Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-معاون کانون ها و سازمان های حزب اعتدال و توسعه، جوانان هر کشور را پایه تحول دانست و در عین حال از دولتمردان خواست از ظرفیت و استعداد فراوان دانشجویان استفاده کنند.

علی جنتی روز پنجشنبه در گردهمایی جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه دستاوردهای کشورها مرهون تلاش های خستگی ناپذیر جوانان آن کشور است، ادامه داد: جوانان در توسعه پایدار سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هر کشور نقش تعیین کننده دارند و نقشی که جوانان می توانند در کشور ایفا کنند تا اندازه ای مرهون بها و نقشی است که دولت ها به آنان می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در چهار دهه گذشته علیرغم همه شعارهایی که برای استفاده از جوانان داده می شد ولی متاسفانه آن گونه که شایسته و بایسته است از جوانان استفاده نشد.

جنتی با بیان اینکه نظام آموزشی کشور دارای اشکالات فراوانی است، خاطر نشان کرد: تفکر مدرک گرایی، تفکری کاملا غلط است و جزو انحرافاتی است که در نظام آموزشی کشور داریم اما در جامعه وجود دارد و این یعنی از استعدادهای خود به خوبی نمی توانیم استفاده کنیم.

معاون کانون ها و سازمان های حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه ظرفیت و استعداد فراوانی در دانشجویان وجود دارد و دولتمردان باید از این استعدادها استفاده کنند، اظهار داشت: متاسفانه حتی علمای ما به جوانان بها نمی دهند و کسانی هستند که می گویند اگر می خواهید موسیقی گوش دهید باید از مشهد بروید و نمی دانم این افراد چگونه می خواهند جوانان ما را جذب کنند.

جنتی ادامه داد: فقه ما نمی تواند جوانان را جذب کند و همان هایی که نظام بانکی کنونی کشور را طراحی و تایید کردند، می گویند نظام بانکی ربوی است که نشان دهنده تناقضات بزرگی در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه باید به سوالات جوانان پاسخ داده شود، ادامه داد: بزرگترین مشکل کشور بیکاری است و بیکاری ریشه بسیاری از معضلات کشور است، البته دولت تمامی تلاش خود را برای رونق و تولید به کار گرفته است ولی دولت فربه و کم خاصیت است چون بخش دولتی اشباع شده است.

جنتی تصریح کرد: احمدی نژاد در دولت هشت ساله خود 890 هزار نیروی غیرقانونی در حد دیپلم و زیر دیپلم در دستگاه های دولتی به کار گرفت و دولت یازدهم در ابتدای کار خود چاره ای جز جلوگیری از استخدام جدید نداشت تا بتواند دولت را کوچک کند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: باید بخش خصوصی را تقویت کنیم تا بتواند فعالیت کند و جوانان جذب این بخش شوند، در عین حال آموزش های مدیریتی در کشور ما بسیار ضعیف است و حتی بسیاری از مدیران با تجربه با اصول علمی مدیریتی ناآشنا هستند که باید جوانان ما نیز در این مسیر آموزش های لازم را ببینند.

به گفته جنتی، البته برخی جوانان توقعات زیادی دارند و بلند پروازی زیادی می کنند یعنی توقع دارند از ابتدای ورود خود به دولت مدیر کل شوند ولی باید قدم ها را آهسته و گام به گام برداشت چون با این کار می توانیم به هدف خود برسیم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست دولت، حمایت و استفاده بیشتر از جوانان است، ادامه داد: حتی در بحث عدم به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی رییس جمهوری با وجود ایجاد مشکلات مدیریتی که این قانون برای کشور به وجود می آورد از آن استقبال کرد.

جنتی گفت: باید از امروز به فکر آینده سیاسی کشور باشیم، چون بزودی انتخابات مجلس و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم و باید بتوانیم اکثریت قاطع اعضای حزب را به کسوت نمایندگی درآوریم.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد که قرار است پناهجویان در سرتاسر انگلیس برای تدارک برای اخراج خود به رواندا از فردا دوشنبه در چارچوب عملیات غافلگیرانه وزارت کشور بازداشت شوند.

براساس گزارش القدس العربی، به گفته گاردین، این روند که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، شامل بازداشت برخی از پناهندگانی است که در جلسات معمول در دفاتر خدمات مهاجرت شرکت می‌کنند و آنها را در سراسر کشور نگهداری می‌کنند و سپس آنها را به مراکز بازداشت منتقل می‌کنند و سپس در پرواز‌های رواندا قرار می‌گیرند.

به گزارش بلومبرگ نیز راه اندازی این عملیات درست چند روز قبل از انتخابات شورای محلی در انگلیس انجام می‌شود و ادعا‌های ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه اقدامات سختی را علیه مهاجرت غیرقانونی انجام می‌دهد، تقویت می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای گفت که دولت وارد مرحله نهایی فعال سازی اخراج پناهجویان به رواندا می‌شود.

وزارت کشور انگلیس گفت: در برخی مواقع این امر ناگزیر شامل بازداشت افراد برای آماده شدن برای اولین پروازی است که قرار است طی ۱۰ تا ۱۲ هفته به مقصد رواندا انجام شود.

این وزارت خانه در ادامه افزود: اظهار نظر بیشتر در مورد فعالیت عملیاتی نامناسب است.

بر اساس توافقی که سال گذشته میان انگلیس و رواندا منعقد شد، دولت بریتانیا قصد دارد ده‌ها هزار پناهجو را که به گونه غیرقانونی و توسط قایق به این کشور آمدند را به شرق آفریقا بفرستد.

طبق سیاست حکومت انگلیس هر کسی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور ‌شود، به جز افراد زیر سن قانونی بدون همراه، به رواندا فرستاده خواهند شد. این افراد می‌توانند در رواندا باقی بمانند اما نمی‌توانند وارد انگلیس شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!