Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@20:05:37 GMT

اجلاس WTO بدون هیچ دستاوری پایان یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۸۱۲۶

اجلاس سازمان تجارت جهانی در کشور آرژانتین درحال پایان یافت که ۱۶۴ کشور حاضر در این اجلاس نتوانستند به هیچ توافقی در خصوص مسائل مطرح شده دست یابند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد مقاومتی در روزهای اخیر اجلاس سازمان تجارت جهانی در کشور آرژانتین برگزار شد. در این نشست نمایندگانی از ۱۶۴ کشور عضو سازمان تجارت جهانی حضور داشتند و بر سر مسائل مختلف تجاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینحال به اذعان روبرتو آزِوِدو دبیرکل سازمان تجارت جهانی نشست این سازمان بدون هیچ دستاوردی به پایان رسیده است و کشورها نتوانسته اند بر سر در هیچ زمینه ای به توافق دست یابند.

آزِوِدو در این خصوص گفت: «برای دستیابی به یک توافق جامع لازم است که کشورها اندکی از مواضع خود کوتاه بیایند. اما در نشست اخیر این مسئله مشاهده نشد و به همین دلیل نتوانستیم در هیچ موردی به یک توافق دست یابیم.»

آزِوِدو همچنین تأکید کرده است که باید دلایل عدم دستیابی به توافق در اجلاس این سازمان مورد بررسی قرار بگیرد و درخصوص رفع آن تدابیری اتخاذ گردد.

این درحالیست که در طول ماه های اخیر مسائل متعددی در اجلاس سازمان تجارت جهانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است و هم اکنون در مورد آن ها اجماعی بین کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی وجود ندارد.

به طور مثال مسئله حمایت های یارانه ای دولت ها از بخش شیلات یکی از مواردی بود که در نشست اخیر سازمان تجارت جهانی مورد بحث قرار گرفت اما در نهایت توافقی در این زمینه حاصل نشد.

مسئله وضع قانون جدید در سازمان تجارت جهانی به منظور کاهش حمایت های یارانه ای دولت از بخش شیلات سال گذشته و از سوی کشور آمریکا و ۱۲ کشور دیگر مطرح شده است اما تا به حال توافقی در این زمینه صورت نگرفته است.

مسائل دیگری همچون حمایت های یارانه ای از بخش کشاورزی، تجارت الکترونیک و سرمایه گذاری مشترک از دیگر مواردی است که در اجلاس سال جاری سازمان تجارت جهانی مورد بحث قرار گرفته است.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب والنسیا مقابل بارسلونا، جوان‌ترین ترکیب یک تیم در لالیگا طی حداقل 20 سال اخیر

والنسیا با ترکیب جوان خود به دنبال بازگشت به روزهای خوش گذشته است.

دیدار بارسلونا و والنسیا در هفته 33 لالیگا 2023/24 با برتری 4-2 شاگردان ژاوی به پایان رسید. والنسیا تحت هدایت روبن باراخا با جوان ترین ترکیب ممکن مقابل بارسلونا به میدان رفت.

به نقل از اوپتا؛ میانگین سنی ترکیب 11 نفره والنسیا در شروع بازی مقابل بارسلونا فقط 22 سال و 198 روز بود. این جوان ترین ترکیبی است که یک تیم در لالیگا حداقل طی 20 سال اخیر به زمین می فرستد. والنسیا با 47 امتیاز در رتبه هشتم جدول قرار دارد و در فاصله 5 هفته تا پایان رقابت ها در جستجوی سهمیه لیگ اروپا یا حداقل لیگ کنفرانس اروپا است.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا با تصویب معاهده اصفهان پایان یافت
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • ترکیب والنسیا مقابل بارسلونا، جوان‌ترین ترکیب یک تیم در لالیگا طی حداقل 20 سال اخیر
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان