Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - هفته نهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس عصر پنجشنبه با رقابت 56 راس اسب و با حضور انبوه مشتاقان این ورزش سنتی اصیل منطقه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این هفته از مسابقات در شش دور مختلف و در مسافت های 1000 و 1200 متر برگزار شد و در دور نخست که مخصوص اسب های ترکمن دو ساله مبتدی و نبرده بود، اسب زولیخا سیاهپوش به مقام اول رسید و اسب های سایراز و آریاناز سرمدی دوم و سوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقام قهرمانی کورس دوم به اسب گلدن داز رسید و در پی او اسب های دازتاجر و دارنل بوی در میان اسب های دوخون دو ساله مبتدی و نبرده به مقام های دوم و سوم اکتفا کردند.
رقابت اسب های تروبرد 3 تا 4 ساله صفر تا چهار امتیاز در دور سوم برگزار شد که در آن اسب رویال دیاموند زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و در پی او اسب های رسپک تیبل و سیتی گل مقام های دوم و سوم را از آن خود کردند.
دور چهارم هفته نهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس در میان اسب های دوخون دو ساله 8 تا 14 امتیاز برگزار شد و نتیجه آن قهرمانی اسب شهباد بود، اسب آیهان 2 دوم شد و اسب منوکید نیز در جایگاه سوم این کورس قرار گرفت.
اسب تاوالیزا عنوان قهرمانی کورس پنجم این هفته از مسابقات در میان اسب های دوخون سه تا چهار ساله 8 تا 14 امتیاز را از آن خود کرد، مقام دوم این کورس به اسب اکتروس رسید و اسب مانلی نیز در جایگاه سوم این کورس قرار گرفت.
کورس ششم مخصوص اسب های دوخون سه تا چهار ساله 16 تا 22 امتیاز بود که در پایان این دور، اسب های ابرو ، تابنده و مهسانور به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند.
در پایان این مسابقات مبلغ 729 میلیون و 750 هزار ریال به عنوان جایزه به صاحبان اسب های برنده تعلق گرفت.
1860
انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه

فرهاد شریفی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه جزو قطب‌های تولید چغندرقند در کشور به شمار می‌رود، گفت : امسال برآورد می‌شود تولید چغندرقند در استان به یک میلیون تن برسد.

 وی افزود: در سال زراعی گذشته یک میلیون تن چغندرقند در استان کرمانشاه تولید شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه چغندرقند به دو شکل بهاره و پاییزه در استان کشت می‌شود، گفت: چغندرقند در شهرستان‌های سردسیر و معتدل استان به صورت بهاره و در شهرستان‌های گرمسیر به صورت پاییزه کشت می‌شود.

شریفی با بیان اینکه کشت بهاره چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه از اواخر اسفندماه شروع شده و تاکنون ادامه داشته، اضافه کرد: امسال در مجموع حدود ۱۲ هزار هکتار چغندرقند بهاره در استان کشت شده و پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش از ۸۰۰ هزار تن محصول تولید شود.

شریفی افزود: پاییز سال گذشته نیز ۳۶۰۰ هکتار از مزارع مناطق گرمسیر استان زیر کشت چغندرقند پاییزه رفته بود که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ هزار تن چغندرقند هم از مزارع مناطق گرمسیر استان تولید شود.

وی با بیان اینکه برداشت چغندرقند پاییزه در استان از اواخر اردیبهشت شروع و تا پایان مرداد ادامه دارد، گفت: برداشت چغندرقند بهاره نیز از اواخر شهریور شروع و تا پایان آذر ماه ادامه دارد. 

شریفی در ادامه با بیان اینکه چغندرقند تولیدی در استان جزو محصولات با کیفیت در کشور بوده و از نظر عیار جزو محصولات با بازار پسندی بالا محسوب می‌شود، گفت: به دلیل آب‌بر بودن کشت چغندر قند، در پی سمت و سو دادن کشت چغندرقند به سمت کشت پاییزه به منظور استفاده از آب باران برای آبیاری آن هستیم.

وی اشاره‌ای هم به قیمت خرید تضمینی چغندرقند داشت و گفت: قیمت خرید تضمینی اعلام شده برای سال زراعی جاری برای چغندرقند بهاره به ازای هر کیلو با عیار ۱۶ درصد ۳۹ هزار و ۳۰۰ ریال اعلام شده و قیمت مصوب شده این محصول به ازای هر کیلوگرم چغندرقند پاییزه با عیار ۱۵ درصد ۳۸ هزار ریال اعلام شده است

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • اسب‌های خراسان شمالی در کورس گنبد کاووس خوش درخشیدند
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • فینال مسابقات بوکس برگزار شد
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود