Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:32:50 GMT

موسسه واشنگتن: ولیعهد سعودی اهتمامی به قدس ندارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۳۴۸۲

موسسه واشنگتن: ولیعهد سعودی اهتمامی به قدس ندارد

تهران- ایرنا- موسسه واشنگتن در گزارشی با عنوان' تعامل عربستان در سیاست خارجی با موضوع قدس' ضمن ابراز تعجب از اینکه ریاض این مساله مهم را نادیده می گیرد و قدس از موضوعات مشترک دیدارهای مقامات عربستانی وآمریکایی نیست، اعلام کرد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اهتمامی به قدس ندارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، «رابرت ساتلوف» مدیر اجرایی موسسه واشنگتن، در گزارشی اعلام کرده است که قبل از صدور بیانیه ترامپ مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، در ریاض بوده و آنها پنج ساعت را در دیدارهای خود با سه وزیر عربستانی مختلف گذراندند و همه چیز اعم از بحران یمن، قطر و لبنان تا چشم انداز 2030 و آرزوهای عربستان را بررسی کردند اما به موضوع قدس نپرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ساتلوف افزود: کار به یوسف بن احمد العثیمین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی که نسبت به نقش خود درباره دفاع از مسجد الاقصی و قدس سکوت اختیار کرده بود، کشید، آنچه موجب تعجب من شد این است که رئیس این سازمان حامل پیام بسیار متفاوتی بود که کلمه قدس ابدا به لب های وی نیامد.
ساتلوف گفت که العثیمین از رابطه دوستانه خود با خاخام های اروپا وآمریکا و سفر اخیر خود برای بازدید از کلیسایی در پاریس وگفت وگو میان ادیان با افتخار یاد کرد.
مدیر اجرایی موسسه واشنگتن تصریح کرد: مشخص نیست که قدس به عنوان یکی از موضوعات مشترک در دیدار های رسمی مقامات عربستانی وآمریکایی مطرح شده باشد.
وی ادامه داد: می خواستیم ریاض را با تصور واضح نسبت به مساله قدس ترک کنیم. به همین دلیل از آنها سوال کردم و برای حفظ میزان محرمانه بودن آن، هرگز مستقیما از آن اقتباس نخواهم کرد اما می توانم با یک کلمه بگویم، این امر حاکی است از نا امیدی وی( بن سلمان) درباره تصمیم ترامپ، کلامی است که امکان دارد، به سرعت، به عمل مشترکِ ریاض و واشنگتن برای جلوگیری از پیامدها و بازگشت امید به عملیات صلح اسرائیلی - فلسطینی تبدیل شود.
نویسنده آمریکایی ادامه داد: در سایه واضح ترین رابطه آمریکا با جهان عرب طی چند دهه ، محمد بن سلمان چشم انداز های بسیار متفاوتی از رابطه عربستان وآمریکا و امکان همکاری عربستانی- اسرائیلی ارائه داد.
وی افزود: برخلاف آنچه از رهبران سعودی در سفر های قبل شنیدم بن سلمان هیچ اشاره ای به توسعه طلبی اسرائیل، زورگویی های این رژیم وبی انصافی ها وتجاوز اسرائیل به حقوق اسلامی قدس نشد و به جای آن از آینده روشنی که در انتظار روابط عربستان - اسرائیل در سایه دستیابی به صلح وتعهد دو کشور به تحقق آن، سخن به میان آمد.
خاورم** 1453**مترجم: آمنه دهقان ** انتشار: زهرا هژبری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک رونالدو النصر را به صدر جدول نزدیک کرد

 تیم فوتبال النصر ریاض با هت‌تریک رونالدو حریف خانگی‌اش در لیگ حرفه‌ای عربستان را با شکست ۶گله بدرقه

به گزارش تسنیم، در یکی از دیدارهای امشب (جمعه) هفته سی‌اُم لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان تیم النصر از الوحده میزبانی کرد و در پایان با نتیجه 6 بر صفر پیروز شد.

برای تیم شهر ریاض در این بازی کریستیانو رونالدو (5، 12 و 52)، اوتاویو (18)، سادیو مانه (45) و محمد الفتیل (88) گل زدند.

النصر در جدول رده‌بندی 18 تیمی لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان با 74 امتیاز پس از الهلال 83 امتیازی دوم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • فیلم| فیلمی جالب از جاده آخرالزمانی در حومه ریاض عربستان
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • هت‌تریک رونالدو النصر را به صدر جدول نزدیک کرد
  • پیروزی ۶ گُله النصر با هت‌تریک رونالدو
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی