Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش سوریه به همراه نیروهای همپیمان خود در غوطه غربی دمشق عملیاتی علیه تروریستهای النصره انجام داد و موفق شد چند ارتفاع مهم را آزاد کند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو؛ ارتش سوریه و نیروهای یگان «درع الوطن» (سپر میهن) در غوطه غربی دمشق عملیاتی را علیه تروریستهای جبهه النصره و نیروهای همپیمان آن مانند «تجمع الحرمون» انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک منبع نظامی از محور «بیت جن» گزارش داد که نیروهای سوری توانسته‌اند از مواضع خود در ارتفاعات «بردعیا» این عملیات را به سمت ارتفاعات «المقتول» آغاز کنند و این ارتفاعات را آزاد کنند.

وبگاه خبری «مراسلون» اعلام کرد که نیروهای سوری در محور دیگر در همین منطقه به سمت منطقه «الخزان» پیشروی کرده و به صورت کامل بر آن مسلط شدند.

یک یگان دیگر از ارتش سوریه نیز به سمت ارتفاعات «الاحمر» حرکت کرده و توانستند پس از حملات گسترده موشک اندازهای خود، این منطقه را آزاد کرده و از به صورت مستقیم بر «تل الزیات» تسلط آتشباری پیدا کنند.

با این پیشروی، گروههای تروریستی حاضر در غوطه از همتایان تروریستی خود درخواست کمک کردند.

وبگاه خبری «عنب» نزدیک به مخالفان دولت، در همین راستا گزارش داد که تروریستهای حاضر در این منطقه اعلام «بسیج عمومی» کرده‌اند.

اتاق عملیات تروریست‌ها موسوم به «جبل الشیخ» با انتشار بیانیه‌ای، از همه گروه‌های مسلح حاضر در جنوب سوریه خواست که حداکثر ظرف مدت سه روز دیگر به این اتاق عملیات ملحق شوند.

به گفته عنب، ارتش سوریه در تلاش است با عملیات خود، مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در ریف دمشق را به دو قسمت تقسیم کند.

منابع اطلاع رسانی معارض اعلام کردند که نیروهای سوری از موشکهای زمین به زمین استفاده می‌کنند و پس از سیطره آن‌ها بر ارتفاعات «شهاب»، اکنون تروریست‌ها در این منطقه وضعیت بسیار دشواری دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) از تصمیم کشور خود برای ادامه عملیات ضدتروریستی در خاک سوریه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیا الیوم، رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا طی سخنانی خطاب به ملت این کشور، گفت: وقتی زمان و ساعتش فرا برسد، ما قطعاً کارهای ناتمام خود را در سوریه به پایان می رسانیم.

اردوغان در ادامه به اهمیت مبارزه قاطعانه با تروریسم و گروه موسوم به «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) اشاره و تاکید کرد: در دوره آتی به گروه تجزیه‌طلب که فضای مانور آن در نتیجه عملیات‌ ما در عراق و سوریه تنگ شده است، ضربه بزرگی خواهیم زد.

وی افزود: می‌خواهم موضوع مشخص شود. تا زمانی که پ‌.ک.‌ک در عراق و سوریه حضور داشته باشد ما یه هیچ وجه احساس امنیت نمی کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه تروریست‌ها در کوه‌های قندیل و شمال سوریه از هر فرصتی علیه ترکیه و شهروندان این کشور استفاده می کنند، تصریح کرد: هیچ کشوری این موضوع را نمی پذیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • رسانه عبری زبان هدف بعدی ارتش اسرائیل در رفح را اعلام کرد
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • پیامدهای تسلط رژیم صهیونیستی بر محور فیلادلفیا در پی تجاوز به رفح
  • مصر عملیات رژیم صهیونیستی در رفح را  محکوم کرد
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • آغاز کوچاندن ساکنان شرق رفح از سوی رژیم صهیونیستی + فیلم
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه