Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید بر جشنواره هایی که تکیه بر سنت ها تاکید و ار آنها حمایت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مجتبی حسینی در آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی که با حضور فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون سابق امورهنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و گروهی از هنرمندان در تالار رودکی برگزار شد، تصریح کرد: صحبت کردن در مورد مسائل مختلف برای فردی که به تازگی سمت خود را تحویل گرفته است، سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه به سنت قرن ها باید زبان سخن را از بلیغ ترین زبانان سخنوری بدانیم، اظهار کرد: باید فضایی فراهم شود تا هنرمندان با زبان هنری خود با عالم گفت و گو کنند.
حسینی خاطرنشان کرد: هنرمندان به ما کمک کنند تا وضعیتی آرام و دلپذیر برای هنر فراهم شود.
وی افزود: برای ایجاد این فضا باید بر جشنواره هایی که برسنت ها تکیه دارند تاکید شود و از آنها حمایت کنیم.
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم در این مسیر من را یاری کنید.
این جشنواره با تقدیر از برخی هنرمندان که اسامی آنان در بخش های مختلف به شرح زیر است به کار خود پایان داد.

** گروه نوازی (سرپرستان گروه)
در این بخش به سیاوش کامکار گروه ژاو، سامان خلیلی گروه برافشان، سهیل کاکاوند راوی، رضا پرویز زاده گروه بحر نور، نسترن هاشمی گروه بانگ نو، امیر حسین رئوفی گروه سنتور نوازی تای، فروزان پور عارف گروه تیروژ و مازیار شاهی لوح تقدیر اهدا شد.

** ساز و آواز
در این بخش از کوروش متین، مجتبی عسگری، بابک راحتی، حسین علی شاه پور، داریوش کاظمی، علیرضا پور استاد و علی اصغرعرب شاهی تقدیر شد و تندیس این بخش به سید رضا طباطبایی تعلق گرفت.

بخش تک نوازی
در این بخش به زمان خیری، بهناز بهنام نیا، پوریا فرجی، محمد ذوالنوری، عماد حنیفه، مرجان مهربان، حجت فرجیان و هادی منتظری لوح سپاس اهدا شد.

** پژوهش
در این بخش به سجاد صدیقی و مهرداد میرزایی لوح تقدیر اهدا شد و تندیس نفر سوم به احمد ایرونی، نفر دوم به محمد انشائی و فریده رضایی و نفر اول پویا نکویی تعلق گرفت.
دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی از 17 تا 24 آذر ماه در دو بخش اجراهای صحنه ای و بخش پژوهشی برگزار شد.
شبک**1708**فراهنگ **7561**خبرنگار **سارا کریمیان **انتشار: علیرضا ارشادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عالی زاده جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج با حضور ۱۰ گروه دختر و ۱۰ گروه پسر و حضور پرشور خانواده‌ها و مسئولان استانی در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر افزود: این جشنواره که توسط خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان بوشهر برگزار شد، در ۲ بخش سرودهای ملی و محلی گروه‌های سرود دختر و پسر استان آثار تولیدی یا بازخوانی خود را به صورت زنده در حضور داوران این جشنواره به اجرا گذاشتند.

وی افزود: «امید مهرنیا»، مسئول خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، مهمان و داور ویژه این جشنواره بود که آقایان «اکبر ابراهیمی» مسئول موسیقی صدا و سیمای مرکز بوشهر و «فرهی» وی را در امر داوری همراهی کردند.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر بیان کرد: یکی از برنامه‌های جانبی این جشنواره را، برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود استان بود که توسط مسئول خانه سرود و موسیقی بسیج در سالن ۲۲ بهمن سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: در مراسم ویژه ای که در آینده برگزار خواهد شد برگزیدگان سرود دختر و پسر در بخش‌های ملی و محلی، تک خوان برتر پسر و همخوان برتر دختران، رهبر برتر با حضور مسئولان استانی معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی گفت: همچنین گروه‌های برتر نیز به مرحله کشوری اعزام خواهند شد

.

کد خبر 6089387

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد