Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: زیرساخت های مناسبی برای انجام پروژه های پژوهشی در کشور وجود ندارد تا ماموریت تولید علم به ثروت در دانشگاه ها امکانپذیر شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، علی خاکی صدیق روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به خبرنگار ایرنا افزود: مشکلات بودجه در دانشگاه های کشور سبب شده که زیرساخت های مناسب برای انجام پروژه های پژوهشی در کشور موجود نباشد تا قادر به حل مسائل کشور باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اکنون آزمایشگاه های پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به روز نیستند و قادر به تجهیز آن نیستیم و از طرفی استدلال این است که دانشگاه ها باید برای خود درآمدزایی داشته باشند و تا زمانی که موانع پژوهشی در کشور از میان برداشته نشود، ماموریت تولید علم به ثروت امکانپذیر نیست.
رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: پژوهش مهمترین اساسی است که می تواند در پیشبرد اقتصاد مقاومتی نقش ایفا می کند و اگر بدنبال توسعه پایدار در کشور هستیم، باید نقش اساسی پژوهش های بنیادی را فراموش نکنیم و فقط از این مسیر می توان به سمت پژوهش های های کاربردی و صنعتی حرکت کنیم تا به فناوری دست یابیم.
وی با انتقاد از محوریت آموزش در دانشگاه های کشور گفت: پژوهش در دانشگاه ها زیر سایه آموزش قرار گرفته و با وجود تلاش هایی که در سالهای اخیر انجام شده، اما در حوزه پژوهش با دانشگاه های طراز اول فاصله داریم و باید تلاش های خود را نسبت به گذشته افزایش دهیم.
خاکی صدیق دغدغه های معیشتی پژوهشگران را به عنوان یکی از موانع موجود در پژوهش برشمرد و افزود: پژوهشگر باید با خاطری آسوده به مطالعات و پژوهش ها بپردازد، این درحالیست که دغدغه های مالی سبب شده پژوهشگران به صورت تمام وقت در دانشگاه فعال نباشند و همین مشکلات و دغدغه ها در اساتید و هیات علمی هم دیده می شود.
وی افزود: برنامه ریزی و سرمایه گذاری های جدی در بخش پژوهش الزامی است و باید تلاش کرد در رتبه بندی های جهانی و مقالات اصیل و با کیفیت نقش ایران به عنوان یک کشور تولید کننده علم تثبیت شود.
رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به نقش دانشگاه کارآفرین و دانشگاه نسل سوم به عنوان یکی از مباحث جدی برای تبدیل علم به صنعت اشاره کرد و گفت: پایه های دانش بر روی پژوهش اصیل و واقعی استوار است و باید از این مرحله به سلامت عبور کرد و نمی توان میانبر زد و اگر دانشگاه از نظر آموزش به روز نباشد و پژوهش ها در مسیر درست قرار نگیرند، رسیدن به دانشگاه کارآفرین امکانپذیر نیست.
وی به تاکید بر ضرورت تاسیس دانشگاه بین المللی در کشور افزود : ارتباط های بین المللی ساختارمند یکی از مشکلات دانشگاه ها در پژوهش است و اگر بخواهیم یک دانشگاه تاثیرگذار در حل مسائل کشور داشته باشیم که قادر به آینده پژوهی باشد به غیر از دانشگاه بین المللی امکانپذیر نیست.
مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به مناسبت هفته پژوهش(21 تا 27 اذر ماه) با حضور اساتید برجسته این دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم از فرامرز حسین بابایی، مهرزاد شمس، رضا افضل زده، کوروش نوروزی و عباس منتظری به عنوان اساتید پژوهشگر برتر قدردانی شد و همچنین علی سوهانی، محمد جواد علیزاده و پدرام آگنده دانشجویان پژوهشگر برتر دکتری شناخته شدند.
علمی**9031**
خبرنگار: عادل پازیار** انتشار: امید غیاثوند
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد میرزاخانی مسؤول امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان مهمان ویژه در کنفرانس علمی «توسعه ورزش‌های الکترونیک دانشگاه سینرجی روسیه»، به معرفی ظرفیت‌های صنعت بازی ایران پرداخت.

میرزاخانی مقدم که به‌صورت آنلاین در این کنفرانس شرکت می‌کرد در سخنانی به معرفی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان تنها متولی صنعت بازی در ایران پرداخت و برگزاری دوره‌های بازی‌سازی و برگزاری جشنواره بازی‌های جدی را از زمینه‌های شکل‌گیری همکاری‌های مشترک میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه سینرجی روسیه دانست.

وی نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای ایران (اسرا) را یکی از ۷ نظام رده‌بندی سنی دنیا و تنهاترین آنها در میان کشورهای اسلامی دانست و در ادامه گزارشی از روند شکل‌گیری و توسعه همکاری میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان توسعه بازی‌های رایانه‌ای روسیه در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، سرمایه‌گذاری، نشر بازی‌های ایرانی در روسیه و نشر بازی‌های روسی در ایران ارائه داد.

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به برگزار شدن جلسات حضوری و وبیناری میان دو مجموعه در سال گذشته و شکل‌گیری روابط علمی، پژوهشی و تجاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی، از طراحی پروژه‌ها و رویدادهای علمی و تجاری مشترک در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به لزوم حمایت دستگاه‌های حاکمیتی مختلف از بازی سازان و ناشران گفت: ایران با وجود ۳۴ میلیون بازیکن، جمعیت جوان و میزان بسیار بالای کاربران اینترنت کشوری دارای ویژگی‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی حوزه بازی‌های رایانه‌ای است.

مقدم، در جریان برگزاری این کنفرانس نیز به پرسش‌های مطرح شده در خصوص آمارهای مربوط به بازار بازی‌های رایانه‌ای ایران و فعالیت‌های بین‌المللی شرکت‌های ایرانی و حمایت حاکمیت از آنها پاسخ دادند.

در پایان مقدم با قدردانی از میخائیل پیمنوف مدیر بین‌الملل دانشگاه سینرجی روسیه، نسبت به تحکیم روابط علمی و پژوهشی میان اساتید و دانشجویان این صنعت در دو کشور ابراز امیدواری کرد.

کد خبر 6092094 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد