Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:26:51 GMT

نیکی هیلی: موشک شلیکی حوثی‌ها به ریاض، ایرانی بود

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۶۰۱۳

نیکی هیلی: موشک شلیکی حوثی‌ها به ریاض، ایرانی بود

نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا علاوه بر مسئله هسته ای بر موضوع موشکی ایران نیز متمرکز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان بی سی، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان مللی طی اظهاراتی گفت: ما علاوه بر موضوع هسته‌ای بر موضوع موشکی ایران هم متمرکز هستیم.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، با نمایش بقایای موشکی که حوثی‌ها به ریاض، پایتخت عربستان سعودی شلیک کردند ایران را به نقض تعهدات بین‌المللی متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: گزارشی که سازمان ملل منتشر کرده نشان می‌دهد که ایران برای حوثی‌ها در یمن سلاح ارسال کرده است.

هیلی ایران را به بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه متهم کرد و گفت آن چه از بررسی بقایای موشک برمی‌آید می‌تواند به عنوان «شواهد انکارناپذیر» نقض تعهدات بین‌المللی ایران و تلاش نافرجام ایران برای لاپوشانی این موارد تلقی شوند.‌

وی گفت موشک شلیک شده به ریاض نشان گروه صنعتی شهید باقری را داشته است.

هیلی در در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایگاهی نظامی با ارجاع به گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره توافق هسته‌ای، گفت فعالیت‌های موشکی ایران نقض تعهدات بین ‌المللی این کشور است.‌

نیکی هیلی می‌گوید دو گواه غیرقابل‌انکار نشان می دهد که ایران تامین‌کننده موشک حوثی‌ها از یمن به عربستان بوده است. یکی اینکه ‌اثری از ادوات تثبیت‌کننده در بقایای این موشک کوتاه‌برد نیست. به گفته او تنها موشک کوتاه‌برد جهان که این ادوات را ندارد، موشک قیام ایران است.‌

وی افزود: دو این‌که نشانی شبیه  گروه صنعتی شهید باقری روی بقایا هست.‌

هیلی در ادامه گفت: نمی‌توان اجازه داد رفتارهای خلاف قانون ایران ادامه پیدا کند.

وی افزود: در این انبار، شواهد ملموسی درباره سلاح‌های غیرقانونی ایران وجود دارند که از حملات مستقیم آنها به شریکان ما جمع‌آوری شده‌اند. پشت سر من، یکی از نمونه‌های این حملات دیده می‌شود. اینها قطعات بازیابی‌شده موشک‌هایی هستند که حوثی‌ها از یمن به سمت عربستان سعودی شلیک کرده‌اند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران تهدیدی علیه امنیت و صلح تمام جهان است. ما از همه ملت‌ها می‌خواهیم به ما بپیوندند و در برابر این تهدید جهانی، جبهه‌ای متحد تشکیل دهند.

وی در ادامه گفت: قطعنامه ۲۲۳۱ نقض شده است. چون ایران تسلیحات صادر کرده‌ است. توافق هسته‌ای تنها هسته‌ای نیست.

هیلی در ادامه افزود: در روزهای آینده چندین کشور هیئت‌های خود را برای مشاهده تجهیزات موجود در اینجا اعزام خواهند کرد.

وی گفت: تمام اعضای کنگره را به مشاهده این تسلیحات دعوت می‌کنیم.

وی در ادامه مدعی شد: ایران پشت برجام مخفی شده و مدام جامعه بین‌المللی را به خروج از آن تهدید می‌کند، اما این کارهایی است که آنها انجام می‌دهند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: در حال حاضر روی برجام متمرکز نیستیم، روی تهدیدی متمرکز هستیم که آنها ایجاد می‌کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد

به گزارش همشهری آنلاین جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توییتر سابق) در تداوم مداخله جویی و ادعاهای حقوق بشری آمریکا در امور سایر کشورها درباره حکم بدوی دادگاه درباره توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی ایران نوشت: «حکم اعدام توماج صالحی خواننده رپ ایرانی را به شدت محکوم می کنیم.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حالیکه درباره سرکوب دانشجویان آمریکایی در روزهای اخیر در دانشگاههای آمریکا در حمایت از مردم غزه و مخالفت با کمک ها و حمایت های نظامی و امنیتی آمریکا از اسرائیل سکوت کرده است، درباره توماج صالحی نوشتن هشتگ نام او به انگلیسی، همسو با مخالفان جمهوری اسلامی ایران از این نظام بعنوان رژیم یاد کرد و مدعی شد: «صدای او آرزوهای مردم ایران و همه کسانی را که توسط رژیم ساکت شده اند تقویت می کند. ما خواستار آزادی فوری او هستیم.»

پیش از این نیز، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حکم بدوی اعدام توماج صالحی اتهام افساد فی الارض در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: «ما این گزارش های نگران کننده را دیده ایم. این نمونه دیگری از نقض وحشتناک و فراگیر حقوق بشر توسط حکومت ایران است.»

این مقام آمریکایی مدعی شد: ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی های اساسی مردم را محکوم می کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ابزارهای مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.

دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز عصر چهارشنبه به وقت محلی در حساب کاربری این دفتر در شبکه ایکس یا همان توئیتر سابق مدعی شد: «حکم اعدام توماج صالحی و حکم ۵ سال زندان برای سامان یاسین، خواننده رپ کرد ایرانی را قویا محکوم می‌کنیم. ما خواستار آزادی فوری آنها هستیم. اینها آخرین شواهد از آزار بیرحمانه حکومت علیه شهروندان خود و نشانه نادیده گرفتن حقوق بشر و هراس از مطالبات مردن ایران برای تغییرات دموکراتیک است».

بر اساس گزارش های رسانه ای، دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد. سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

به گزارش دفتر ایرنا از اصفهان، روابط عمومی دادگستری استان اصفهان هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ به نقل از سیدمحمد موسویان دادستان اصفهان اعلام کرد: "توماج صالحی" شب گذشته به‌ اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، همکاری با دولت‌های مُتخاصم و تشکیل گروه‌ غیرقانونی به‌ قصد برهم زدن امنیت کشور، با نیابت قضایی در یکی از استان‌های کشور دستگیر شد.

وی اضافه کرد: متهم در زمان حاضر با صدور قرار، تحت نظر شعبه بازپرسی دادگستری اصفهان قرار دارد. متهم در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر، نقش کلیدی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان نیز اعلام کرده بود: توماج صالحی به افساد فی‌الارض از طریق نشر اکاذیب به صورت گسترده به نحوی که موجب خسارات عمده گردیده است، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشکیل و اداره دسته‌جات غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم علیه جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت آمیز متهم است.

کد خبر 847617 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • ببینید | این موشک ایرانی قاتل ناوهای هواپیمابر است
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • تجمع خاخام‌ها کنار موشک ایرانی/ عکس