Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-معاون منابع انسانی قوه قضائیه تاکید کرد: امروز هم در آزمون قضاوت کمتر از ۳۰ هزار نفر شرکت کردند که مجموعا در سال ۹۶ نزدیک ۷۸ هزار نفر متقاضی در آزمون‌های ما شرکت کردند.حجت‌الاسلام علیرضا امینی صبح امروز در نشستی خبری در1خصوص آزمون تصدی منصب قضا سال ۹۶ گفت: به برکت تلاش‌های دوستان ما در مجموعه قوه قضائیه ۱۱ هزار قاضی مشغول به کار هستند که از این تعداد، ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر در دادگستری و ۴۰۰ نفر در مراجع کشوری مشغول هستند و ۲۰۰ در سازمان‌های تابعه و ۵۰ نفر هم در ستاد مشغول به فعالیتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در تشریح آمار جنسیتی و تحصیلی قضات اظهار داشت: ۸.۵ درصد قضات یعنی ۹۲۰ نفر، زن هستند. حدود ۲۳ درصد قضات تحصیلات حوزوی دارند و مابقی آنها تحصیلات دانشگاهی دارند. 

معاون منابع انسانی قوه قضائیه با بیان اینکه قبل از برنامه پنجم هفت هزار قاضی داشتیم که این میزان ارتقا پیدا کرده و تا آخر امسال حدود ۵ هزار نفر افزایش داشته‌ایم، تصریح کرد: ما آزمون‌های مختلفی در سال‌های مختلف برگزار کردیم. چند ماه پیش آزمون شورای حل اختلاف برگزار کردیم که ۴۵ هزار نفر در آن شرکت کردند. امروز هم در آزمون قضاوت کمتر از ۳۰ هزار نفر شرکت کردند که مجموعا در سال ۹۶ نزدیک ۷۸ هزار نفر متقاضی در آزمون‌های ما شرکت کردند. 

امینی با بیان اینکه درطول برنامه ششم می‌توانیم سالی ۸۰۰ قاضی جذب کنیم، خاطرنشان کرد: البته براساس برنامه ششم ۴ برابر این میزان می‌توانیم کارمند اداری جذب قوه قضاییه بکنیم. آزمون امروز که آخرین آزمون حلقه‌های آزمون است، ۲۰ هزار نفر از آقایان و مابقی از خواهران هستند. 

وی افزود: ابتدای هفته آینده نتیجه آزمون تستی اعلام می‌شود و آزمون تشریحی ۲۷ بهمن برگزار و نتایج نهایی، فروردین ماه ۹۷ اعلام می‌شود.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه سال گذشته ۴۵ هزار نفر در آزمون قضاوت شرکت کردند که از این تعداد، چهار هزار نفر در آزمون تشریحی شرکت و در نهایت، ۲۷۰ نفر یعنی حدود نیم درصد به گزینش معرفی شدند، ابراز داشت: افرادی که در آزمون تستی شرکت می‌کنند، اختبارهای مختلفی را انجام می‌دهند. همچنین مصاحبه‌ها و تست‌های شخصیت را هم باید انجام بدهند. اگر موفق بودند به گزینش معرفی شده و بعد از آن، افراد مورد تایید هیات گزینش آموزش داده می‌شوند.

امینی ادامه داد: افراد بین یک تا دو سال حسب مورد مراحل کارآموزی را طی می‌کنند. بخشی از کارآموزی در محاکم است و برخی از دوره‌های آموزشی در مراکز آموزشی ماست. 

وی با بیان اینکه همچنین یک اختبار نهایی داریم طی آن کسانی که در آن موفق شوند، برای اخذ ابلاغ قضایی معرفی می‌شوند تا در دادیاری و دادرسی فعالیت کنند، بیان کرد: ان‌شالله در سال ۹۶ امسال ۹۰۸ نفر به مجموعه دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان در کمتر از سه ساعت در خدابنده دستگیر شدند

سرهنگ محسن غنیمتی گفت: در پی اعلام خبر سرقت منزل به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: عوامل انتظامی با مد نظر قرار دادن شیوه و شگرد سرقت در کمتر از سه ساعت ۲ سارق سابقه دار را برابر هماهنگی قضایی در مخفیگاه شان دستگیر کردند و اموال مسروقه از آنها کشف و تحویل مالباختگان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده با اشاره به تشکیل پرونده مقدماتی و معرفی سارقان به مراجع قضایی، تصریح کرد: اجرای طرح مبارزه با سرقت به صورت متناوب با تمام توان جهت برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان ادامه خواهد یافت و شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود
  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • سارقان در کمتر از سه ساعت در خدابنده دستگیر شدند
  • تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان
  • اشاره غیرمستقیم اژه‌ای به حکم توماج صالحی
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان