Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح یکپارچه سازی اشتغال وبیمه شغلی روستای بیجار کنار بخش مرکزی رشت با حضور محمود ایزددوست مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی گیلان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش ایلنا از رشت،در گردهمایی روستای بیجارکنار مدیرکل تعاون وکار ورفاه اجتماعی  سیاست‌ها واستراتژی اداره کل تعاون وکار  را جهت اشتغال و توسعه فراگیر روستاها را تشریح کرد و از امکانات تسهیلاتی طرح تکاپو و طرح توسعه اشتغال مشاغل خانگی بیان کرد:حسب ماموریت محوله از سوی دولت لازم است توسعه را از روستاها آغاز کنیم و روستای بیجار کنار به عنوان یکی از روستاهای هدف انتخاب شده است وطرح های ارزشمندی را در این روستا در دست اجرا داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود ایزددوست افزود: براساس رسالت سازمانی مسئولیت سنگینی را بردوش داریم و برای ایجاد اشتغال وتولید ثروت باید از میز مدیریت در داخل اتاق کار بلند شد وباید در دل روستا ها ومناطق محروم هجرت کرد.

 محمود ایزددوست مدیرکل تعاون وکار ورفاه اجتماعی گیلان تاکید کرد: ایجاد فرصت شغلی وبیمه شغلی توسط شرکت پشتیبان جام مارلیک براساس نیاز وضرورت توسعه  روستا ها وشهر های جامعه هدف طراحی شده است امید وارم  دهیاران وشوراهای سراسر استان برای توسعه روستا ها وشهر های جامعه هدف از امکانات پشتیبان وابزار های تسهیلاتی استفاده مطلوب ببرند .

 صیادی مدیراجرایی توسعه وعمران ومشاور مدیرکل  گفت:ضرورت امر ایجاب می‌کند تا به طور هدفمند برنامه‌های توسعه را دنبال کنیم که توسعه مملو از سرمایه گذاری جهت ایجاد اشتغال و تولید ثروت است که فرایند عمل بیمه شغلی ومشاوره کارافرینی و پشتیبانی از تولید کننده از اهداف اصلی وسازمانی اداره کل تعاون وکار می باشد که دهیاران وشوراهای اسلامی وخصوصا دهیارانیکه مجوز کارگزاری بیمه دارند بعنوان بازوان اجرایی طرح می توانند کمک شایانی درامر توسعه روستاها داشته باشند  .

 صیادی در ادامه اذعان داشت: روستای بیجاکنار با جمعیت ۱۱۰۰ نفر تا کنون چهار صد نفر بیکار بین ۱۸ تا ۵۰ سال شناسایی شده که بخشی از بیکاران ساکن شهرهای بزرگ می باشند وحدودا ۲۰۰ نفر  واریزی بیمه شغلی داشتند که در سطح روستا های گیلان استقبال بی نظیر بوده است .

 صیادی گفت : طرح توسعه روستای بیجار کنار در دست اقدام است وموزه صنایع دستی واستخر حدود ۵۰ هکتار ی پرورش ماهی وعرصه ۶۰ هکتاری منابع  ملی در منطقه بیجارکنار در چارت توسعه قرار دارد وتشکیل تعاونی روستا تعاون امکانات ارزشمندی را به روستای بیجار کنار وسایر روستا ها ارایه می دهد. 

ویشگاهی بخشدار مرکزی رشت در خصوص توسعه روستا‌ها بیان کرد: بیجار کنار در این امر همیشه پیشتاز بوده و انتظار است سایر روستا‌ها اقدام مشابه داشته‌باشند  بخش مرکزی ظرفیت‌های بسیار ا رزشمندی دارد و بالغ بر ۶۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است که آمادگی دارد طرح توسعه اشتغال و بیمه شغلی را درتمام روستاها اجرا کند.

 در گردهمایی بزرگ  بیجار کنارمحمود ایزد‌دوست مدیرکل تعاون وکل ورفاه اجتماعی گیلان از شورای اسلامی ودهیار بیجار کنار و همه اهالی تقدیر و تشکر کرد .

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،سی و پنجمین آیین تجلیل از برترین های جامعه کار و کارگری استان کرمان برگزار شد.

در این مراسم نمایندگان جامعه کارگری استان به بیان دغدغه‌های خود از جمله در حوزه امنیت شغلی، بیمه، مسکن و سختی کار پرداختند.

 استاندار کرمان هم از پیگیری‌های دولت برای رفع دغدغه‌های معیشتی کارگران گفت و افزود: پیگیر حل مشکلات کارگران زغال سنگ کرمان هستیم و خوشبختانه به زودی مشکلات این افراد برطرف خواهد شد.

آقای فداکار افزود: فرصت‌های شغلی فراوانی به ویژه در صنایع و معادن استان کرمان وجود دارد که این فرصت‌های شغلی نیاز به نیروهای ماهر دارند که در این راستا باید به موضوع مهارت آموزی توجه ویژه داشت.

وی افزود بایستی مایحتاج صنایع و معادن از ظرفیت‌های داخل استان تامین شود و این موضوع مصوبه شورای تامین است.

استاندار کرمان همچنین با اشاره به نقش پررنگ استان کرمان در رشد تولید ناخالص ملی گفت :کارگران نقش اساسی در این بین را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: کاهش تعداد مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری در استان نشان می‌دهد که مردم به کار برگشته‌اند یا از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری شده است.

دیگر خبرها

  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران