Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آنکاراـ ايرناـ رسانه هاي خبري ترکيه سخنان دکتر حسن روحاني رييس جمهوري کشورمان در خصوص تصميم ترامپ مبني بر اعلام قدس به پايتختي رژيم صهيونيستي را پيش از ترک تهران به مقصد استانبول و نيز سخنان ي در نشست فوق العاده سران سازمان همکاري هاي اسلامي را به صورت گسترده اي منعکس کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، روزنامه يني شفق در خبري با عنوان `برخي کشورها با اسراييل همکاري کردند` به سخنان حسن روحاني رييس جمهوري کشورمان پرداخت و نوشت: رييس جمهوري ايران دليل تصميم ترامپ مبني بر اعلام قدس به پايتختي اسراييل را نتيجه همکاري و مشاوره مجموعه اي از کشورها با آمريکا و اسراييل عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يني شفق نوشت: حسن روحاني، دولت اسراييل را يک دولت حامي خونريزي معرفي کرد که تخم ترور را در منطقه خاورميانه کاشته است.
اين رسانه به نقل از روحاني نوشت: متاسفانه هميشه آمريکا به عنوان ميانجي اسراييل و فلسطين انتخاب شده است در صورتي که ايالات متحده آمريکا خود نيز اعتقادي به حقوق قانوني فلسطيني ها ندارد و هيچ وقت نمي تواند قاضي عادلي در حل اختلافات فلسطين و اسراييل باشد.
روزنامه استار ترکيه نيز با اشاره به سفر حسن روحاني به استانبول نوشت: رييس جمهوري ايران به دعوت اردوغان براي شرکت در اجلاس فوق العاده سازمان کشوررهاي اسلامي به استانبول آمد و در سخناني، تصميم ترامپ مبني بر اعلام قدس به پايتختي اسراييل را يک گستاخي بزرگ توصيف کرد.
به نوشته اين رسانه، روحاني اين گستاخي آمريکا را نتيجه همکاري برخي کشورها به ويژه بعضي از کشورهاي مهم جهان اسلام عنوان کرد.
اين رسانه به نقل از روحاني نوشت: قدس مختص يک ملت و کشور نيست بلکه مختص تمام مسلمانان جهان است.
روزنامه استار به نقل از روحاني نوشت: امروز چاره اي جز وحدت و يکپارچگي ميان کشورهاي اسلامي وجود ندارد.
روزنامه صباح نيز با درج عنوان `براي حفاظت از قدس آماده ايم` به سخنان حسن روحاني اشاره کرد و نوشت: رييس جمهوري ايران به عنوان رييس يک کشور اسلامي پيام آمادگي کشورش را براي حافظت از قدس و جلوگيري از حتک حرمت به مقدسات مسلمانان اعلام کرد.
اين رسانه به نقل از رييس جمهوري ايران نوشت: اسراييل تخم ترور را در خاورميانه کاشته است.
به نوشته صباح، روحاني، آمريکا را داوري ناعادل براي ميانجيگري ميان اسراييل و فلسطين دانست و گفت که اين کشور اعتقادي به حقوق ملت فلسطين ندارد.
روزنامه مليت ترکيه با درج عنوان `براي محافظت از قدس حاضريم` به سخنان روحاني پرداخت و نوشت: رييس جمهوري ايران آمادگي کشورش را براي همکاري با هر کشوري به منظور حفاظت از قدس و دفاع از حقوق ملت فلسطين اعلام کرد.
به نوشته اين رسانه، رييس جمهوري ايران هشدار داد که جهان غرب مي خواهد سرنوشت فلسطين و قدس را تعيين کند و اگر تلاش آنها به نتيجه برسد، قدس براي هميشه تحت اشغال رژيم صهيونيستي خواهد بود.
روزنامه خبر تورک نيز با درج عنوان `براي حفاظت از قدس حاضريم` نوشت: رييس جمهوري ايران آمادگي بدون قيد و شرط کشورش را براي همکاري با کشورها جهت حفاظت از قدس اعلام کرد.
خبر تورک نوشت: رييس جمهوري ايران تعيين سرنوشت قدس توسط غربي ها را خطرناک توصيف کرده و معتقد است در اين صورت قدس براي هميشه از دست مسلمانان خارج مي شود.
خبر تورک به نقل از روحاني نوشت: متاسفانه آمريکا سالها به عنوان ميانجي اسراييل و فلسطين بوده است که اين امر نمي تواند اتفاق مبارکي براي جهان اسلام باشد چرا که ايالات متحده اعتقادي به حقوق قانوني مردم فلسطين ندارد.
به نوشته اين رسانه، روحاني در سخنان خود به اتحاد کشورهاي مسلمان عليه اسراييل تاکيد کرد و گفت: جهان اسلام مي تواند با اتحاد و يکدلي و از طريق گفت و گوي دو طرفه مشکلات داخلي را حل کند.
روزنامه ترکيه با درج عنوان `با هر يک از کشورهاي مسلمان براي همکاري حاضريم` به سخنان روحاني در نشست فوق العاده استانبول با محوريت قدس پرداخت و نوشت: رييس جمهوري ايران، آمريکا را داوري عادل در ميانجيگري ميان اسراييل و فلسطين ندانست چرا که او معتقد است آمريکايي ها هيچ اعتقادي به حقوق فلسطيني ها ندارند و از سوي ديگر به طور کامل از اسراييل حمايت نظامي و مالي مي کند.
روزنامه ترکيه به تاکيد رييس جمهوري کشورمان در خصوص اتحاد مسلمانان عليه رژيم صهيونيستي اشاره کرد و به نقل از روحاني نوشت: ايران حاضر است با هر يک از کشورهاي مسلمان بدون هيچ پيش شرطي براي دفاع از حقوق فلسطيني ها و حفاظت از قدس همکاري کند.
روزنامه حريت نيز به ديدار روحاني با اردوغان اشاره اي کرد و نوشت: دو رييس جمهوري کشورهاي مهم منطقه براي هماهنگي و اتحاد بيشتر جهت مقابله با تصميم ترامپ با يکديگر ديدار کردند.
روزنامه آکشام با درج عنوان `تصميم گستاخانه ترامپ` به سخنان حسن روحاني رييس جمهوري ايران پيش از ترک تهران به مقصد استانبول اشاره کرد و نوشت: رييس جمهوري ايران تصميم ترامپ مبني بر اعلام قدس به پايتختي اسراييل را تصميمي عليه اعتقادات مسلمانان و يک رفتار گستاخانه توصيف کرد.
اين رسانه به نقل از روحاني نوشت: قدس فقط مختص يک ملت نيست، بلکه مختص همه مسلمانان جهان است.
روزنامه آکشام در خبري ديگر با عنوان `دعوت روحاني به اتحاد مسلمانان عليه اسراييل` به سخنان روحاني در نشست فوق العاده کشورهاي اسلامي در استانبول با محوريت قدس اشاره کرد و نوشت: به گفته حسن روحاني، ايران بدون هيچ پيش شرطي حاضر به همکاري با کشورهاي مسلمان براي دفاع از حقوق فلسطيني هاست.
آکشام به نقل از روحاني نوشت: `اقدام اخير دولت آمريکا براي کساني که هنوز روزنه اميدي به ايفاي نقش مثبت آمريکا در حل بحران فلسطين داشتند، آشکارا روشن ساخت که آمريکا تنها در پي منافع حداکثري صهيونيست‌ها است و احترامي براي خواسته‌هاي مشروع فلسطيني ها قائل نيست`.
روزنامه يني آکيب با عنوان `براي حفاظت از قدس حاضريم` به سخنان روحاني در استانبول پرداخت و نوشت: رييس جمهوري ايران، مسلمانان و مسيحيان و يهوديان را صاحبان تاريخي قدس توصيف کرد و صهيونيست‌ها را غريبه اي معرفي کرد که خود را به اين منطقه تحميل کرده اند و بذر ترور و تروريسم را از سال هاي گذشته در اين منطقه کاشته و مي کارند.
يني آکيت به نقل از روحاني نوشت: دولت آمريکا بايد متوجه اين واقعيت بشود که جهان اسلام نسبت به سرنوشت فلسطين و قدس شريف بي‌تفاوت نبوده و به سخره گرفتن مصوبات بين‌المللي و نظرات اکثريت قريب به اتفاق جامعه بين‌المللي در موضوع فلسطين، بدون هزينه سياسي نخواهد بود.
روزنامه سوزجو با درج عنوان `روحاني در استانبول جهان را صدا زد` به سخنان رييس جمهوري کشورمان در نشست فوق العاده کشورهاي اسلامي با موضوع قدس پرداخت و نوشت: رييس جمهوري ايران مواضع تندي را عليه آمريکا در سخنان خود اتخاذ کرد و آمريکا را ميانجي عادلي ميان اسراييل و فلسطين ندانست.
اين رسانه به نقل از روحاني نوشت: کشورهاي مسلمان بايد از طريق مذاکره و گفت و گو به حل مشکلات داخلي پرداخته و يکدل و متحد عليه اقدامات اسراييل گام بردارند.
نشست فوق العاده سازمان همکاري اسلامي پس از برگزاري اجلاس سران با صدور بيانيه نهايي پايان يافت و کشورهاي شرکت کننده در اين نشست بر به رسميت شناختن دولت فلسطين به مرکزيت قدس شرقي تاکيد کردند.
در بيانيه نهايي اين نشست همچنين عنوان شد: `از جامعه جهاني مي خواهيم قدس شرقي را به عنوان پايتخت اشغالي دولت فلسطين به رسميت بشناسد.`
کشورهاي شرکت کننده در اين نشست همچنين اعلام کردند که `تصميم رئيس جمهوري آمريکا در خصوص شناسايي قدس به پايتختي رژيم صهيونيستي و نيز انتقال سفارت آمريکا به اين شهر مقدس اسلامي را نپذيرفته و آن را به شدت محکوم مي‌کنيم.`
کشورهاي شرکت کننده در اين نشست همچنين اعلام کردند: در صورتي که شوراي امنيت سازمان ملل متحد در قبال تصميم آمريکا در مورد قدس اقدامي نکند، اين پرونده را به مجمع عمومي سازمان ملل خواهيم برد.
نشست ديروز با حضور مقامات و سران 57 کشور اسلامي در شهر استانبول ترکيه براي بررسي وضعيت قدس برگزار شد و در اين نشست، علاوه بر رييس جمهوري ايران، محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين، الهام علي اوف رييس جمهوري آذربايجان، محمداشرف غني رييس جمهوري افغانستان، شيخ تميم بن حمد آل ثاني امير قطر، عبدالله دوم پادشاه اردن، حاضر شده و به سخنراني پرداختند.
http://www.turkiyegazetesi.com.tr/dunya/527191.aspx
http://www.haberturk.com/ruhani-kudus-u-korumaya-haziriz-cekincemiz-yok-1753536
http://www.milliyet.com.tr/iran-cumhurbaskani-ruhani-kudus-u-siyaset-2571908/
https://www.sabah.com.tr/dunya/2017/12/13/ruhani-kudusu-korumaya-haziriz
http://www.star.com.tr/dunya/hasan-ruhani-trumpin-karari-muslumanlara-karsi-alinmis-kustahca-bir-karar-haber-1285240/
http://www.sozcu.com.tr/2017/dunya/ruhani-istanbuldan-dunyaya-seslendi-2130548/
http://www.gazetevatan.com/cumhurbaskani-erdogan-ruhani-ile-gorusuyor-1126384-gundem/
http://www.yenisafak.com/gundem/bazi-ulkelerisrail-ile-isbirligi-yapti-2926890
http://www.hurriyet.com.tr/cumhurbaskani-erdogan-ruhani-ile-gorustu-40677424
http://www.aksam.com.tr/dunya/ruhani-trumpin-karari-muslumanlara-karsi-alinmis-kustahca-bir-karar/haber-688068
http://www.aksam.com.tr/dunya/ruhaniden-israile-karsi-birlik-cagrisi/haber-688347
http://www.yeniakit.com.tr/haber/ruhani-kudusu-korumaya-haziriz-404129.html
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مذاکرات وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر روند تحولات منطقه بویژه تحولات غزه، همچنین تبادل نظر در خصوص آخرین تلاش‌ها و تحرکات برای توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه تهران و آنکارا بویژه بر نتایج سفر دکتر رئیسی به آنکارا متمرکز بود.

آقای امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت ایفای نقش نیرومندتر و فعال‌تر کشور‌های اسلامی به خصوص ایران و ترکیه در حمایت از مساله فلسطین را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این دیدار مواضع کشورمان را در روند عملیات مقتدرانه وعده صادق در چارچوب دفاع مشروع نیرو‌های مسلح ایران و در تنبیه رژیم صهیونیستی تبیین کرد.

آقای امیرعبداللهیان در خصوص دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آنکارا تاکید کرد: ارزیابی ما از مذاکرات روسای جمهور ایران و ترکیه و توافقات و پیگیری‌های صورت گرفته مثبت است، اما باید نتایج کامل توافقات محقق شود.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه همچنین دیدگاه مشترکی در مورد لزوم پیگیری مستمر توافقات سفر دکتر رئیسی به ترکیه داشتند و بر لزوم فعال‌تر شدن کمیته‌های مشترک همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سفر موفقیت آمیز دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان به ترکیه را حائز اهمیت دانست و از نتایج آن ابراز خرسندی کرد.

هاکان فیدان توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های مهم ترکیه دانست و از تقویت همکاری‌های دو کشور در مجامع منطقه‌ای و بین المللی استقبال نمود.

وزیر خارجه ترکیه با تشریح رویکرد و مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین بعنوان مهم‌ترین مساله جهان اسلام، موضع همتای ایرانی خود مبنی بر ضرورت ایفای نقش فعال و پویاتر کشور‌های اسلامی به خصوص ترکیه و ایران در سازمان همکاری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

دو وزیر همچنین در خصوص وضعیت فلسطین و راه‌های پایان بخشیدن به جنگ و جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند.

دیگر خبرها

  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین