: این همایش در اولین قدم با هدف احترام به جایگاه حافظان قرآن و در قدم بعدی در راستای تقویت انگیزه حفاظ، افزایش دانش و انتقال تجارب اساتید، پاسخ به سؤالات و شبهات حوزه حفظ قرآن برگزار می‌شود.
وی تأکید کرد: انتظار می‌رود حافظان قرآن در تربیت چهره‌های جدید حفظ تلاش کنند هدف ما حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت 20 میلیون حافظ قرآن است که در این زمینه خود حفاظ نیز باید تلاش کنند.
حجت‌الاسلام شفیعی افزود: دارالقرآن تفرش که امروز میزبان حافظان قرآن است به همت خیرین ساخته شده و در حال تکمیل است هدف ما این است که در تمام شهرستان‌های استان دارالقرآن احداث کنیم.
به گزارش ایکنا؛ برگزاری کلاس آموزشی با حضور اساتید محمدمهدی بحرالعلوم و احمد حاجی شریف و ادای احترام به مقام شهدا از برنامه‌های این همایش است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهابی، ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح زندگی با آیه‌ها با هدف ترویج زندگی با قرآن در ابتدای ماه مبارک رمضان شروع به کار کرده، افزود: با پایان مرحله اول این پویش و ارزیابی نهایی، باید تصدیق کرد که این طرح مورد استقبال کرمانی‌ها قرار گرفت.

وی، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان که آزمون به صورت روزانه برگزار می‌شد، روزانه به طور میانگین بین ۵ تا ۶ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت می‌کردند که جمعاً در این طرح ۲۰۵ هزار پیامک از ۶۲ هزار شماره دریافت شد.

وی، تصریح کرد: یکی از اهداف طرح زندگی با آیه‌ها، حفظ آیه‌های منتخب قرآن توسط شرکت کنندگان بود، که قریب به ۱۵ هزار نفر موفق شدند ۳۰ آیه منتخب را حفظ نمایند.

حجت‌الاسلام شهابی، گفت: این پویش، طرحی سه ساله بوده و هدف بلند مدت آن این است که مخاطبین، ۱۵۰ تا ۲۰۰ آیه قرآنی که در فرآیندی پژوهشی توسط نخبگان انتخاب شده را مورد تدبر قرار داده و حفظ کنند و در نهایت این آیات به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شده و مردم با آن زندگی کنند.

وی، افزود: مراسم اختتامیه و قرعه کشی مرحله اول زندگی با آیه‌ها در روزهای آتی و با اطلاع‌رسانی از کانال ایتای طرح زندگی با آیه‌های کرمان برگزار خواهد شد و جوایز نفرات برتر این مرحله در همان مراسم اهدا می‌گردد.

کد خبر 6097424

دیگر خبرها

  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • مسابقات تکواندو با نام جام صفوی به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود
  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • زائران حج دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند