Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:45:19 GMT

رقابت ٣٠ هزار داوطلب قضاوت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۹۵۵۴

رقابت ٣٠ هزار داوطلب قضاوت آغاز شد

تهران- ایرنا- رقابت ٣٠ هزار نفر از متقاضیان قضاوت امروز جمعه با شرکت در آزمون جذب قضات در ٢٢ مرکز آغاز شد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، این آزمون آخرین آزمون سال 13٩٦ مجموعه قضایی است که در ٢٢ مرکز و با حضور ٢٠ هزار مرد و ١٠ هزار زن درحال برگزاری است.
براساس این گزارش، افرادی که حدنصاب نمره لازم را کسب می کنند، در روز ٢٧ بهمن ماه در آزمون تشریحی شرکت خواهند کرد و فروردین ماه نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه در حاشیه برگزاری آزمون قضات در جمع خبرنگاران اعلام کرد: سال 13٩٥ حدود ٤٥ هزار متقاضی در آزمون عمومی و چهار هزار نفر در آزمون تشریحی شرکت کردند و از این تعداد ٢ هزار نفر برای آزمون مصاحبه و شخصیت دعوت و در نهایت ٢٧٠ نفر به عنوان قاضی معرفی شدند.
وی ادامه داد: با تجمیع افرادی که در آزمون امروز شرکت کرده اند و افرادی که در آزمون اختصاصی شرکت می کنند، در سال 13٩٦ حدود ٧٨ هزار متقاضی در بخش های مختلف قضایی داشتیم.
به گفته امینی، در طول برنامه ششم پیش بینی شده، سالانه ٨٠٠ قاضی و چهار برابر این تعداد کارمند در قوه قضاییه جذب می شوند.
معاون قوه قضاییه درباره مرحله آزمون تا ابلاغ قضایی گفت: مراحل کار تا ابلاغ قضایی به این صورت است که افرادی که در آزمون شرکت می کنند، اختبارهای مختلفی را پس از گذراندن مراحل مختلف تشریحی و مصاحبه، می گذرانند.
وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط در طول یک سال مراحل گزینش انجام می شود و افراد در فرایند گزینش قرار می گیرند؛ گزینش در دو بخش عینی و عملی انجام می شود و در دو سال مراحل کارآموزی را طی می کنند که بخشی از کارآموزی در دادسراها و محاکم و بخشی نیز در مراجع قضایی است.
امینی ادامه داد: اختبار نهایی توسط قضات باسابقه و عالی رتبه صورت می گیرد و بعد از این برای اخذ ابلاغ نهایی معرفی می شوند که نخست به عنوان دادیار و بازپرس به دادسراها فعالیت می کنند.
وی اضافه کرد: ٩٠٨ نفر تا انتهای سال جاری با جمع افرادی که امسال ابلاغ قضایی گرفتند، به دادسراها اضافه می شوند که با این وجود پنج هزار نفر در برنامه پنجم توسعه جذب شده اند.
اجتمام**٧٣٢٩ ** 7268**1834
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار: ناهید شفیعی
** آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با سراسر کشور در پنج حیطه مدیریت نظام سلامت، هنر و سلامت، علوم پایه، استدلال بالینی و آموزش پزشکی توسط مهدی دهقانی زاهدانی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، کارکنان پژوهشی و پزشکی دانشگاه ْآزاد اسلامی یزد در دانشکده پزشکی علی بن ابیطالب یزد برگزار شد.

این المپیاد همراه با آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزاری آزمون، نظیر اطلاع‌رسانی به دانشجویان، اعلام محل برگزاری آزمون، حفظ رعایت حراست از سؤالات و تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای برگزار شد. رؤسای استان‌ها پس از آماده‌سازی فایل تجمیع موظفند تا ۴۸ ساعت پس از برگزاری آزمون یعنی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه نتایج را برای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کنند و ۱۸ اردیبهشت‌ماه اسامی دانشجویان راه‌یافته به مرحله بعد در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی