Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:20:08 GMT

ساخت طرح سد دالکی بموقع پایان می یابد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۲۰۲۱

ساخت طرح سد دالکی بموقع پایان می یابد

بوشهر- ایرنا- نماینده مجری طرح سد دالکی استان بوشهر گفت: روند اجرای این طرح با وجود همه موانع پیشرفت دارد و امیدواریم عملیات ساخت بموقع پایان یابد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر به نقل از جهانگیر کدخداپور افزود: مطالعات طرح سد دالکی در سال 1388 آغاز و در سال 1392 قرارداد عملیات اجرای زیرساخت آن از طریق فاینانس داخلی به پیمانکار واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: به علت بروز مشکلات مالی در آن برهه زمانی، تامین مالی طرح بخوبی انجام نشد و در سال 1395ناچار به تعویض پیمانکار شدیم.
نماینده مجری طرح سد دالکی با معرفی قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار جدید طرح بیان کرد: همزمان با جایگزینی پیمانکار، اجرای بدنه سد و تاسیسات وابسته آن نیز در دستورکار قرار گرفت که پس از برگزاری مناقصه، این قسمت از طرح نیز به پیمانکار جدید (قرارگاه خاتم الانبیا) واگذار شد.
کدخداپور گفت: هم اکنون با وجود آنکه پیمانکار فعالیت های خوبی برای تجهیز کارگاه و عملیات اجرایی در جبهه های مختلف داشته است اما به علت برخی از مشکلات بویژه تامین نشدن اعتبار لازم برای تعهدات کارفرما در بخش کسورات قراردادی، بیمه و پرداخت هزینه های نظارت، طرح با کندی سرعت روبرو شده است.
وی افزو.د: تامین برق و آب 2 مشکل عمده پیش روی طرح قرار دارد که برای تامین برق از طریق شرکت توزیع برق استان پیگیر حل این موضوع هستیم و برای تامین آب نیز با توجه به ناکافی بودن حجم آب خط انتقال کازرون برای استفاده شهرها و روستاهای حاشیه آن، ناچار به تجهیز کارگاه به دستگاه آب شیرین کن شده ایم که عملیات اجرایی آن نیز در دشت اجراست.
نماینده مجری طرح سد دالکی اضافه کرد: اگرچه مشکلاتی از قبیل سیلاب سال گذشته نیز عوامل تأخیر در اجرای پروژه است اما امیدواریم که بتوانیم با سرعت عمل پیمانکار، تاخیر های پیش آمده را جبران کنیم و این طرح طبق برنامه زمان بندی پیش بینی پایان یابد.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفته بود: ساخت سد دالکی، بسته آبیاری منطقه شامل شبکه های آبیاری، کانال های انتقال و سد انحرافی را کامل می کند و هم اکنون کارگاه ساخت آن در همه جبهه ها فعال است.
شاهپور رجایی، با اشاره به سابقه تاریخی منطقه دالکی در بهره برداری از شبکه های آبیاری افزود: عملیات اجرایی سد دالکی تحت یک پیمان به ارزش چهار هزار میلیارد ریال با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد شده است.
رجایی اضافه کرد: هم اکنون بیشترین تمرکز اجرای طرح بر تکمیل زیرساخت های سد متمرکز شده و اولین اولویت، عملیات اجرای تونل های انحرافی است که تلاش می شود سیستم انحرافی سد طبق برنامه زمان بندی یک ساله به پایان برسد و امکان اجرای بدنه سد فراهم شود.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با ابراز رضایت نسبت به روند پیشرفت تجهیز کارگاه گفت: بخش های تجهیزاتی کارگاه شامل سنگ شکن، بچینگ ها، سایت های اداری و پشتیبانی، تامین آب، جاده دسترسی و تجهیز کارگاه ها درحال فعالیت هستند و این کارگاه در آینده نزدیک به کارگاه عملیاتی تبدیل می شود.
وی یادآورشد: نزدیک به 350 سال پیش به همت مردانی سخت کوش، کانال حاج مهدی و شبکه آبیاری دالکی شروع به فعالیت کرده و مردم، بهره برداری از شبکه را در قالب تشکل هایی اداره می کردند.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر اضافه کرد: با پایین آمدن سطح آب رودخانه دالکی، وزارت نیرو اقدام به ساخت سد انحرافی سرقنات و کانال های آبیاری حاج مهدی 1 و 2 را بتنی کرد.
رجایی افزود: شبکه آبیاری دالکی به وسعت هشت هزار و 400 هکتار با کشت غالب نخلستان از جمله محدود شبکه های آبیاری کشور است که بشتر کانال های آن بتنی شده است.
وی یادآور شد: یکی از مشکلات عدیده مردم این منطقه کمبود آب رودخانه دالکی در فصل آبیاری و گرم سال و از طرفی هدررفت و تخلیه حجم زیاد آب بدون استفاده به دریا، در فصل بارندگی ها و زمستان است.
رجایی با اشاره به اهمیت این طرح بزرگ آبی خاکی برای استان بوشهر بیان کرد: ارزیابی و برنامه ریزی اولیه، استفاده از آب سد دالکی، تنها برای بخش کشاورزی و تامین حقابه های پایین دست بود اما با توجه به پایداری جریان و آبدهی مناسب رودخانه دالکی، تلاش می شود بخشی از آب شرب استان، بویژه شهرستان دشتستان ازاین محل تامین شود.
سد دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی و با ارتفاع 106 متر در فاصله 110 کیلومتری از مرکز استان قرار دارد.
6043**
خبرنگار و انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان

زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، عطاءاله اکبری امروز در بازدید تعدادی از معتمدین و ریش سفیدان استان سیستان و بلوچستان از پرورژه های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان از تامین زمین برای احداث بیش از 90 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش اداره‌کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان افزود: این اداره کل با الحاق زمین به محدوده شهرها و بازگرداندن اراضی مازاد دستگاههای اجرایی به چرخه ساخت و ساز مسکن توانست گام های ارزشمندی  را برای مرتفع کردن چالش تامین زمین در این استان بردارد.

وی از ساخت بیش از 18 هزار واحد شهری و روستایی دز محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل با پیشرفت فیزیکی 50 درصد و ایجاد اشتغال برای بیش از 23 هزار نفر خبر داد و گفت: در این استان علاوه بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان همچنین از واگذاری زمین برای ساخت بیش از 14 هزار واحد ویلایی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل خبر داد و افزود: در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی در همه شهرهای این استان بجز زاهدان و چابهار واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به‌ صورت ویلایی ساخته می‌شود.

اکبری با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن برای توسعه، شکوفایی و تحولات اقتصادی این حوزه بسیار حایز اهمیت است، گفت: تاکنون بیش از 2100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن گفت: به منظور تسریع در اجرای این طرح مهم ملی در استان ساخت 9 پروژه روبنایی و 23 پروژه آماده سازی در سایت های نهضت ملی مسکن شامل چهار واحد آموزشی، 2 کلانتری، 2 مسجد و یک مرکز درمانی در حال انجام است و آماده سازی بیش از هزار و 200 هکتار زمین جهت اجرای طرح عملیاتی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در مجموع همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده است.

اکبری از عزم جدی مسئولان سیستان و بلوچستان برای ساخت طرح‌های نهصت ملی مسکن در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ممکن خبر داد و تاکید کرد: تمامی تلاش در استان برای افزایش اشتغالزایی، تولید و ساخت مسکن مناسب برای شهروندان است.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در امیدآفرینی بین مردم و تحقق اهداف دولت نقش مستقیم ایفا می‌کند در این استان تلاش شده با استفاده از توان نیروهای بومی و مصالح ساختمانی تولیدی با کیفیت گام های موثری در این زمینه برداشته شود که نتایج ارزشمند آن در پیشتازی استان در ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به شهروندان گرامی مشهود است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است