Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام سیدکاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌‌های دوم، با اشاره به اعلام پایتختی قدس شریف از سوی رئیس‌جمهور، این مسئله را بسیار حساس در جهان و منطقه‌‌ غرب آسیا دانست، اظهار داشت: ما اظهارات خطرناک رئیس‌جمهور بحرانی و بحران‌زده، بی اصالت و منفور ایالات متحده درباره قدس را محکوم می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آمریکا قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم غاصب، جعلی، کودک‌کش و بی‌هویت صهیونیستی اعلام کرده است، این مسئله سابقه دارد، سازمان ملل در دو قطعنامه که ظالمانه است، به اسرائیل غاصب مشروعیت داده است؛ سازمان ملل پیشتر در قطعنامه‌ای قدس را از آنِ فلسطین‌ها می‌داند، اما بعدها کنگره آمریکا تصویب کرد که اینجا به‌عنوان پایتخت سابق باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه رؤسای جمهور سابق آمریکا نیز مانند ترامپ هستند و اینها تفاوی با هم ندارند، گفت: تفاوت آنها این است که رؤسای جمهور قبلی آمریکا با ملاحظه منافع آمریکا، مصوبه کنگره که خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل است را عملی نکردند، اما ترامپ علاه‌ بر اینکه داماد صهیونیست دارد و فرد ابلهی نیز هست و از سیاست چیزی نمی‌فهمد، این مصوبه کنگره را تصویب کرد.

حجت‌الاسلام صدیقی اضافه کرد:  ترامپ واقعا موجود عجیب و غریبی است، البته رؤسای جمهور آمریکا خودشان اختیاری ندارند؛ اینها نوکر و کنیز ابزار قدرت و ثروت در پشت پرده هستند؛ ترامپ به تعبیر بوعلی سینا شاخ دارد، اما عقل ندارد، زیرا مشکلاتی را برای کشور خودش و جهان بشیریت ایجاد کرده و می‌کند.

وی ادامه داد: ما که معتقد به مدیریت حضرت حق هستیم، می‌دانیم که ملت و انقلاب ما براساس فرمان خدا بوده، لذا ملت ما به پیروی از رهبری موحد، نظیر آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، در مسیر حق حرکت می‌کند، دست غیب و امدادهای مرموز الهی را همیشه همراه مقاومت و انقلاب و جنگ تحمیلی  و نیز در فتنه‌های سال‌های 77 و 88 دیده‌ایم، دست خدا از آستین مؤمنین بیرون آمده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با یادآوری اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها داعش را ساخته بودند که حصار امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کنند، اظهار داشت: نه تنها آمریکایی‌ها به این هدف شوم‌شان نرسیدند، بلکه باعث شدند که نفوذ سیاسی و عاطفی ایران در منطقه تعمیق یابد که امروز شاهد تشکیل زینبیون، فاطمیون، حیدریون و بسیج هستیم که اینها یک حلقه مستحکم نظامی و دفاعی به‌وجود آورده‌اند؛ از طریق آنها زوال اسرائیل، نه در مدت طولانی، بلکه انشاء‌الله به همین زودی قطعی و غیر قابل انکار است.

حجت‌الاسلام صدیقی اضافه کرد: یکی از اهداف شومی که آمریکایی‌ها در طرح‌های خود داشتند، این بود که کشورهای اسلامی را به جنگ داخلی بیاندازند تا مسئله فلسطین که اولویت اول جهان اسلام است، آن را به حاشیه برانند؛ البته حرف ابلهانه ترامپ باعث شد که کشورهای اسلامی بیشتر متحد شوند، انتفاضه فلسطین به پا خواست و اولویت مسئله فلسطین که مسئله اسلام است با عث شد که یک بار دیگر انزوای آمریکا در جهان رقم بخورد.

وی تأکید کرد: نخست‌وزیر بی‌شرم اسرائیل وقتی به فرانسه رفت، اعلام کرد که ما این حرف ترامپ را قبول نداریم، اینها همه امدادهای غیبی است که هر جا می‌خواهند به اسلام ضربه بزنند، به خودشان کمانه می‌کند و ضعیف‌تر می‌شوند، این انتفاضه‌ای که شروع شده، باید با پرچمداری امید مظلومان جهان، تمام مردم به پا خاسته و مظلوم فلسطین مسلح شوند و مقاومت مسلحانه را ادامه دهند؛ کشورهای اسلامی به قطعنامه بسنده نکنند و همه به میدان بیایند، باید کشورهای اسلامی به رهنمود ابر‌عرب و سید‌بزرگوار، سید حسن نصرالله، سفرای آمریکا را کشورهای اسلامی احظار کنند تا آمریکا در انزوای فکری و اقتصادی قرار گیرد تا دست از این زورگویی‌ها و بی‌قانونی‌ها بردارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنانش به مسائل یمن اشاره و تصریح کرد: امداد الهی شامل حال مردم یمن شد، و علی عبدالله صالح که یک مهره فتنه‌گر عربستان خائن بود و نگرانی وجود داشت که فتنه داخلی ایجاد شود، کشته شد که با کشته شدن این فتنه‌گر، مردم یمن منسجم‌تر شدند؛ امید می‌رود که رژیم سفاک و کودک‌کش که معلوم نیست که نه عرب است و نه مسلمان، به همین زودی به سزای اعمالش برسد.

حجت‌الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم، علم ابزار و وسیله است، هم مبنا و هم هدف باید مشخص و روشن باشد، قبل از اینکه دنیای غرب دانشگاه‌های ما را استعمار کند، ما خودمان دانشگاه داشتیم و همه علوم را زیر لوای اسلام با موازین اخلاقی ترتیب داده بودیم، بزرگان ما ریاضی‌دان بودند و از قرآن و حدیث آن را می‌گرفتند و مثل انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز بود و بی‌عفتی و هرزگی نداشت و یاوه‌گویی برخی غرب‌گراها در قالب استاد وجود نداشت.

وی در پایان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب، اولین شهید محراب، خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، این دو کلمه انقلاب و فرهنگ را به صورت برنامه در بیاورد و در شوراهای اندیشه‌ورز بر روی آن کار و تحقیق کنند. حوزه باید نیازهای دانشگاه‌ها را دریافت کند و علوم را هدف‌دار کند که قطعا جامعه ما از این طریق به مقاصد عالی می‌رسد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۲۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه شبکه خبری قدس، گروه‌های فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین پس از دیدار رهبرانشان بیانیه مشترکی صادر و در آن مقاومت اسطوره‌ای و اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را ستودند.
در این بیانیه آمده است: ما مقاومت اسطوره‌ای، اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را که به جهان ثابت کرد هرگز مقهور نمی‌شود، می‌ستاییم.
ما در نشست مشترک تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه و تحقق خروج فوری، کامل و جامع نظامیان صهیونیست از غزه و همچنین آزادی اسرا و راه‌های تضمینی کاهش درد و رنج ملت فلسطین را بررسی کردیم.
ما بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن توطئه‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف مردم فلسطین و امید آن به آزادی، استقلال و بازگشت (آوارگان) تاکید کردیم.
ما بر ضرورت رایزنی ملی در مسیر تقویت وحدت مردم فلسطین و استفاده از این مقاومت اسطوره‌ای با هدف انعکاس مثبت آن بر شاکله موسسه ملی فلسطین تاکید کردیم.
ما به مردم فلسطین در غزه، در قدس و در کرانه باختری رود اردن و در داخل اراضی اشغالی و همچنین فلسطینیان در سراسر جهان درود می‌فرستیم.
ما اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کردیم و بر تحقق مطالبات مردمی از جمله دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه تبادل اسرا تاکید داریم.
ما نقش مردم و امت عربی را در حمایت از مبارزه ملت فلسطین ونقش حمایتی ازادگان جهان در شهر‌ها و پایتخت‌ها و دانشگاه‌ها که در دفاع از مردم و آرمان فلسطین و دفاع از انسانیت در برابر نسل کشی‌های مجموع استکبار جهانی از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند ارج می‌نهیم.
ما به وجود جبهه‌های حامی مقاومت در لبنان و یمن و سوریه و عراق و ایران و تلاش آن‌ها برای توقف تجاوز نظامی به ملت فلسطین افتخار می‌کنیم و به آن‌ها سلام و درود می‌فرستیم. ما همچنین بر ادامه و گسترش رایزنی‌ها با سایر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج به توافق رسیدیم.

 

دیگر خبرها

  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم