Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حسین زارع رئیس دانشگاه پیام نور خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ کسی به دنبال بستن فضای مجازی نیست، اظهار کرد: ایشان در ادامه می‌فرمایند که این کار عاقلانه نیست، ولی رها کردن این قضیه هم با توجه به اینکه در اکثر کشور‌های جهان برای حفظ فرهنگ و عقاید متعالی چهار چوب‌هایی در نظر میگیرند، جایز نیست و از این فرموده ایشان باید متوجه شد که این پدیده دارای نکات مثبت و منفی بسیاری است که در قالب قانون می‌توان از عمومیت، کاهش هزینه، دستیابی آسان، تبادلی و تعاملی بودن این فضا نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فضایی که مرز‌های جغرافیایی و سیاسی را گسترش داده است تبادلات پژوهشی و علمی و عدالت رسانه‌ای را بهبود بخشیده فضای بدی نیست.

زارع افزود: حال که فضای مجازی فرصت مناسبی برای استفاده بهینه در همه زمینه‌های علمی، پژوهشی و اجتماعی است نباید به فضایی ملتهب و متشنج تبدیل شود و نباید با این ابزار به اشخاص حقیقی و حقوقی هتک حرمت شود و از آن برای افزایش هنجار شکنی و آشفتگی فرد وتسویه حساب‌ها وعقده‌های سیاسی در جامعه استفاده نشود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور لرستان ادامه داد: همچنین از نگاه دیگر می‌توان به قضایای برون مرزی پشت پرده این امکان اشاره کرد؛ آنجا که دشمنان انقلاب که شاکله وجودیشان معاندت با اصل نظام و جمهوری اسلامی است با صرف هزینه‌هایی هنگفت سعی در تصرف عقل و قلب هر ایرانی را دارد که منزوی کردن افراد و بالاخص جوانان این مملکت را در پی خواهد داشت. همانجاست که نقش ما وامثال ما بسیار خطیر و سخت خواهد شد که اگر دیر بجنبیم دشمن از ما فرسخ‌ها جلو‌تر است.

وی از دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی و فرهنگی که باید با تخصص به میدان بیاید یاد کرده و اضافه کرد: دانشگاه پیام نور مرکز خرم آباد دست همکاری به سوی هر فعال انقلابی اعم از اساتید گرامی و دانشجویان عزیز دراز کرده و در خواست یاری در این زمینه را دارد.

انتهای پیام/م

فضای مجازی فرصتی برای توسعه فرهنگ است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران

به گزارش خبرگزاری صداسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پیش از عزیمت به باکو و به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها، گفت: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده نگاه می‌کنیم.

اسماعیلی درباره اهداف سفر به آذربایجان و شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها افزود: از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها که محور گفتگو‌های امسال است، استفاده می‌کنیم و با توجه به وضع ناعادلانه در نظامات بین‌المللی، باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: در این اجلاس به عنوان فرصتی برای ارائه برنامه‌های خودمان و انتقال نگاه انقلاب اسلامی به دیگر کشور‌ها نگاه می‌کنیم و دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم برای گسترش تعاملات دنبال می‌شود. ما در این راهبرد بیشتر معطوف به کشور‌های دوست و جهان اسلام به گفتگو‌های فرهنگی می‌پردازیم..

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در باکو از امروز تا جمعه ۱۴ اردیبهشت میزبان وزرای فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح بررسی می‌شود.

پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند