Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران؛ دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: یکی از مشکلات در مجلس این است که متاسفانه برخی نمایندگان وظایف‌شان را چندان جدی نمی‌گیرند یا با انگیزه سوداگری به مجلس آمده‌اند.

ابوالقاسم رئوفیان در پاسخ به این پرسش که به عنوان یک فعال سیاسی تا چه اندازه مصوبات مجلس و دولت را پیگیری می‌کند، اظهار کرد: تا جایی که بتوانم سعی می‌کنم از آنچه در صحن مجلس می‌گذرد و در کمیسیون‌ها مطرح می‌شود، اطلاع پیدا کنم، اما اینکه یک برنامه مشخص در این زمینه داشته باشم و وقت خاصی را به آن اختصاص دهم جواب منفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مجموع فکر می‌کنم قوانینی که امروز در دسترس مسئولین اجرایی کشور است و به هر حال مسائل و موضوعات مبتلابه مردم است، با توجه به قوانینی که تصویب می‌شود قرار است رفع و رجوع شود اما در عین حال درصد قابل توجهی از این قوانین موازی است.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه ما قوانین جاری داریم که یکدیگر را رد می‌کنند، اظهار کرد: به تعبیری مجری قانون با علم به اینکه قوانین موازی وجود دارد که یکی برای رفع مشکل یا رفع مسائل مربوط به یک شخص است و از دیدگاه مردم یا شخص حقیقی و حقوقی ممکن است برای رفع مشکل به کار آید را به صورت متفاوتی مورد استفاده قرار می‌دهد.

رئوفیان توضیح داد: یکی از وظایف نمایندگان مجلس، تدوین قوانین و حذف موارد موازی است به این صورت که وقتی به استناد یک ماده در یک قانون می‌توان حقی را برای فردی در نظر گرفت، می‌بینیم که به استناد یک ماده دیگر در همان قانون می‌توان آن حق را از شخص مورد نظر گرفت و در نتیجه به نظر می‌رسد نیاز جدی به تعدیل قوانین موازی وجود دارد.

وی با طرح این پرسش که آیا رفع مشکلات مردم چقدر به تصویب قانون نیازمند است، اظهار کرد: ما شاهدیم که هر ساله و هر روزه نمایندگان مجلس به وضع قوانین در مجلس مشغول هستند و حال سوال پیش می‌آید که نظارت بر اجرای صحیح این قوانین کجا رفته است؟

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین ادامه داد: اگر قوانینی که در حال حاضر وجود دارد به درستی اجرا شوند مشکلات بسیار کاسته می‌شود اما کمتر به این موضوع توجه می‌شود و بحث‌ها در مجلس درباره لوایح و طرح‌هایی که به صحن می‌آیند بیشتر از آنکه از منظر تک تک نمایندگان به شکلی تخصصی مورد بررسی قرار گیرد به این صورت مورد بررسی قرار می‌گیرد که یک نماینده با نگاه کردن به چند نماینده که درباره آن موضوع مخالفت یا موافقت‌هایی دارند واکنش نشان می‌دهد که یا موافقت با تصویب آن طرح است یا مخالفت با آن.

رئوفیان با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید درباره برخی موضوعات دیدگاهی تخصصی و درباره سایر موضوعات اطلاعاتی اجمالی داشته باشند، گفت: اگر چنین باشد اتفاقی که می‌افتد این است که یک نماینده درباره موضوعاتی که مربوط به کمیسیون خودش می‌شود اطلاعات تخصصی خواهد داشت و درباره سایر موضوعات نیز اینطور نیست که اطلاعاتش صفر باشد بلکه درباره آن هم مسائلی را می‌داند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که متاسفانه نمایندگان وظایف نمایندگی را خیلی جدی نمی‌گیرند و برای سوداگری به مجلس آمده‌اند، اظهار کرد: گاهی هم نمایندگان فکر می‌کنند که به مجلس آمده‌اند تا به رفع و رجوع مسائل حوزه انتخابیه خود بپردازند یا اینکه بررسی کنند که کدام آقا مدیرکل کدام استان باشد یا اینکه در پشت پرده با دولتی‌ها رایزنی کند در حالیکه هیچ کدام از اینها واقعا وظایف نمایندگان مجلس نیست و به نظرم باید در این زمینه یک تدبیر جدی اندیشیده شود.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند

تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به انتقاد آمریکا و غرب از تصویب قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی، خواستار طرد سفیر آمریکا در بغداد شدند.

به گزارش مشرق، تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به دخالت‌های آمریکا و غرب در مساله تصویب قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی در عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از این کشور شدند.

پارلمان عراق با وجود مخالفت‌ها از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، امروز یکشنبه قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را با یک اصلاحیه که در آن مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به ۱۵ سال حبس تغییر می‌دهد، به تصویب رساند.

طبق گزارش العهد، نمایندگان عراقی که تعداد آن‌ها بیش از ۶۱ نفر است در یادداشتی به وزارت خارجه کشورشان خواستار تغییر سفیر آمریکا در بغداد به دلیل دخالت های آشکارش در امور داخلی این کشور شدند.

آن‌ها تاکید کردند: دخالت‌های آمریکا و برخی نهاد ها و سفارت‌های غربی در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم. از دستگاه قضایی عراق می‌خواهیم که قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی که به تازگی تصویب شد را اجرایی کند و تسلیم فشارها نشود.

این نمایندگان عراقی افزودند: تصویب قانون مبارزه با فحشا و همجنسگرایی موضعی شجاعانه از سوی پارلمان است. به محض اینکه این قانون تصویب شد صدای غربی ها در مخالفت با آن بلند شد.برخی سازمان‌های جامعه مدنی در عراق وابسته به آمریکا و غرب هستند و همجنسگرایی را تایید می کنند.

پیش از این «محمد جعفر الصدر» سفیر عراق در لندن در واکنش به اظهارات «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس که از تصویب قانون جرم‌انگاری هم‌جنسگرایی در عراق انتقاد کرده است، در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جناب وزیر شما بهتر است که نگران نسل‌کشی و نقض قوانین انسانی در غزه و خطر واقعی در شیوع چیزی باشید که با ماهیت انسانی و تمام ادیان در تضاد است.

وی نوشت: لطفا نصیحت‌هایتان را برای خودتان نگه دارید؛ ما مردمانی هستیم با هزاران سال تمدن و انسانیت.

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • هر کسی رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند