Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به دنبال اظهارات نسجيده نيکي هيلي که موشک هاي شليک شده يمني ها به فرودگاه رياض را به رغم تکذيب سازمان ملل، ساخت ايران اعلام کرده بود، عربستان سعودي بلافاصله با استناد به اين اظهارات خواستار مقابله جهاني با ايران شد.
العالم ـ يادداشت
نيکي هيلي نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه (23 آذر ماه) با تکرار اتهامات پيشين متحد سعودي واشنگتن مدعي شد که موشک شليک شده نيروهاي يمني به خاک عربستان ساخت ايران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يک روز بعد از ادعاي بي اساس هيلي، عربستان سعودي (روز جمعه) با ذوق و شوق ناشيانه و استناد به اين سخنان خواهان اقدام فوري جامعه جهاني ضد ايران شد.
در بيانيه رسمي عربستان سعودي که توسط واس، خبرگزاري رسمي اين کشور منتشر شد، آمده است که «بايست اقداماتي فوري براي مقابله با فعاليت هاي تروريستي رژيم ايران صورت گيرد.»
در همين حال دو کشور دنباله روي عربستان يعني امارات متحده عربي و بحرين نيز به تبعيت از ارباب خود، خواهان مقابله با ايران شدند.
امارات متحده عربي با انتشار بيانيه اي اعلام کرد جامعه بين الملل بايد با تمام قوا مقابل تهديدهاي ايران بايستد. بحرين نيز ايران را به «تربيت و آموزش تروريست ها و تشکيل گروه هاي تروريستي» متهم کرد.
تمام اين جار و جنجال هاي ناشيانه در حالي است که سازمان ملل اعلام کرده است که مدارکي دال برتشخيص سازنده موشک هاي شليک شده از يمن به عربستان وجود ندارد.
«فرحان حق» جانشين سخنگوي «آنتونيو گوترش» در کنفرانس مطبوعاتي در مقر اين سازمان در نيويورک اعلام کرد که مدارک قاطعي دال بر مشخص شدن کشور سازنده موشک هاي شليک شده از يمن به عربستان وجود ندارد.
اظهارات روز پنجشنبه (23 آذز ماه) سازمان ملل متحد با ادعاي «نيکي هيلي» نماينده آمريکا در شوراي امنيت سازمان ملل متحد تناقض دارد که مدعي ايراني بودن موشک هاي شليک شده به عربستان شد.
هيلي با استقبال از گزارش شش ماهه دبيرکل سازمان ملل متحد درمورد پرونده هسته اي ايران، مدعي شده بود، که گوترش از تجهيز انصارالله به سلاح هاي خطرناک از سوي ايران سخن گفته است.
اين درحالي است که براساس مفاد گزارش دبيرکل سازمان ملل متحد، گوترش تاييد نکرد که موشک هاي شليک شده به عربستان، ساخت ايران است.
در همين حال محمدجواد ظريف وزير خارجه ايران، به اتهام‌هاي واهي نماينده امريکا در سازمان ملل عليه ايران و نمايش تبليغاتي او واکنش نشان داد و در صفحه توييتر خود با انتشار عکسي از کالين پاول وزير خارجه وقت امريکا در دولت اول بوش پسر و همچنين نيکي هيلي نماينده کنوني امريکا در سازمان ملل خاطرنشان کرد، زماني که من در سازمان ملل بودم اين نمايش و آنچه به بار آورد را ديدم.
با توجه به وضعيت ناآرام داخلي عربستان سعودي، حاکم بودن نظام ديکتاتوري، اختلافات داخلي و بازداشت گسترده شاهزادگان، تندروي هاي مساله ساز محمد بن سلمان وليعهد جوان سعودي، بمباران بي رحمانه مردم بي گناه يمن و تحليل هاي ارايه شده که سرنوشت بن سلمان را مشابه سرنوشت شاه ايران پيش بيني کرده اند، به نظر مي رسد که حاکمان رياض نيز گام در راه ديکتاتورهاي مخلوع و معدوم منطقه نهاده و اشاره ظريف نيز تاييدي بر همين مساله و سرنوشت محتوم ديکتاتورهاست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی

رئیس کمیته بین‌المللی فدراسیون کشتی از انصراف احتمالی عربستان از میزبانی مسابقات رده سنی پایه خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از این اتحادیه جهانی کشتی، ریاض عربستان را به عنوان میزبان مسابقات کشتی زیر 15 سال و زیر 20 سال قهرمانی آسیا (نونهالان و جوانان) معرفی کرده بود.

رقابت‌هایی که 16 تا 24 جولای (26 تیر تا 3 مرداد) قرار بود برگزار شود اما سعید یوسفی می‌گوید احتمالا آنها از برگزاری این رقابت‌ها انصراف خواهند داد.

رئیس روابط بین‌المللی فدراسیون کشتی در این‌باره به خبرنگار تسنیم گفت: این‌طور که از شواهد برمی‌آید میزبان مسابقات دو رده سنی نونهالان و جوانان تغییر خواهد کرد، البته هنوز اتحادیه جهانی درباره گزینه احتمالی صحبتی نداشته، ما شنیده می‌شود عربستان به خاطر مسائل داخلی خودش، از برگزاری مسابقات منصرف شده است.

رقابت‌های قهرمانی آسیا در این دو رده سنی آزاد و فرنگی پیش از المپیک برگزار می‌شود اما پیکارهای جهانی، شهریور ماه و بعد از برگزاری المپیک به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • رسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کرد
  • تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد