Web Analytics Made Easy - Statcounter

دزفول - ایرنا - کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در پی حضور سرپرست فرماندار شوش در جمع آنان و قول پیگیری مطالباتشان پیش از ظهر پنجشنبه به تجمع اعتراض آمیز خود پایان دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا کارگران معترض که از صبح روز پنجشنبه در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت تجمع کرده بودند با حضور عدنان غزی سرپرست فرمانداری شوش و گفت و گو با آنان محل را ترک کرده و به کار بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرداخت حقوق های شهریور،مهر و آبان سال 96، پرداخت پاداش حق کشت 2 ساله ،پرداخت مطالبات بهمن و اسفند 94 تعدادی از کارگران پیمانی ، تبدیل وضعیت کارگران طرف قرار پیمانکار به شرکتی ، برقراری مجدد اضافه کاری کارکنان همچنین تغییر در سطح مدیریت شرکت مطالبات این کارگران است.
سرپرست فرمانداری شوش در جمع کارگران معترض گفت:شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه متعلق به همه شماست و چرخش چرخ آن در زندگی یکایک شما تاثیر دارد لذا توقف فعالیت در این شرکت باعث متضرر شدن همه خواهد شد.
غزی، با بیان اینکه تحقق اصل 44 قانون اساسی نباید به پایمال شدن حقوق کارگران منجر شود افزود: مدیر عامل این شرکت متعهد شده از روز شنبه آینده پرداخت مطالبات کارگران را آغاز کند و این روند تا پرداخت تمام مطالبات کارگران به صورت گام به گام ادامه دارد.
وی بیان داشت:برای حل مشکل کارگران طرف قرارداد پیمانکار نیز شرکت نیشکر هفت تپه متعهد شد تا با حذف پیمانکاران ، از این پس به طور مستقیم با کارگران قرار ببندد.
سرپرست فرمانداری شوش افزود:با توجه به درآمد 10 میلیارد ریالی روزانه این شرکت، با پایان اعتراض و بازگشت به کار کارگران و از سرگیری فعالیت امکان پرداخت مطالبات آنها فراهم می شود.
وی گفت: در صورتی که مدیرعامل شرکت نیشکر هفت تپه به تعهدات خود در قبال کارگران طلبکار عمل نکند از طریق قانونی با وی برخورد می شود.
'امیداسد بیگ' مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نیز در جمع معترضان به آنان قول داد ضمن تغییر برخی مدیران شرکت، نسبت به پرداخت مطالبات معوقه کارگران طبق تصمیم اتخاذ شده اقدام کند.
وی همچنین از استعفای قائم مقام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خبر داد.
کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و سایر مطالباتشان از روز شنبه گذشته تجمع صنفی برپا کردند.
کشت و صنعت هفت تپه در 15 کیلومتری شهر شوش ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.
6068/ 6037
خبرنگار:محمدعلی فریدپناه ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست

استاندار ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره گفت: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام‌نیا امروز- جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه- در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات مردم پایین دست سد سیمره، اظهار کرد: در قانون، مالکیت ساکنان روستاهای پایین دست سد سیمره محترم شمرده شده و دولت هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد بنابراین باید مدیر سد سیمره نسبت به کارشناسی و سپس پرداخت مطالبات ساکنان بالادست و پایین‌دست از جمله روستای تلخاب اقدام کند.

وی ادامه داد: طی آخرین نشست مقرر شد در قالب نهضت ملی به ساکنین روستای تلخاب زمین و اقدام به ساخت مسکن شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم استان بحث پسماند است که باید محل پسماند در استان ایلام از جمله شهرهای مهران، ایوان و ملکشاهی مشخص شود، ادامه داد: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست و وضعیت خوبی در این زمینه نداریم که در این راستا به مدیران متولی حوزه پسماند اخطار می‌دهیم، و از معاون عمرانی استانداری، فرمانداران و شهرداران شهرهای ایلام، ملکشاهی و مهران خواستاریم که برای ایجاد محل پسماند ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری، هم‌افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در حوزه پسماند بسیار ضروری است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: به شهروندانی که حقوق شهروندی را رعایت نکنند و پسماندهای خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها کنند اخطار می‌دهیم و طبق قانون با قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

بهرام‌نیا با تاکید بر مشارکت شهروندان در زیبا نگه داشتن چهره شهر افزود: در راستای جلوگیری از رها شدن پسماند در بسیاری از بلوارهای اطراف شهر ایلام از جمله بلوار شرقی شهر و میدان قرآن نیوجرسی نصب شد.

وی از آغاز طرح نهضت زیباسازی نمای بیرونی و داخلی ادارات در استان خبر داد و افزود: از مدیران دستگاه‌ها در اجرای این طرح قدردانی می‌کنم، و سایر ادارات نیز هر چه سریع‌تر نسبت به زیباسازی سر درب ادارات اقدام کنند.

استاندار ایلام ضمن قدردانی از سازمان‌های مردم نهاد، تاکید کرد: مساعدت و اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات و امکانات برای اطفای حریق به استان ایلام اختصاص یابد.

کد خبر 748097

دیگر خبرها

  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است