Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@03:34:08 GMT

باخت معنی دار ترامپ در انتخابات سنا

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۸۱۱۲

خرداد:انتخابات مجلس سنای آمریکا در مورد جایگزینی سناتور «جف سشنز» که از سوی «دونالد ترامپ» به سمت وزارت دادگستری برگزیده شده بود، در ایالت «آلاباما» روز سه‌شنبه برگزار شد. در این انتخابات رقابت تنگاتنگی بین «روی مور»، کاندیدای حزب جمهوری‌خواه و مورد حمایت ترامپ، با «داگ جونز»، کاندیدای حزب دموکرات برقرار بود که بعد از شمارش ٩٩ درصد آرا جونز توانست با اختلاف بیش از یک درصد به پیروزی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد به نقل از مشرق ،اهمیت موضوع آنجا بیشتر می‌شود که اصولا ایالت آلاباما به‌طور سنتی یک حوزه و پایگاه رأی جمهوری‌خواهان محسوب می‌شود و در ٢٥ سال گذشته هیچ دموکراتی از این منطقه به سنا راه نیافته بود و حتی در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر نیز ترامپ با اختلاف ٣٠درصد بر رقیب دموکرات خود «هیلاری کلینتون» پیروز شده بود. با توجه به اکثریت شکننده ٥٢ در مقابل ٤٨ کرسی به نفع جمهوری‌خواهان در سنا که هم‌اکنون به ٥١ در مقابل ٤٩ کرسی می‌رسد و همچنین وجود چند سناتور مخالف ترامپ در اردوی جمهوری‌خواهان، از این پس مشکلات کاخ سفید برای تصویب لوایح خود در کنگره سخت‌تر می‌شود.
هرچند به دلیل اتهامات آزار جنسی از سوی چند زن علیه آقای مور در صفوف جمهوری‌خواهان برای حمایت از او اختلاف ‌نظر شدیدی به وجود آمده بود، اما تحلیلگران سیاسی این شکست را برای جمهوری‌خواهان و رئیس‌جمهوری، مقدمه سقوط احتمالی آنان در انتخابات کنگره در سال ٢٠١٨ می‌دانند.
 
دونالد ترامپ  سنای آمریکا  سناتور  اکثریت سنا
برچسب ها: ترامپ ، سنا ، انتخابات مجلس سنای آمریکا

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • فیلم| حمایت دانشگاهیان مشهد از آزادی‌خواهان دانشگاه‌های آمریکا
  • اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند