Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی در چهارمین نشست تخصصی مسئولان دبیرخانه‌های ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در بوشهر با تاکید بر توجه به مناسب‌سازی فضای شهری و اداری برای استفاده همه آحاد مردم به ویژه ناتوانان جسمی اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس، سالانه 30 درصد ازفضای دستگاههای اجرایی باید مناسب سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر تحقق قانون مناسب‌سازی فضای اداری و شهری برای استفاده معلولان و ناتوانان گفت: اگر قانون یاد شده سالانه اجرایی می‌شد امروز باید 100 درصد دستگاههای اجرایی مناسب سازی شده اما هنوز در این بخش مشکل وجود دارد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی با بیان اینکه بیش از 13سال از اجرای قانون جامع حمایت از معلولان می‌گذرد افزود: براساس قانون حمایت از حقوق معلولان ستاد مناسب سازی کشور تاسیس شده است.

کاظمی‌مومن‌سرایی با اشاره به مناسب سازی 30 درصد از فضای دستگاههای اجرایی برای معلولان بیان کرد: با وجود تاکید قانونگذار مبنی بر مناسب سازی محیط برای معلولان اکنون 30 درصد از فضای دستگاههای اجرایی در استان‌ها برای ناتوانان جسمی مناسب سازی شده و 70 درصد مناسب سازی نشده است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی با 68 درصد بیشترین و سازمان نظام پزشکی با 28 درصد کمترین مناسب سازی انجام داده‌اند گفت:استان یزد با 59 درصد و تهران با 24 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین استانهایی هستند که به امر مناسب سازی پرداخته‌اند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی با تاکید بر نقش مهم تحقق این مهم در حل مشکلات جامعه خاطر نشان کرد: اگر دستگاههای اجرایی به وظیفه و مسئولیت عمومی و تخصصی خود توجه کنند بسیاری از مشکلات مناسب سازی برطرف می‌شود.

کاظمی مومن سرایی با بیان اینکه قانون گذار برای شهرداری‌ها 12 مولفه برای مناسب‌‌سازی مصوب کرده است تصریح کرد: وزارت علوم مکلف شده در سر فصل‌های درسی دانشجویان 2 واحد به موضوع مناسب سازی اختصاص دهد.

وی ، با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به مناسب سازی خودرو است افزود: رسانه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به فرهنگ سازی در عرصه مناسب‌سازی است که این دستگاهها باید به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام/پ

مناسب سازی 30 درصد فضاهای اداری در استان برای معلولان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۴۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، عملیات اجرایی محوطه سازی با سنگ فرش درکوچه‌ها و معابر مرکزی و اطراف مسجد و حسینیه در روستای مرزانک از توابع بخش خضرآباد شهرستان اشکذر انجام شد.   مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اشکذربا اعتباری معادل چهار صد و پنجاه میلیون تومان از محل اعتبارات تخصیصی از منابع استانی و ملی کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک محوطه سازی و سنگ فرش شد.   اقبالی گفت: این عملیات اجرایی شامل تخریب آسفالت‌های فرسوده و خراب تسطیح؛ رگلاژ؛ شفته ریزی معابر و نیز نهایتا اجرای عملیات سنگفرش با سنگ لاشه می‌باشد.   روستای مرزانک در فاصله ده کیلومتری مرکز بخش خضرآباد واقع گردیده است.

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک
  • چطور یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند