Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@12:02:22 GMT

فروش آب زمزم در مالزی ممنوع شد! +عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۷۹۸۳

فروش آب زمزم در مالزی ممنوع شد! +عکس

وزارت بهداشت مالزی با اعلام ممنوعیت فروش آب زمزم عربستان، اقدام به جمع آوری آن در سطح این کشور کرده است.

خبرگزاری ایرنا: وزارت بهداشت مالزی با اعلام ممنوعیت فروش آب زمزم عربستان، اقدام به جمع آوری آن در سطح این کشور کرده است.
به گزارش تارنمای مالزی کینی، نور هشام عبدالله مدیر کل بخش سلامت وزارت بهداشت مالزی گفت : افراد یا گروه‌هایی که اقدام به فروش آب زمزم کرده‌اند، بر اساس قوانین و مقررات غذا مصوب سال 1985 به جریمه نقدی تا 10 هزار رینگیت (حدود 2 هزار و 500 دلار) و تا 2 سال زندان محکوم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: وزارت بهداشت از سال 2012 (11 دی 1391) تا اکتبر امسال (نهم مهر 96) مقادیری آب زمزم به ارزش بیش از 58 میلیون رینگیت (حدود 14 میلیون دلار) را کشف و ضبط کرده است.

به گفته این مقام مسئول مالزیایی، دولت عربستان توزیع آب زمزم را به صورت رایگان برای موسم حج تمتع و عمره برای مصرف شخصی به مقدار محدود مجاز دانسته است.

نور هشام عبدلله افزود: آب زمزم از منابع زیر زمینی به دست می‌آید و در طبقه‌بندی آب‌های معدنی طبیعی قرار می‌گیرد و برای واردات نیازمند مجوز منشاء آب و همچنین تایید از سوی مقام‌های زمین شناسی و آب شناسی است.

فروش آب زمزم در مالزی در سال‌های پیش نیز مطرح بوده و تجار عربی که در این کشور فعالیت دارند، هر شیشه 1.350 لیتری آب زمزم را به مبلغ 6 رینگیت (بیش از یک و نیم دلار) که بیش از 2 برابر قیمت آب معدنی معمولی است، به فروش می رسانند.

مقام‌های بهداشتی مالزی در سال‌های گذشته نیز با عناوینی از قبیل بهداشتی نبودن این آب تلاش کرده‌اند که مانع از فروش آن شوند، اما این برای نخستین باری است که سفارت عربستان نیز در این خصوص بیانیه‌ای صادر کرد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید درویشی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه توجیهی نمایندگان فرماندار در ورامین طی سخنانی گفت: عملکرد نمایندگان فرماندار در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی عالی بود و باید این عملکرد در مرحله دوم نیز تکرار شود.

وی افزود: عملکرد عالی شما نمایندگان فرماندار باعث شد که به اذعان همه کارشناسان، انتخاباتی بی نقض در اجرا برگزار شود.

فرماندار ویژه ورامین با اشاره به اهمیت صیانت از آرا گفت: ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است و باید نمایندگان فرماندار همانند دیگر اجزای ستاد انتخابات از حق الناس که همان آرای مردم باشد حراست و صیانت کنند.

وی افزود: در دور دوم با توجه به قوانین یک نامزد با یک رأی بیشتر وارد مجلس می‌شود و این حساسیت کار را نشان می‌دهد و باید نهایت دقت در برگزاری و شمارش آرا توسط عوامل اجرایی و نمایندگان فرماندار صورت پذیرد.

معاون استاندار تهران در پایان گفت: همکاری لازم عوامل اجرایی و نظارتی همانند دور اول باید در بالاترین سطح در این انتخابات انجام بگیرد.

کد خبر 6098748

دیگر خبرها

  • سگ گردانی در پارک‌ها و بوستان‌های کرج باید ممنوع شود
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در آزادراه‌ها
  • ورود موتورسیکلت به آزادراه‌ها ممنوع است
  • ببینید | افشاگری بزرگ نصرالله رادش؛ممنوع‌التصویری تا اتهام مصرف کوکایین!
  • مصرف این رب ممنوع است
  • عاشق‌ترین دختر پرسپولیسی در روز ممنوع‌الورودی به ورزشگاه! | تصویر
  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع
  • حضور بانوان در دیدار پرسپولیس ممنوع شد!
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است