Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم میرزایی نیکو روز پنجشنبه در نشست هیات امنای آستان مقدس امامزاده هاشم(ع) شهر دماوند که با حضور برخی از مسئولان شهرستان همچون امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان دماوند در محل مدیریت آستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص اهمیت این نشست گفت: آستان مقدس امامزاده هاشم (ع) یکی از امامزادگان معروف و تاریخی شهرستان دماوند است که سند دماوند نیز به این آستان نسبت پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تاکنون نشست های متعددی در جهت خدمت رسانی بهتر به زائران این آستان مقدس و رفع مشکلات و مطالبات با حضور هیات امنای امامزاده هاشم (ع) برگزار شده است، گفت: نشست امروز با توجه به مسائل اخیر تشکیل شده و ادعایی که همسایگان شمالی دماوند نسبت به مالکیت این مکان دارند، مورد بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه مستندات، تصمیمات کشوری و موارد مختلفی که در این زمینه وجود دارد بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت که نشان می دهند امامزاده هاشم (ع) کاملا در منطقه شهرستان دماوند واقع شده است.
وی با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شد دستگاه های مختلف شهرستان نسبت خدمات رسانی و پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار دهند، افزود: تصمیم براین شد تا شهرداری دماوند خدمات لازم و مورد نیاز در بقعه امامزاده هاشم (ع) را ادامه دهد و دبیری مجموعه توسط مدیریت این آستان پیگیری شود.
میرزایی‌نیکو ادامه داد: همچنین قرار شد تا امام جمعه دماوند دیداری با نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه داشته باشد و مشکلات موجود درباره آستان را مطرح کند.
این مقام مسئول با بیان اینکه وظایف دیگر نیز توسط دستگاه های مربوطه تقسیم بندی شد، گفت: تقسیمات کشوری توسط وزارت کشور مشخص می شود که طبق این تقسیم بندی مرز شهرستان دماوند مشخص شده و در آن قسمت امامزاده هاشم (ع) در دماوند قرار دارد.
وی با بیان اینکه مدیریت بقعه متبرکه در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه است، افزود: اداره اوقاف نیز در این خصوص به تقسیمات کشوری استناد می کند و طی سال های اخیر با توجه به سابقه هزار ساله این بقعه در شهرستان، هرگونه مکاتبه ایی که صورت گرفته تاکید بر عهده داری امامزاده هاشم (ع) در محدوده دماوند دارد.
امامزاده هاشم (ع) حدود 11 قرن میعادگاه معنوی مردم منطقه دماوند بوده و هست. این شاهراه معرفت که ریشه در خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارد، در گردنه مشا و در راه اصلی شمال کشور واقع شده و یکی از چندین اماکن مقدسی است که به وسیله سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده و در طول سال به ویژه مناسبت های مذهبی علاقمندان و شیفتگان از این دیار و سایر نقاط کشور به حریم امن آن سفر می کنند.
آستان مقدس امامزاده هاشم (ع) در بلندترین نقطه کوه مشا، در ضلع شمال غربی 7کیلومتری شهر دماوند، بخش رودهن در جاده هراز در ارتفاع 2750 متری از سطح دریا مشرف به شهر دماوند و مشا، در 60 کیلومتری استان تهران واقع شده است.
این گردنه مابین مشا و پلور در موقعیت کیلومتر 60 جاده هراز بر سر راه تهران به آمل واقع و مرز استان تهران به مازندران محسوب شده و این دو استان را از یکدیگر جدا می کند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۱۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرم امام رضا (ع) در سوگ‌ شهادت امام صادق (ع) سیاهپوش شد

به گزارش آستان نیوز، در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت ششمین امام معصوم، حضرت امام جعفر صادق (ع)، حرم مطهر امام رضا (ع) غرق در ماتم و عزا شد. به همین مناسبت، آیین‌های عزاداری و سوگواری در این بارگاه ملکوتی با حضور خیل زائران و مجاوران برگزار می‌شود.
 

سیاه‌پوش شدن حرم مطهر

همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع)، گنبد و ضریح حرم مطهر امام رضا (ع) نیز سیاهپوش شد. پرچم گنبد و پوش ضریح به رنگ سیاه درآمد و کتیبه‌های مشکی رنگ حاوی عبارت‌هایی در سوگ شهادت آن حضرت در صحن‌های مختلف حرم نصب شد. در این راستا، کتیبه‌های مشکی رنگی با عباراتی مانند "یا صادق آل محمد (ص)"،در صحن‌های مختلف حرم مطهر نصب شده است. 
 

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • حرم امام رضا (ع) در سوگ‌ شهادت امام صادق (ع) سیاهپوش شد
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند