Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت‌ الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم  نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی،در مراسم گرامی داشت روز وحدت بین حوزه و دانشگاه، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت بین حوزه ها و دانشگاهها و به عبارتی وحدت در هدف افزود : در حالی که کشور ما مورد هجمه‌ عظیم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قرار دارد ، وحدت بین حوزه و دانشگاه می‌تواند زمینه پیشرفت علمی و اسلامی، تعالی و استقلال کشور را فرهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی اسلامی کردن دانشگاه‌ بود گفت: امروز باید اندیشه های اسلامی در محیط‌ های دانشگاهی حاکم شود و برای تحقق این مسئله ، استادان حوزه، دانشگاه و دانشجویان باید تلاش کنند.


امام جمعه تبریز وحدت بین حوزه و دانشگاه را به عنوان راهبردی اساسی برای پیشرفت و اسلامی شدن کشور دانست و ادامه داد : این نوع از وحدت برای رسیدن به پیشرفت از جایگاه خاصی برخوردار است.


وی با اشاره به درخشش پرفسور شهرام رضاپور به عنوان یکی از ۱۰۰ دانشمند اول جهان اسلام در علم ریاضیات گفت: باید زمینه‌ شکوفایی استعداد جوانان و نخبگان را فراهم کنیم.


نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح در ۲۷ آذر و نامگذاری آن به عنوان روز تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه، بر قوت بخشیدن اشتراکات و کم کردن افتراقات در بین حوزویان و دانشگاهیان تاکید کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه اندیشه‌ های انقلابی بنیانگذار کبیر انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ پرداختن به وحدت حوزه و دانشگاه را فرهم کرد یادآور شد: دانشگاهها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بر خلاف اندیشه‌های اسلامی عمل می‌کردند.


وی با بیان اینکه اولین تحصیل کردگان در غرب کسانی بودند که به خاطر ضعف نفس و فقدان شناخت کافی نسبت به دین از مسیر دین منحرف شده بودند گفت: استعمارگران در طول قرن های گذشته، برای از بین بردن اندیشه‌ دینی سعی داشتند جوانان را از تعالیم دینی و اعتقادات اسلامی دور کنند.


وی ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب حوزه‌ های علمیه به دلیل دوری از دانشگاهها از پیشرفت‌ علمی کشور بی خبر بودند اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، وحدت حوزه و دانشگاه با هدف تقویت روشنفکری دینی از طریق تعامل فکری بین این دو نهاد، در اولویت قرار گرفت.


در پایان این مراسم «دبیرخانه‌ دائمی وحدت حوزه و دانشگاه» در دانشگاه تبریز افتتاح شد.

 

انتهای پیام/خ

دانشگاهها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بر خلاف اندیشه‌های اسلامی عمل می‌کردند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد

شورای وحدت فهرست نمایندگان مورد حمایت این شورا در حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، احسان محمدحسینی مدیر روابط عمومی و امور رسانه شورای وحدت با اعلام فهرست نمایندگان مورد حمایت این شورا در حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بیان کرد: در فرایند انتخاب نمایندگان، تلاش شد در شرایط برابر از نظر صلاحیت، بانوان در اولویت قرار  داشته و در صدر فهرست قرار گیرند.

به این ترتیب فهرست مورد حمایت شورای وحدت در دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه به شرح زیر است:

سمیه گلپور چمرکوهیریحانه اخلاقیسمیه رفیعیزینب قیصریزهره سادات لاجوردیعلی‌اصغر پورمحمدیابوالقاسم جرارهمحمد سراجمجتبی رحماندوستعلیرضا سلیمیحسین صمصامی مزرعه آخوندابراهیم عزیزیپیمان فلسفیسیدنظام الدین موسویسیدمرتضی محمودیاحمد نادری

به گزارش تسنیم، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 21 اردیبهشت‌ماه در 22 حوزه انتخابیه برگزار می‌شود. مرحله اول انتخابات نیز 11 اسفند 1402 در سراسر کشور برگزار شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود