Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک با حجم سرمایه گذاری 590 میلیارد ریال روز جمعه با حضور استاندار خوزستان، در شهر جدید رامین آغاز شد.

به گزارش ایرنا نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک ملاثانی (مرکز شهرستان باوی) در مساحتی بالغ بر 20 هکتار با حجم سرمایه گذاری 12 میلیون پوند معادل 590 میلیارد ریال احداث می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احداث این نیروگاه که توسط بخش خصوصی و با مشارکت شرکت بریتیش سولار انگلیس صورت می گیرد، برای 26 شغل مستقیم ایجاد می کند.
این نیروگاه در شهرستان باوی و در کنار شهر جدید رامین احداث می شود.
فتوولتاییک که به اختصار PV خوانده می شود،از انواع سامانه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی است که در آن، با به کارگیری سلول‌های خورشیدی، تولید مستقیم الکتریسیته از تابش خورشید امکان‌پذیر می‌شود.
کشورهای آلمان، چین، ژاپن، ایتالیا و امریکا جزو کشورهای پیشرودر این صنعت هستند.
فتوولتایک از جمله فناوری‌های انرژی‌های تجدید پذیر است.از طریق سیستم های فتوولتائیک می توان برق مناطق فاقد شبکه سراسری مثل چادرهای عشایری و کلبه های روستایی را مستقل از شبکه برق تامین کرد و با پمپاژ آب خورشیدی، آب مورد نیاز دامپروری، پرورش ماهی، جنگل ها، مراتع و آبشخورحیوانات را تامین کرد.
قرار است نیروگاه خورشیدی ملاثانی به عنوان نخستین نیروگاه خورشیدی خوزستان به ظرفیت 10 مگاولت آمپر در کنار شهر جدید رامین ساخته شود.
گفتنی است در این روز عملیات اجرایی پنج طرح عمرانی دیگر نیز در شهر جدید رامین آغاز شد.
شهر رامین از شهر‌های جدید و در حال ساخت از توابع شهرستان اهواز است که در سال 1368 به منظور جذب و اسکان سرریز جمعیت منطقه‌ای شهر اهواز، در محدوده مکانی حدود هفت هزار هکتار و با محدوده استحفاظی 2 هزار و 400 هکتار و طرح جامع 600 هکتار برای جمعیتی معادل 63هزار نفر تا سال 1395 مکان یابی و در سال 1383 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید.
این شهر در فاصله 40 کیلومتری اهواز، حد فاصل بین اهواز، باوی، مسجدسلیمان و شوشتر در جوار جاده اهواز مسجد سلیمان واقع است.
6037
خبرنگار: سپیده اسکندری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: عملیات احداث مسیر پل شش با پیشرفت ۷۵ درصد و مسیر پل ولایت با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال طی مراحل پایانی است.

مهدی مرادحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: پروژه احداث مسیر پل ولایت به طول دو کیلومتر و عرض ۴۰ متر یکی از پروژه‌های مهم شهرداری اهواز در سال جاری است که شامل زیرسازی، بهسازی، جدول‌گذاری، کفپوش، روشنایی و احداث آبراهه می‌شود.

وی افزود: این طرح شامل دو مسیر رفت و برگشت است که در یک مسیر آن عملیات زیرسازی انجام و در مسیر دوم نیز تاکنون ۱۷۰۰ مترمربع آسفالت‌ریزی انجام شده است، این مسیر دارای شش لاین جدول‌گذاری است که سه لاین آن تکمیل و مابقی در حال احداث است و تا شهریور با اعتباری بالغ بر ۴۰۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: اجرای فاز دوم آبراهه، جدول‌گذاری قسمت‌های باقی‌مانده، روشنایی، احداث مسیر راستگرد شهرک قائم از جمله پروژه‌های باقیمانده این پروژه است که در حال اجرا هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: مسیر منتهی به پل ششم یکی دیگر از مسیرهایی است که در صورت احداث و بهره‌برداری از آن در روان‌سازی ترافیک منطقه تاثیر بسزای دارد، زیرسازی این پروژه و جدول‌گذاری در حال انجام است، به نحوی که تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مرادحسینی اضافه کرد: طول این پروژه ۳۴۲۰ متر است که با بودجه‌ای ۳۵ میلیارد ریالی در حال احداث است و در تلاش هستیم تا ابتدای شهریور این پروژه تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 749638

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس