Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

به نقل از المیثاق، ولادیمیر دیدوشکین، سفیر روسیه در یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس گفت: نباید توان و قدرت یمنی‌ها را دست کم گرفت. در یمن کارشناسان مختلفی از جمله در زمینه ساخت موشک‌ها وجود دارد. متعجب نمی‌شوم اگر ثابت شود که موشک ساخت داخلی باشد.

وی افزود: در مورد امکان صادر کردن موشک با این ابعاد از ایران به یمن  شک جدی داریم زیرا تمام مرزهای هوایی، دریایی و زمینی یمن تحت سیطره نیروهای ائتلاف عربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر روسیه همچنین گفت: رسانه‌ها هر روز اعلام می‌کنند که یمنی‌ها موشک‌های مختلفی به داخل و خارج پرتاب کردند. آنها دو سال و نیم است که در حال جنگ هستند و باید موشک‌های آنان تمام می‌شد، همچنین نمی‌توان این موشک‌ها را از جلوی دید ائتلاف عربی وارد کرد.

بر اساس این گزارش، این سخنان سفیر روسی در واکنش به اظهارات نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل که مدعی حمایت ایران از حوثی‌های یمن شد، انجام گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز پنج شنبه گفت: تمرکز ما فقط بر روی برنامه هسته‌ای ایران نیست بلکه برنامه های موشکی ایران نیز در دستور کار ما قرار دارد. ما هیچ بهبودی در رفتار ایران مشاهده نمی‌کنیم بلکه حمایت این کشور از تروریستها همچنان ادامه دارد. هیچ گروه تروریستی در خاورمیانه نیست که ایران با آن همکاری نکند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل  مدعی شد: رفتار ایران در خاورمیانه روز به روز بدتر می‌شود و بر درگیری‌های منطقه دامن می‌زند.
نیکی هیلی مدعی شد: نشانه‌های ایران بر روی موشک‌هایی که انصارالله پرتاب می‌کند پیدا است. موشکی که انصارالله به سمت سعودی پرتاب کرد ساخت ایران بوده است. بر آن هستیم ماهیت نظام ایران را افشا کرده و بر ضرورت مقابله با تهدیدهایی که ایران ایجاد کرده تاکید کنیم.

در پی ادعاهای بی اساس سفیر امریکا در سازمان ملل نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی این اتهامات را قویا رد کرد، در این بیانیه آمده است: به دنبال طرح اتهامات بی‌پایه دولت آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران طی 10 ماه گذشته، امروز بار دیگر سفیر آمریکا در سازمان ملل ایران را به ارسال موشک به یمن متهم کرد؛ اتهام بی‌اساسی که ما قویاً آن را رد کرده و در عین حال، آن را نشانه بارزی از نقش مخرب، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه آمریکا می‌دانیم. شواهد و مدارک ادعائی که امروز به نمایش گذاشته شد، مثل مدارک جعلی و ساختگی است که آمریکا در گذشته در مناسبت‌های دیگر نیز ارائه کرده است.

محمدجواد ظریف نیز در صفحه توییتر خود با انتشار عکسی از  کالین پاول وزیر خارجه وقت امریکا در دولت اول بوش پسر و همچنین نیکی هیلی نماینده کنونی امریکا در سازمان ملل اظهار کرد:زمانی  که من در سازمان ملل بودم این نمایش و آنچه به بار آورد را دیدم.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حضور در موسسه آموزشی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با «مهمت آکیف» رئیس این موسسه دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش ایسنا، «محمدحسن حبیب‌اله‌زاده» در این ملاقات با قدردانی از تلاش‌های موسسه آموزشی اکو در چند سال گذشته در جهت گسترش فعالیت‌های موسسه در بین کشورهای عضو اکو، برای مشارکت هر چه بیشتر کشورمان در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی اکو ابراز آمادگی کرد.

سفیر کشورمان در آنکارا  همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود و پیشرفت‌های علمی برجسته درجمهوری اسلامی ایران به ‌ویژه در دهه‌های اخیر در زمینه‌های گوناگون مانند نانوتکنولوژی، کسب مدال‌های متعدد در المپیادهای علمی توسط دانش آموزان و نیز وجود دانشگاه‌های بسیار معتبر به عنوان بستر لازم برای جذب دانشجویان بین‌الملل به ‌ویژه از کشورهای عضو اکو، نسبت تقویت همکاری‌های آموزشی اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین آمادگی کشورمان برای بهره‌برداری بهتر از فرصت ریاست دوره‌ای جمهوری اسلامی ایران بر سازمان اکو در سال ۲۰۲۴ برای تقویت همکاری‌های آموزشی را اعلام کرد.

 مهمت آکیف، رئیس موسسه آموزشی اکو نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات این موسسه در سال‌های اخیر در راستای توسعه آموزش در کشورهای عضو اکو، تلاش‌های انجام ‌شده برای انطباق فعالیت‌های موسسه با نیازهای کشورهای عضو را برشمرد.

رئیس موسسه آموزشی اکو همچنین با اشاره به برخی تجارب موفق کشورمان در حوزه آموزشهای تخصصی از جمله دانشگاه‌ علمی و کاربردی، خواستار تقویت همکاری‌ها با کشورمان در حوزه امور آموزشی شد.

در این دیدار برخی زمینه های همکاری میان موسسه آموزشی اکو و وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا ، موسسه آموزشی اکو یکی از آژانس های تخصصی سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) است که بر اساس تصمیم نشست ماه می ۱۹۹۸ شورای وزیران این سازمان تاسیس شد.

هدف اصلی این موسسه، توسعه همکاریهای علمی و آموزشی بین کشورهای عضو، تقویت زیرساخت های آموزشی و پرورشی وکمک به توسعه اقتصادی اجتماعی و دستیابی کشورهای عضو به اهداف آموزشی و دانشگاهی است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران