Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل  از شانا؛ بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران درباره حضور خود در مجلس شورای اسلامی و طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت (شرکت‌های صاحب‌ نشان) اظهار کرد: توضیحات بیشتری برای این موضوع ارائه خواهد شد، اما اصل بر این است که این طرح با هماهنگی و همدلی جلو برود.

وی با بیان این که طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت در کمیسیون انرژی مجلس در حال بررسی است و قرار است گزارشی در این زمینه ارائه شود، تصریح کرد: ما با کمیسیون انرژی به صورت تنگاتنگ در ارتباط هستیم، ان‌شاءالله کار به خوبی و در جهت مصلحت مردم پیش رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناقصه میدان آزادگان طبق روال پیش می‌رود

وزیر نفت درباره مناقصه طرح توسعه میدان نفتی آزادگان نیز اظهار کرد: مناقصه این میدان طبق روال پیش می‌رود و تاخیری در این زمینه صورت نگرفته است. همان طور که پیش تر هم گفتم، اگر روند مناقصه این میدان به صورت عادی پیش رود تابستان ۱۳۹۷ نتیجه آن مشخص خواهد شد.

زنگنه با بیان این که مذاکرات امضای ۱۰ قرارداد در حال پیگیری است، درباره به نتیجه رسیدن  آن گفت: یک طرف قرارداد ما هستیم و در مقابل ما هم شرکت‌های مورد مذاکره قرار دارند.

به گفته وی، هم اکنون مذاکرات با جدیت پیش می‌رود؛ اما عوامل داخلی و خارجی هم بر این جریان‌ها اثر می‌گذارند که خارج از اراده ماست.

درآمدهای نفتی محقق می شود

وزیر نفت درباره هدف‌گذاری تولید پنج میلیون بشکه نفت و میعانات گازی نیز اظهار کرد: به هدف‌گذاری انجام شده در این باره خواهیم رسید.

وی درباره تحقق درآمدهای نفتی سال ۱۳۹۶ نیز اظهار کرد: طبق آنچه که از همان ابتدا اعلام کردیم بیش از ۲.۵ میلیون بشکه صادرات با قیمت ۵۰ دلاری نفت انجام شد و حتی بیشتر از درآمدی که برای سال ۱۳۹۶ تعیین شده بود، تحقق خواهد یافت.

تغییر شکل قرارداد ال ان جی با شرکت نروژی

زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره قرارداد فروش گاز طبیعی برای تولید گاز مایع‌شده (ال‌ان‌جی) با شرکت نروژی اظهار کرد: درباره این قرارداد بحث‌ها و دیدگاه‌هایی مطرح شده که آنها را شنیدیم و بررسی کردیم؛ به بعضی از دوستان هم که پرسش مطرح کرده بودند به‌طور رسمی جواب دادیم.

وی ادامه داد: ممکن است شکل این قرارداد به دلایلی تغییر کند، یعنی فروش گاز به طرف مقابل، به این شکل تغییر کند که گاز متعلق به ما باشد و طرف نروژی دستمزد تبدیل گاز به ال‌ان‌جی را بگیرد و تحویل دهد.

وزیر نفت با بیان این که شرکت ملی نفت ایران ممکن است به دلایلی این کار را انجام دهد، درباره این که آیا طرف نروژی این موضوع را می پذیرد، توضیح داد: فکر می‌کنم شرکت نروژی قبول کند که دستمزد این کار را بگیرد، ضمن این که برای عرضه ال‌ان‌جی در بازار باید خودمان بازاریابی کنیم.

راه برای مذاکره با ترکمنستان باز است

زنگنه در باره این که ترکمنستان خواهان ارجاع پرونده گازی ایران و ترکمنستان به داوری است، اظهار کرد: ترکمنستان برای ارجاع این موضوع به داوری درخواستی نکرده است و آنها همیشه خواهان این هستند که موضوع به داوری نرود، حال اگر مذاکرات نتیجه ندهد این موضوع به داوری خواهد رفت، اما ما راه را برای مذاکره همیشه باز گذاشته‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره اضافه کردن بخش برق به وزارت نفت چیست، اظهار کرد: امیدوارم این کار انجام نشود.

شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه با حضور وزیر نفت دو تفاهم‌نامه همکاری در زمینه نقشه راه همکاری ۲ طرف در بخش گاز و پروژه ایران ال‌ان‌جی امضا کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد، گفت:هم اکنون از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس را می‌پذیرند. - اخبار اجتماعی -

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از 1.2 است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به 1.4 برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • زارع پور: بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود