Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان، گفت: آثار سوء تالاب گاوخونی مختص شهر ورزنه و یا مردم اطراف آن نیست، بلکه فراگیر تر از یک شهر و یا روستا خواهد بود که نیازمند تدبیر مسئولان کشوری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازاصفهانشرق مدیر کل محیط زیست استان اصفهان، در بازدید از منطقه ازشرق اصفهانو تالاب گاوخونی از نهایی شدن مطالعه نیازه آبی تالاب گاوخونی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید رحمان دانیالی، در سفر به شرق اصفهان و بازدید از دریاچه نمک و تالاب بین المللی گاوخونی، تصریح کرد: مشکلات پیش آمده برای تالاب گاوخونی نتیجه عملکرد یک روزه و یا چند روزه نیست و در همین زمینه احیای زاینده رود نیازمند تکمیل مطالعات دقیق و کارشناسی است.

وی اظهار کرد: از استاندار درخواست داریم تا در جلسه ستاد احیای زاینده رود با تکیمل این مطالعات زمینه احیای زاینده رود را فراهم کرده و شاهد این مهم باشیم.

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان، یکی از راه های تسریع در امر احیای تالاب گاوخونی را کمک های مردمی و تشکل های زیست محیطی دانست و بیان کرد: سال های گذشته نیز در همایش استان ها این نکته مطرح شده که با کمک مردم می توانیم در امر احیای تالاب با سرعت بیشتری عمل کنیم و در همین خصوص امیدواریم این اقدامات متمرکز شود و با جدیت بیشتر برای احقاق حقابه زیست محیطی تلاش کنیم.

دانیالی بیان کرد: امروزه با توجه به مطالات و تحقیقاتی که استادان دانشگاه صنعتی اصفهان و دیگر دانشگاهای استان های همجوار انجام داده اند، اثرات سوء تالاب مختص شهر ورزنه و یا مردم اطراف آن نیست بلکه فراگیر تر از یک شهر و یا روستا خواهد بود که نیازمند تدبیر مسئولان کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: با احیای تالاب گاوخونی بسیار از مشکلات مردم از جمله کشاورزی و توریستی رفع خواهد شد و این عامل، انقلابی اقتصادی توریستی برای منطقه شرق اصفهان خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر سعید شهند   ، در جریان تور رسانه ای  روایت خدمت و در بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده در جمع خبرنگاران افزود: طی سال آبی جاری و تا کنون ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه تامین و رهاسازی شده است که این میزان ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از حقابه مصوب این تالابها بوده است.

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای طالقان ، قوپی بابا علی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده و شاهد جریان یافتن حیات و بازگشت پرندگان به این تالاب ها هستیم،گفت: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت محیط زیستی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود این تالابها در زمره زنده ترین اکوسیستم های طبیعی کشور شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم. 

شهند اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت زیست بومی تالاب‌های استان ، تابستان امسال نیز حقابه محیط زیستی ۳ تالاب شورگل حسنلو ، سولدوز و کانی برازان تامین و رهاسازی خواهد شد.
گفتنی است تور رسانه ای روایت خدمت به منظور انعکاس خبری وضعیت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه و بیان اقدامات انجام یافته در جهت احیای این تالابها در شهرستان نقده برگزار گردید.

 

 

دیگر خبرها

  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر