Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-ترزا می نخست‌وزیر انگلستان روز جمعه ضمن استقبال از موافقت رهبران کشورهای اروپایی با آغاز مرحله دوم مذاکرات برگزیت، این تصمیم را گامی مهم در جریان خروج منظم این کشور از اتحادیه اروپا توصیف کرد.ترزا می در گفت‌وگو با خبرنگاران در بروکسل گفت: «اتحادیه اروپا و انگلستان نشان دادند با تعهد و استقامت چه دستاوردی را می‌توانند کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اقدامات زیادی باقی‌مانده که بایستی پیگیری شود اما روند خروج از اتحادیه اروپا در مسیر درستی قرار دارد.

وی همچنین اظهار داشت که تصمیم امروز سران کشورهای اروپایی درباره آغاز مرحله دوم مذاکرات برگزیت، به از بین رفتن ابهامات ناشی از برگزیت بر فضای اقتصادی کشورش منجر خواهد شد.

نخست‌وزیر انگلستان همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات مرحله دوم برگزیت بدون فوت وقت آغاز خواهد شد. این در حالی است که پیش از او، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا در یک کنفرانس خبری گفته بود این مرحله از مذاکرات از ماه مارس آینده آغاز خواهد شد.

او همچنین مرحله دوم مذاکرات برگزیت را دشوارتر از مرحله قبل توصیف کرد.

انگلیس و اتحادیه پس از ماه‌ها مذاکره درباره حقوق شهروندان اروپایی ساکن این کشورها و انگلیسی‌های ساکن اروپا، مرزبندی دو ایرلند و پرداخت صورتحساب برگزیت از سوی انگلیس، بالاخره جمعه گذشته به توافق رسیدند. دو طرف اکنون 15 ماه فرصت دارند تا بر سر جزئیات روابط پس از خروج انگلیس به توافق برسند.

مایلز سلیک مدیراجرایی شرکت مالی سیتی یوکه امروز در واکنش به موافقت اتحادیه اروپا با آغاز مرحله دوم مذاکرات برگزیت که در تارنمای روزنامه گاردین منتشر شد گفت: «به‌رغم گذشت یک سال از آغاز مذاکرات میان انگلیس و اتحادیه اروپا، بسیاری از مسائل مهم در حوزه مالی حل‌نشده است. شرکت‌های تجاری و کارکنان آن‌ها دچار ابهام هستند و توافق نهایی با اتحادیه اروپا بایستی هرچه سریع‌تر شکل گیرد.»

مرحله دوم مذاکرات برگزیت بر دوره انتقالی متمرکز خواهد بود که ضمن آن انگلستان برای مدت حدود دو سال از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت خواهد کرد اما هیچ نقشی از نهادهای تصمیم‌گیری اروپایی نخواهد داشت.

توافق روز جمعه برای آغاز مرحله دوم مذاکرات برگزیت تا حدی موجب آسودگی خیال ترزا می نخست‌وزیر انگلستان می‌شود که امیدوار به رسیدن سریع به توافق در خصوص دوران انتقالی است تا شرکت‌های انگلیسی و اروپایی درباره شروط تجارت پس از 29 مارس 2019 (تاریخ خروج انگلستان) تا حدی اطمینان خاطر پیدا کنند.

ترزا می نخست‌وزیر انگلستان عصر پنجشنبه هنگام ورود به بروکسل گفت رأی نمایندگان پارلمان کشورش به متمم لایحه برگزیت، تأثیری بر عزم دولت درروند خروج از اتحادیه اروپا نخواهد داشت. نمایندگان مجلس عوام چهارشنبه گذشته برخلاف خواست دولت، به متمم لایحه برگزیت رأی مثبت دادند و بدین ترتیب توافق نهایی دولت ترزا می با اتحادیه اروپا باید در پارلمان به رأی گذاشته شود.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس در ماه سپتامبر گذشته با اکثریت آرا به لایحه برگزیت و پایان برتری قوانین اروپا در این کشور رأی موافق دادند.

با تصویب این لایحه، «قانون جوامع اروپایی 1972» از قوانین انگلیس حذف و قوانین این کشور پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، مرجع اصلی قانون به شمار خواهند رفت.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، انگلیس قرار است به‌طور رسمی رأس ساعت 11 شب 29 مارس 2019 به‌وقت محلی (بامداد 10 فروردین 1398) از اتحادیه اروپا خارج شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۸۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • موافقت باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با سقف هزینه؛ منچسترسیتی و منچستریونایتد مخالف!
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن