Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > زنجان - دبیر برگزاری دوازدهمین جشنواره عکس دوربین نت در زنجان بر حمایت مسئولان استانی از برگزاری چنین برنامه هایی برای معرفی بیشتر هنر فاخر عکاسی تاکید کرد و گفت: حضور اساتید هنر عکاسی در زنجان زمینه رشد و ارتقاء آگاهی عکاسان استان را در پی دارد.

مرتضی الیاسی در گفتگو با خبرآنلاین افزود: حضور چند استاد صاحب نام هنر عکاسی در شهر زنجان رویداد مهمی بود که در سایه تعاملات و ارتباطاتی که با دوستان عکاس تهرانی داشتم، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به حضور کم رنگ اصحاب رسانه زنجان در این برنامه عنوان کرد: بخشی از این کارگاه ها درباره انتخاب عکس برای روزنامه و خبرگزاری توسط استاد امیر نریمانی بود که به رغم حضور پررنگ عکاسان خبری، شاهد استقبال کم رنگ خبرنگاران و دبیران سرویس های جراید و خبرگزاری های استان بودیم.
عکاس نام آشنای خبری شهر زنجان اضافه کرد: برگزاری چنین برنامه هایی در سایه حمایت ها در ارتقاء سواد بصری همشهری ها اثرگذار خواهد بود. برای نمونه راهنمایی و رانندگی برای نصب تابلوهای راهنمایی در نقاط مختلف شهر مجبور است، عنوان آن ها را قید کند ؛ در حالی که اگر سواد بصری شهروندی بالا برود، نیازی به نوشته نیست.
الیاسی یکی از ویژگی های ساختن شهر زیبا را نصب علائم زیباشناسانه عنوان کرد و ادامه داد: همکاری و تعامل نزدیک مدیریت شهری با هنرمندان بومی بخصوص عکاسان و بهره بردن از تجربیات آن ها در این زمینه اثرگذار خواهد بود.
دبیر برگزاری دوازدهمین جشنواره عکس دوربین نت در زنجان از همکاری خانه هنرمندان استان زنجان، شهرداری زنجان و نیز میراث فرهنگی در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و یادآور شد: برای بالا بردن انگیزه اساتید و عکاسان برای حضور در این قبیل برنامه های مفید لازم است، حمایت های لازم انجام گیرد.

 

46

کلید واژه‌ها : استان زنجان - زنجان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «وضوح ناقص» در خانه عکاسان جوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه عکاسان جوان، نمایشگاه «وضوح ناقص» عصر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ با حضور اکبر ناظمی، رسول اولیازاده و جمعی از هنرمندان افتتاح شد.

آرمین عباسی در این نمایشگاه کوشیده مردمان اطرافش را صادقانه با ایده‌ای بدیع تصویر کند. در این نمایشگاه مخاطب با سوژه‌هایی روبه‌رو است که با وجود ناقص‌الوضوح بودن در عکس‌ها، آنچه که وانمود می‌کنند، برجسته شده است. عباسی تلاش داشته تا در آثارش وانمودهای زندگی انسان معاصر را که جزیی از زندگی است، وضوح ببخشد و پیش روی مخاطبان قرار دهد.

در متن استیتمنت نمایشگاه «وضوح ناقص» آمده است: «در جریان زندگی همه‌چیز در پرده‌ای تار تنیده شده است. گویی واقعیت هیچ چیز نه همانی است که می‌بینیم. وضوح در تمام سطوح ناقص است. در این عکس‌ها بر آن بودم که بگویم؛ صورت‌ها، لحظه‌ها، اشک‌ها، لبخندها، فریادها، همه و همه محو در جریان مرموز زندگانی‌اند که شاید کمترین فایده‌اش این باشد که خوب و بد یکدیگر را در تصویری که از خود نشان هم می‌دهیم، نسنجیم. حالا که همه و من می‌دانیم دنیای پیرامون‌مان اینچنین است، پس بیایید راستش را بگوییم. من حقیقت این ماجرا را عکاسی کرده‌ام.»

نمایشگاه «وضوح ناقص» تا روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت در خانه عکاسان جوان ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به این گالری واقع در یوسف‌آباد، خیابان چهارم، پلاک ۳، طبقه دوم واحد ۳ مراجعه کنند.

کد خبر 6097422

دیگر خبرها

  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • نمایش «وضوح ناقص» در خانه عکاسان جوان
  • کارگاه یک روزه جوانی جمعیت برگزار می شود
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در لرستان
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری