Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:19:08 GMT

خوزستان در بحث صنایع تبدیلی می‌لنگد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۱۰۹۰

خوزستان در بحث صنایع تبدیلی می‌لنگد

استاندار خوزستان با بیان اینکه شرایط برای سکونت در شهر جدید رامین محقق شده است تا مردم بتوانند در این شهر زندگی کنند، گفت: دولت به دارایی‌ها و سرمایه‌های ثابت خود روی آورده و از آن جهت به دنبال اجرای برخی از پروژه‌های مد نظر خود با استفاده از این دارایی‌ها است.

‌‌به گزارش ایسنا – ‌غلامرضا شریعتی امروز، 23 آذرماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پنج طرح بزرگ عمرانی در شهر جدید رامین اظهار کرد: باید تلاش شود تا در خوزستان با توجه به مسایل زیست محیطی که دارد تا آنجا که ممکن است کارهایی با آلایندگی کمتر انجام شود و بهره‌گیری از انرژی‌های نو و پاک در استان بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ایجاد کشتارگاه تمام صنعتی یکی دیگر از کارهایی است که در راستای مسایل زیست محیطی در استان خوزستان انجام شد. این مساله عنوان شده که از این کشتارگاه هیچ ماده زائدی خارج نمی‌شود و حتی از فضولات دام‌ها نیز برای کود و حاصل خیز کردن زمین‌ها استفاده می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در برنامه است تا پس از این کشتارگاه، صنایع تبدیلی آن نیز با سرمایه گذاری که انجام می‌گیرد، احداث شود. در این زمینه، زمین مورد نیاز آن نیز مشخص شده است و با اجرای این طرح‌ها شاهد ایجاد اشتغال در استان و حفظ محیط زیست خواهیم بود.

شریعتی عنوان کرد: صنایع تبدیلی یکی از مسایل مورد نیاز استان است و خوزستان در بحث صنایع تبدیلی می‌لنگد، گفت: استان خوزستان با این همه تولید محصولات کشاورزی، آبزی پروری و دام پروری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیل کردن ارزش افزوده این صنایع از نقصان رنج می‌برد.

وی گفت: با اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، این مزیت در استان بیشتر می‌شود تا شاهد ایجاد کارخانه‌های تولید قند، کارخانه‌های صنایع تبدیلی و تکمیل ارزش افزوده محصولات تولید شده در استان باشیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: شرایط برای سکونت در شهر جدید رامین محقق شده است تا مردم بتوانند در این شهر زندگی کنند. وظیفه داریم تا شرایط زندگی را برای مردم در شهر جدید رامین تسهیل کنیم و بهبود ‌بخشیم.

شریعتی گفت: برق، آب و گاز خدمات عمومی هستند که باید از سوی مسئولان تامین شوند، اما وقتی ما متولی ایجاد یک شهر شدیم، باید خدمات و سایر زیرساخت‌ها را نیز تامین کنیم. احداث مدارس، بازارچه و... همه خدمات درست و لازمی بوده که باید اجرایی می‌شد.

وی افزود: کار احداث پنج پروژه بزرگ در شهر جدید رامین با مدل مالی جدید و به صورت تهاتر کار ارزنده‌ای است که در شهر جدید رامین در حال انجام است و شرایط را برای زندگی در شهر، رفت و آمد به سمت آن و فضا و محیط سبز لازم را برای زندگی مهیا‌تر می‌کند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: انتظار داریم با توجه به این مدل مالی، پیمانکار با سرعت کار را انجام دهد و با پیگیری تمام باید هرچه سریعتر این کارها به سرانجام برسد. در این زمینه دولت مکلف است که از سرمایه‌ها و دارایی‌های خود نسبت به تامین هزینه‌های این کار بپردازد.

شریعتی تصریح کرد: دولت به دارایی‌ها و سرمایه‌های ثابت خود روی آورده و از آن جهت به دنبال اجرای برخی از پروژه‌های مد نظر خود است. دولت سرمایه‌ها و دارایی‌های ثابت بسیاری دارد که شاید ارزش آنها از منابع دولت نیز بیشتر است و این سرمایه‌ها باید به حرکت در آید.

وی ادامه داد: تا کی قرار است این دارایی‌ها و سرمایه‌های دولت ثابت بماند، بلکه اکنون باید این دارایی‌ها در جهت رشد و توسعه کشور به حرکت درآید و به موتور محرکه توسعه کشور تبدیل شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های این چنینی در شهر رامین رغبت را برای آمدن مردم به سمت این شهر بیشتر می‌کند و رامین حتی به یکی از محل‌های گردشگری مردم اهواز و استان خوزستان تبدیل خواهد شد.
 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی و اندونزی در نشست گروه ۲۰ به اتحادیه اروپا هشدار دادند که با مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه سنگ بنای خطرناکی در حقوق بین الملل گذاشته خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی و اندونزی در نشست گروه 20 به اتحادیه اروپا هشدار دادند که با مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه سنگ بنای خطرناکی در حقوق بین الملل گذاشته خواهد شد.

آمریکا و متحدانش حدود 300 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو به دلیل جنگ اوکراین بلوکه کرده‌اند.

بیشتر این وجوه در اتحادیه اروپا نگهداری می شود و در حالی که واشنگتن اصرار دارد که قوانین بین المللی اجازه مصادره این وجوه را می‌دهد، برخی از اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه تمایلی به انجام این اقدام ندارند.

هشدار روسیه به آمریکا در صورت مصادره ذخایر بلوکه شدههشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه

این نشریه به نقل از مقامات اتحادیه اروپا گزارش داد که در جریان نشست اخیر وزیران دارایی گروه 20 در برزیل، نگرانی‌ها دوباره مطرح شد.

محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان سعودی و سری مولیان ایندراواتی، همتای اندونزیایی وی، از جمله کسانی بودند که نسبت به توقیف احتمالی وجوه روسیه ابراز نگرانی کردند.

یک مقام اروپایی ناشناس به این نشریه گفت که هر دو کشور در مورد آینده ذخایر ارزی خود در غرب "بسیار نگران" هستند و افزود که نگرانی اصلی این است که آیا پول آنها "هنوز امن" است یا خیر.

در حالی که آمریکا متحدان خود را تحت فشار قرار داده است تا به دنبال راه هایی برای بهره برداری از ذخایر بلوکه شده روسیه باشند، مخالفان ادعا می کنند که چنین اقدامی یک سنگ بنای خطرناک را در حقوق بین الملل با پیامدهای گسترده پایه گذاری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ژاپن، فرانسه، آلمان و ایتالیا در مورد این موضوع رویکرد "بسیار محتاطانه‌ای" دارند که این امر منجر به بن بست مذاکرات در این باره می شود.

این روزنامه خاطرنشان کرد که برخی از برجسته‌ترین افرادی که نسبت به مصادره این دارایی‌ها تردید دارند، مقامات بانک‌های مرکزی گروه 7 مانند کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، هستند.

لاگارد قبلاً هشدار داده بود که اقدام به مصادره دارایی‌های مصادره شده می‌تواند "نظم بین‌المللی را به خطر بیندازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتظارات تورمی کم شد
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • بمب پرسپولیس خنثی شد! | چراغ‌سبز اوسمار اثر خود را از دست داد؟
  • انرژی‌ای که رامین در نقش جهان هم نیاز دارد (عکس)
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • جوابیه روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • روایت تازه از پنالتی جنجالی رضاییان - طارمی
  • بهترین سپرها در برابر تیغ برنده تورم کدامند؟
  • بلای جان رامین رضاییان مقابل پرسپولیس (عکس)