Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-30@13:42:22 GMT

درخواست لبنان برای تأسیس سفارت در قدس

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۶۱۲۷

وزیر خارجه لبنان از نامه خود به دولت این کشور برای تأسیس سفارت در قدس خبر داد و گفت رئیس تشکیلات خودگردان در این باره موافقت خود را اعلام کرده است.به گزارش بلاغ، «جبران باسیل» وزیر خارجه و رئیس «جریان ملی آزاد» لبنان اعلام کرد نامه‌ای به دولت این کشور نوشته و در آن خواستار تأسیس سفارت لبنان در قدس پایتخت فلسطین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، باسیل در ادامه گفت به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد تبادل زمین میان فلسطین و لبنان برای این منظور (تاسیس سفارت) را داده و عباس به وی وعده داده در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ساختمانی در قدس شرقی به لبنان (و برای افتتاح سفارت) اختصاص خواهد داد.

این درخواست در ادامه اعتراض‌های دولتی و مردمی در سطح منطقه به تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه قدس مطرح شد. مردم لبنان نیز چند روز گذشته در مقابل سفارت آمریکا در شمال بیروت، تظاهرات کردند و خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ساعات پایانی روز چهارشنبه 15 آذر ضمن به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل، دستور انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس را امضا کرد.

این تصمیم، اعتراض‌های متعدد رسمی و غیر رسمی را در منطقه و دیگر نقاط جهان برانگیخت و سبب درگیری‌ نظامیان اسرائیلی با جوانان معترض فلسطینی شد که چند شهید و دهها مجروح بر جای گذاشت.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفتگو کرد. در این تماس تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌های دو کشور برای برقراری توافق آتش بس فوری و دائمی در غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر همچنین در این گفت وگوی تلفنی روابط راهبردی دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

پیش از این نیز وزیران خارجه آمریکا و قطر در ریاض با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه و منطقه با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین